Vad betyder krusidullerna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den var ju sval! En Stormtrooper-dinka.Burton idag,
GÄr nog att krÀnga som renoveringsobjekt med lite tur.
Denna var grym tills en Japan kladdade pÄ den sÄ jag inte kan anvÀnda den lÀngre.
Har ingen aning om vad det stÄr pÄ klockan, men hÄller med, snyggt blev det.GÄr nog att krÀnga som renoveringsobjekt med lite tur.
Den dÀr symbolen pÄ bezeln, vad den nu Àn betyder, gjorde sig vÀldigt bra. Skulle vara kul med en officiell modell med liknande utseende.
TÀnk sÄ stÄr det nÄgot skitpinsamt.Har ingen aning om vad det stÄr pÄ klockan, men hÄller med, snyggt blev det.
Jag tror det stÄr: "De hÄller mig gisslan och tvingar mig skriva pÄ massa saker, rÀdda mig!".TÀnk sÄ stÄr det nÄgot skitpinsamt.
Citerar mig sjÀlv.Tack! Fast dom jag hittar pÄ ebay kostar frÄn 2k, sÄ viktig Àr inte guldtexten för mig. DÄ fÄr det bli den vanliga.
Snyggt! Du knep den innan jag hann se annonsen, grattis! Ser mycket bra utBlev med G-shock igen, tack @McNulty för en smidig affÀr
Ăgt nĂ„gra Mudman innan. Senaste G-shock har dock varit Rangeman, gravity- och Mudmaster sĂ„ G-9000 kĂ€ndes rĂ€tt liten nu. Men den Ă€r go och jĂ€kligt stealth!
Snyggt! Du knep den innan jag hann se annonsen, grattis! Ser mycket bra ut
Det gjorde du helt rÀtt i! Bra jobbat och grattis igen! ser grym ut!Ja var inte mkt tveka pÄ sÄ högg direkt Gillar g-9000 modellerna plus velat testa en MS-variant av nÄgot slag. De Àr mörka men hyfsat lÀttavlÀsta, bra mkt bÀttre pÄ den punkten Àn Rangeman negativ som med blÄlila solceller pÄ mörk bakgrund reflekterade lite vÀl mkt ljus...
Close but no cigarSaknade min âstormtrooperâ mudman sĂ„ fixade sommarklĂ€der till min grönmoddade G-9000.
Gött! Den sitter bra pÄ dig!Dax att fÄ lite brÀnna
Tackden Àr pÄ hela tiden gillar den skarpt.Dax att fÄ lite brÀnna
NÀ. Har sneglat lite pÄ protrek ibland men aldrig klickat ordentligt. WSD-F20, den med android, kÀnns lite rolig men inte mer Àn sÄ.Bara jag som lockas?
Nej, jag blir ocksĂ„ lockad - de var ju bĂ„da jĂ€ttesnygga! FĂ„r lĂ€sa pĂ„ vad skillnaden i funktionalitet mellan dem Ă€r samt vad de kommer att kosta. Har lĂ€nge saknat en kombinerad analog-digital klocka - dĂ€rav sugen till bjĂ€ssen Gulfmaster som du @Fujoor och @Nicke75 hela tiden frestar med.Har alltid haft en förkĂ€rlek för ABC klockor. Har ju bĂ„de gulfmastern och en pro trek. Protreken sitter ju bĂ€st egentligen (trots sina mĂ„tt pĂ„ 56Ă47.1Ă12mm)
Ser att casio har slÀppt en de nya protreks pÄ baselworld. NÄgon typ av efterföljare till prw-6100 som har samma funktioner men Àr en ana digi variant. Efterföljaren heter PRW-60. Tycker framförallt att storleken Àr vÀldigt lovande. Ser ju ut att vara en behÀndig och bra storlek (PRW 60 = 50.5 x 47.2 x 13.3 mm Vs PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm). KÀnns som att den Àr Àr snÀppet mindre Àn prw-3100 ovan).
Bara jag som lockas?
NÀ. Har sneglat lite pÄ protrek ibland men aldrig klickat ordentligt. WSD-F20, den med android, kÀnns lite rolig men inte mer Àn sÄ.
Hade för övrigt en SGW-400 ett tag. Tror att det var inkörsporten till G-shocks för min del. RÀknas det som ABC med endast tvÄ sensorer?
Nej, jag blir ocksÄ lockad - de var ju bÄda jÀttesnygga! FÄr lÀsa pÄ vad skillnaden i funktionalitet mellan dem Àr samt vad de kommer att kosta. Har lÀnge saknat en kombinerad analog-digital klocka - dÀrav sugen till bjÀssen Gulfmaster som du @Fujoor och @Nicke75 hela tiden frestar med.
Samtidigt Àr jag sugen pÄ att ha en flygare i samlingen sÄ det Àr inte helt lÀtt med denna beslutsÄngest
Fastnade för PRW-6100Y-1B https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/PRW-6100Y-1B/ men har den inte Sunrise/Sunset?!Nej den saknar vÀl kompass, dÄ blir det bara AB Men det finns vÀl Àven lÄgbudgetscasio nu förtiden med alla 3 sensorer. Men det Àr ju klart roligare med en mer pÄkostad. Dom nyare protreksen tycks ju Àven ha mÄn/tidvatten och sunrise up/down (tror jag). Kul funktioner.
Enda lösningen Àr ju att ha allihopa! LÀste om en kille pÄ wus som hade en prw-6100 som enda klocka, dÄ blev man lite sugen pÄ att sÀlja av en massa och prova att ha en riktigt bra och liten ABC som vardagsklocka.
Ja alltsÄ den hÀr nya ska ju vara lika stor som PRW-3100 som vi har (eller t.om mindre) men se ut exakt som PRW-6100 som jag skrev ovan. MÄste ju bli ett köp pÄ denna Sunrise skall den ha.Fastnade för PRW-6100Y-1B https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/PRW-6100Y-1B/ men har den inte Sunrise/Sunset?!
EDIT: Fast storleken - PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm. Den Ă€r ju större L2L Ă€n Gulfmaster - Size of case : 48Ă57.3Ă17mm
SÄ mÄnga klockor, sÄ lite tidJa alltsÄ den hÀr nya ska ju vara lika stor som PRW-3100 som vi har (eller t.om mindre) men se ut exakt som PRW-6100 som jag skrev ovan. MÄste ju bli ett köp pÄ denna Sunrise skall den ha.