• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Burton idag,

98_F33977-8_DF7-4767-_B056-830_F94_BB612_F.jpg

D5425_FED-18_EB-4_C8_F-8443-3_F28296_C7_FE5.jpg

GÄr nog att krÀnga som renoveringsobjekt med lite tur. :)
Den dÀr symbolen pÄ bezeln, vad den nu Àn betyder, gjorde sig vÀldigt bra. Skulle vara kul med en officiell modell med liknande utseende.
Har ingen aning om vad det stÄr pÄ klockan, men hÄller med, snyggt blev det. :)

Tack! Fast dom jag hittar pÄ ebay kostar frÄn 2k, sÄ viktig Àr inte guldtexten för mig. DÄ fÄr det bli den vanliga.
Citerar mig sjÀlv.
Tydligen var guldtexten viktig, för jag kunde inte lÄta bli att hoppa pÄ gruppköpet av dw-5035d . Den andas sÄ mycket 80-tal! Sjukt sugen pÄ att matcha den med en firebird!
g-shock-35th-anniversary-dw-5035d-1er-600x600.jpg
smokey-and-the-bandit_i01.jpg

Snyggt! Du knep den innan jag hann se annonsen, grattis! Ser mycket bra ut :)

Ja var inte mkt tveka pÄ sÄ högg direkt :pompus:Gillar g-9000 modellerna plus velat testa en MS-variant av nÄgot slag. De Àr mörka men hyfsat lÀttavlÀsta, bra mkt bÀttre pÄ den punkten Àn Rangeman negativ som med blÄlila solceller pÄ mörk bakgrund reflekterade lite vÀl mkt ljus...

Ja var inte mkt tveka pÄ sÄ högg direkt :pompus:Gillar g-9000 modellerna plus velat testa en MS-variant av nÄgot slag. De Àr mörka men hyfsat lÀttavlÀsta, bra mkt bÀttre pÄ den punkten Àn Rangeman negativ som med blÄlila solceller pÄ mörk bakgrund reflekterade lite vÀl mkt ljus...
Det gjorde du helt rÀtt i! Bra jobbat och grattis igen! :) ser grym ut!

Har alltid haft en förkĂ€rlek för ABC klockor. Har ju bĂ„de gulfmastern och en pro trek. Protreken sitter ju bĂ€st egentligen (trots sina mĂ„tt pĂ„ 56×47.1×12mm)
DSC_0006.jpg
DSC_0017-2.jpg

Ser att casio har slÀppt en de nya protreks pÄ baselworld. NÄgon typ av efterföljare till prw-6100 som har samma funktioner men Àr en ana digi variant. Efterföljaren heter PRW-60. Tycker framförallt att storleken Àr vÀldigt lovande. Ser ju ut att vara en behÀndig och bra storlek (PRW 60 = 50.5 x 47.2 x 13.3 mm Vs PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm). KÀnns som att den Àr Àr snÀppet mindre Àn prw-3100 ovan).

photo2.jpg

img03.jpg

Bara jag som lockas?

Har alltid haft en förkĂ€rlek för ABC klockor. Har ju bĂ„de gulfmastern och en pro trek. Protreken sitter ju bĂ€st egentligen (trots sina mĂ„tt pĂ„ 56×47.1×12mm)
DSC_0006.jpg
DSC_0017-2.jpg

Ser att casio har slÀppt en de nya protreks pÄ baselworld. NÄgon typ av efterföljare till prw-6100 som har samma funktioner men Àr en ana digi variant. Efterföljaren heter PRW-60. Tycker framförallt att storleken Àr vÀldigt lovande. Ser ju ut att vara en behÀndig och bra storlek (PRW 60 = 50.5 x 47.2 x 13.3 mm Vs PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm). KÀnns som att den Àr Àr snÀppet mindre Àn prw-3100 ovan).

photo2.jpg

img03.jpg

Bara jag som lockas?
Nej, jag blir ocksÄ lockad - de var ju bÄda jÀttesnygga! FÄr lÀsa pÄ vad skillnaden i funktionalitet mellan dem Àr samt vad de kommer att kosta. Har lÀnge saknat en kombinerad analog-digital klocka - dÀrav sugen till bjÀssen Gulfmaster som du @Fujoor och @Nicke75 hela tiden frestar med.
Samtidigt Àr jag sugen pÄ att ha en flygare i samlingen sÄ det Àr inte helt lÀtt med denna beslutsÄngest :)

NÀ. Har sneglat lite pÄ protrek ibland men aldrig klickat ordentligt. WSD-F20, den med android, kÀnns lite rolig men inte mer Àn sÄ.
Hade för övrigt en SGW-400 ett tag. Tror att det var inkörsporten till G-shocks för min del. RÀknas det som ABC med endast tvÄ sensorer?
7E3B3EA0-CC2D-4DA4-A1E5-1E31A10C5AFD.gif

Nej den saknar vÀl kompass, dÄ blir det bara AB :) Men det finns vÀl Àven lÄgbudgetscasio nu förtiden med alla 3 sensorer. Men det Àr ju klart roligare med en mer pÄkostad. Dom nyare protreksen tycks ju Àven ha mÄn/tidvatten och sunrise up/down (tror jag). Kul funktioner.

Nej, jag blir ocksÄ lockad - de var ju bÄda jÀttesnygga! FÄr lÀsa pÄ vad skillnaden i funktionalitet mellan dem Àr samt vad de kommer att kosta. Har lÀnge saknat en kombinerad analog-digital klocka - dÀrav sugen till bjÀssen Gulfmaster som du @Fujoor och @Nicke75 hela tiden frestar med.
Samtidigt Àr jag sugen pÄ att ha en flygare i samlingen sÄ det Àr inte helt lÀtt med denna beslutsÄngest :)

Enda lösningen Àr ju att ha allihopa! :) LÀste om en kille pÄ wus som hade en prw-6100 som enda klocka, dÄ blev man lite sugen pÄ att sÀlja av en massa och prova att ha en riktigt bra och liten ABC som vardagsklocka.

Nej den saknar vÀl kompass, dÄ blir det bara AB :) Men det finns vÀl Àven lÄgbudgetscasio nu förtiden med alla 3 sensorer. Men det Àr ju klart roligare med en mer pÄkostad. Dom nyare protreksen tycks ju Àven ha mÄn/tidvatten och sunrise up/down (tror jag). Kul funktioner.

Enda lösningen Àr ju att ha allihopa! :) LÀste om en kille pÄ wus som hade en prw-6100 som enda klocka, dÄ blev man lite sugen pÄ att sÀlja av en massa och prova att ha en riktigt bra och liten ABC som vardagsklocka.
Fastnade för PRW-6100Y-1B https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/PRW-6100Y-1B/ men har den inte Sunrise/Sunset?!
EDIT: Fast storleken - PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm. Den Ă€r ju större L2L Ă€n Gulfmaster - Size of case : 48×57.3×17mm

Fastnade för PRW-6100Y-1B https://www.casio-intl.com/asia/en/wat/watch_detail/PRW-6100Y-1B/ men har den inte Sunrise/Sunset?!
EDIT: Fast storleken - PRW-6100 58 x 51.6 x 12.8 mm. Den Ă€r ju större L2L Ă€n Gulfmaster - Size of case : 48×57.3×17mm
Ja alltsÄ den hÀr nya ska ju vara lika stor som PRW-3100 som vi har (eller t.om mindre) men se ut exakt som PRW-6100 som jag skrev ovan. MÄste ju bli ett köp pÄ denna :) Sunrise skall den ha.

Tillbaka
Topp