Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Just bristen pĂ„ dom sistnĂ€mnda funktionerna har jag lyckats hĂ„lla mig frĂ„n DW5600ornaĂr den dĂ€r ny? StĂ„l alltsĂ„, inte harts?
Edit: kollade lÀnken nu och fick svar pÄ mina frÄgor. Tror inte jag hoppar pÄ detta dock. Vill ha mb6/bluetooth och solceller.
Jag impulshandlade pÄ annat hÄll. Du fÄr hÄlla utkik i andra delar av forumet mot slutet av veckan
BlĂ€strad stĂ„lbezel, men inte screwback. SĂ„ sen lĂ€r tyvĂ€rr inte passa pĂ„ en GMW-B5000, vilket annars hade varit vĂ€ldigt lockande...Ăr den dĂ€r ny? StĂ„l alltsĂ„, inte harts?
Edit: kollade lÀnken nu och fick svar pÄ mina frÄgor. Tror inte jag hoppar pÄ detta dock. Vill ha mb6/bluetooth och solceller.
Gulfman i skogen idag
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Ăr det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
Tack för tips, provar det. Lampan Àr en rÀtt varm typ sÄ dÀrför har jag hÄllt lite avstÄnd (plus att man vÀl blivit lite van att hÄlla avstÄnd pga. rÄdande omstÀndigheter) men jag provar att flytta lampan nÀrmre.De vill nog att ljuskÀllan ska placeras lite nÀrmare. Men inte för nÀra sÄ att det blir för varmt.
CoolFire laddare Ă€r ett bra alternativ, finns pĂ„ amazon, ebay etc.SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Ăr det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
Nix. Börjar pÄ R och slutar pÄ er II. Mer sÀger jag inte just nuBörjar klockan möjligtvis pÄ G och slutar pÄ rand Seiko ?
Nix. Börjar pÄ R och slutar pÄ er II. Mer sÀger jag inte just nu
+1 pÄ den.De vill nog att ljuskÀllan ska placeras lite nÀrmare. Men inte för nÀra sÄ att det blir för varmt.
Nix. Börjar pÄ R och slutar pÄ er II. Mer sÀger jag inte just nu
Ăr oerhört nĂ€ra att köpa en:SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Ăr det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
Bra val! Har ocksÄ sneglat pÄ en en sÄdan. Typ den enda sportstÄlrollen som man fram till för nÄgot Är sedan -och kanske fortfarande kan?- kunde köpa över disk. Nu ska det grillas korvNix. Börjar pÄ R och slutar pÄ er II. Mer sÀger jag inte just nu
RĂ€cker inte dagsljuset om du lĂ€gger dom i ett fönster??SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Ăr det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
Samma hÀr, brukar dessutom anvÀnda fönster mot NNW sÄ det Àr enbart "ambient"-ljus frÄn himlen + ev lite kvÀlls-sol om dom har tur.RÀcker inte dagsljuset om du lÀgger dom i ett fönster??
Alla mina ToughSolar ligger pÄ high och dÄ bor dom pÄ en hylla med ut-utsikt
Och det har fasen inte vart direkt ljust hÀr nere i sydost pÄ ett par mÄnader nu
Version 2.0?
Bra val! Har ocksÄ sneglat pÄ en en sÄdan. Typ den enda sportstÄlrollen som man fram till för nÄgot Är sedan -och kanske fortfarande kan?- kunde köpa över disk. Nu ska det grillas korv
Ja det Àr fin patina, dock inte jag som fÄr ta Ät mig Àran för den. Köpte den frÄn Tradera i höstas för 146:- sÄ vÀldigt bra pris för just denna. Men som sagt vÀldigt mycket klocka för pengarna Àven om man köper ny.Din ser ut att ha varit med om en del. Fin patina!
Och mycket bra klocka för pengen.
Ăr oerhört nĂ€ra att köpa en:
LED snabbladdampa smart för solcell klockor laddare med USB-port och nÀtadapter
Vill helst inte behöva köpa dÄ jag köper solarklockor av skÀlet att jag inte ska behöva bry mig
HĂ„ller helt och hĂ„llet med. Det Ă€r ju precis dĂ€rför man köper solar, för att slippa bry sig om batterier och sĂ„dant Jag brukar lĂ€gga mina i fönstret en solig dag eller över en LED-lampa ett par dagar. Var noga med att det Ă€r en lampa som inte blir varm.Ăr oerhört nĂ€ra att köpa en:
Vill helst inte behöva köpa dÄ jag köper solarklockor av skÀlet att jag inte ska behöva bry mig
Fick hem min idag, första intrycket Àr mycket gott!G-lide tisdag
- SĂ€tt i en ledlampa (mindre vĂ€rme) och flytta den nĂ€rmare.SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Ăr det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
En sĂ„n fick det bli! tack för tips. Första köpet pĂ„ Amazon SE. Inget att vara stolt kanske.Ăr oerhört nĂ€ra att köpa en: