• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

S.L

Vacheron
2-Faktor
31ED5053-3FFC-413E-99E8-8F4CD76B2557.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
AlltsÄ nÄgot som ÀndÄ Àr ganska unikt med G-shock som mÀrke Àr ju att, iaf för mig, jag oftast tenderar till att gilla dom billigaste modellerna för runt 1000-lappen mest. Undantag för screwbacks dÄ, men dom Àr ju ocksÄ relativt billiga i sammanhanget.
 

sirjane

Trabantföraren
2-Faktor
Fick ej tag i en Mayer sĂ„ fick nöja mig med denna istĂ€llet. Första ”riktiga” G-shocken för mig och gillar den skarpt. PĂ„ med orten-byxorna och fota!! 😎
 

Bilagor

  • F79DDFF6-B7B6-4D6B-A757-7225B6ABBEAF.jpeg
    F79DDFF6-B7B6-4D6B-A757-7225B6ABBEAF.jpeg
    309 KB · Visningar: 17
  • F11C6A25-4EA7-4078-9689-397704686B15.jpeg
    F11C6A25-4EA7-4078-9689-397704686B15.jpeg
    448.4 KB · Visningar: 26

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Är den dĂ€r ny? StĂ„l alltsĂ„, inte harts?

Edit: kollade lÀnken nu och fick svar pÄ mina frÄgor. Tror inte jag hoppar pÄ detta dock. Vill ha mb6/bluetooth och solceller.
BlÀstrad stÄlbezel, men inte screwback. SÄ sen lÀr tyvÀrr inte passa pÄ en GMW-B5000, vilket annars hade varit vÀldigt lockande...
 

Crispie

Rolex
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg

De vill nog att ljuskÀllan ska placeras lite nÀrmare. Men inte för nÀra sÄ att det blir för varmt.
 

Crispie

Rolex
De vill nog att ljuskÀllan ska placeras lite nÀrmare. Men inte för nÀra sÄ att det blir för varmt.
Tack för tips, provar det. Lampan Àr en rÀtt varm typ sÄ dÀrför har jag hÄllt lite avstÄnd (plus att man vÀl blivit lite van att hÄlla avstÄnd pga. rÄdande omstÀndigheter) men jag provar att flytta lampan nÀrmre.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
CoolFire laddare Àr ett bra alternativ, finns pÄ amazon, ebay etc.
 

Buenaventura

Cartier
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
Är oerhört nĂ€ra att köpa en:

LED snabbladdampa smart för solcell klockor laddare med USB-port och nĂ€tadapter​

31hYun-9zjL._AC_SY580_.jpg

Vill helst inte behöva köpa dĂ„ jag köper solarklockor av skĂ€let att jag inte ska behöva bry mig đŸ˜†đŸ€”
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
RÀcker inte dagsljuset om du lÀgger dom i ett fönster??
Alla mina ToughSolar ligger pĂ„ high och dĂ„ bor dom pĂ„ en hylla med ut-utsikt 😁
Och det har fasen inte vart direkt ljust hÀr nere i sydost pÄ ett par mÄnader nu:blackalien:
 

Sorubim

Audemars
RÀcker inte dagsljuset om du lÀgger dom i ett fönster??
Alla mina ToughSolar ligger pĂ„ high och dĂ„ bor dom pĂ„ en hylla med ut-utsikt 😁
Och det har fasen inte vart direkt ljust hÀr nere i sydost pÄ ett par mÄnader nu:blackalien:
Samma hÀr, brukar dessutom anvÀnda fönster mot NNW sÄ det Àr enbart "ambient"-ljus frÄn himlen + ev lite kvÀlls-sol om dom har tur. :)

Behöver inte ladda i fönstret ofta heller, skulle gissa max 2-3 tillfĂ€llen/Ă„r. đŸ€”
(Jag antar att det spelar stor roll ifall man har PS (Power Save) aktiverat, samt hur ofta man anvÀnder olika strömkrÀvande funktioner.)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

Anton E

Omega
2-Faktor
Din ser ut att ha varit med om en del. Fin patina!
Och mycket bra klocka för pengen.
Ja det Àr fin patina, dock inte jag som fÄr ta Ät mig Àran för den. Köpte den frÄn Tradera i höstas för 146:- sÄ vÀldigt bra pris för just denna. Men som sagt vÀldigt mycket klocka för pengarna Àven om man köper ny.
 

dragonhf

Rolex
Är oerhört nĂ€ra att köpa en:

LED snabbladdampa smart för solcell klockor laddare med USB-port och nĂ€tadapter​

31hYun-9zjL._AC_SY580_.jpg

Vill helst inte behöva köpa dĂ„ jag köper solarklockor av skĂ€let att jag inte ska behöva bry mig đŸ˜†đŸ€”

Har försökt att söka efter den pÄ svenska Amazon förut och inte lyckats. Nu hittade jag den för att du postade den hÀr. Tack sÄ mycket.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Är oerhört nĂ€ra att köpa en:

LED snabbladdampa smart för solcell klockor laddare med USB-port och nĂ€tadapter​

31hYun-9zjL._AC_SY580_.jpg

Vill helst inte behöva köpa dĂ„ jag köper solarklockor av skĂ€let att jag inte ska behöva bry mig đŸ˜†đŸ€”
HĂ„ller helt och hĂ„llet med. Det Ă€r ju precis dĂ€rför man köper solar, för att slippa bry sig om batterier och sĂ„dant 😁 Jag brukar lĂ€gga mina i fönstret en solig dag eller över en LED-lampa ett par dagar. Var noga med att det Ă€r en lampa som inte blir varm.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
- SÀtt i en ledlampa (mindre vÀrme) och flytta den nÀrmare.
 

Crispie

Rolex
Är oerhört nĂ€ra att köpa en:

LED snabbladdampa smart för solcell klockor laddare med USB-port och nĂ€tadapter​

31hYun-9zjL._AC_SY580_.jpg

Vill helst inte behöva köpa dĂ„ jag köper solarklockor av skĂ€let att jag inte ska behöva bry mig đŸ˜†đŸ€”
En sĂ„n fick det bli! 👍 tack för tips. Första köpet pĂ„ Amazon SE. Inget att vara stolt kanske.
 
Topp