• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Crispie

Rolex
RÀcker inte dagsljuset om du lÀgger dom i ett fönster??
Alla mina ToughSolar ligger pĂ„ high och dĂ„ bor dom pĂ„ en hylla med ut-utsikt 😁
Och det har fasen inte vart direkt ljust hÀr nere i sydost pÄ ett par mÄnader nu:blackalien:
Har dom i lÄda med glaslock i bokhyllan. Det Àr ingen sol dÀr och vÀldigt lite ljus generellt. DÀrför jag hamnat i detta lÀge. Vill ogÀrna sprida ut klockor pÄ andra platser Àn min avsedda klocklÄda och har ingen bra plats att placera lÄdan dÀr det finns mer ljus tyvÀrr. Nu blev det en ledladdare sÄ fÄr vi se. Det blir vÀl bÀttre i vÄr fÄr vi hoppas.
 

Buenaventura

Cartier
HĂ„ller helt och hĂ„llet med. Det Ă€r ju precis dĂ€rför man köper solar, för att slippa bry sig om batterier och sĂ„dant 😁 Jag brukar lĂ€gga mina i fönstret en solig dag eller över en LED-lampa ett par dagar. Var noga med att det Ă€r en lampa som inte blir varm
Det Ă€r kanske rĂ€cker egentligen. Men jag har en gammal Solarklocka som vĂ€grar vakna fullt ut. Är sugen pĂ„ att testa om den kan vakna om jag köper nĂ„n superladdare

Edit: jag har inte förstÄtt mig pÄ hur jag dubbelciterar. UrsÀkta spammet
 
Senast Àndrad:
S

Staafen

Guest
Det blev en liten paketöppning sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten. KÀnde att det behövs lite fÀrg i denna grÄa tillvaro!
20210105_202603-01.jpeg
20210105_202643-01.jpeg
20210105_202903-01.jpeg
20210105_202912-01.jpeg
20210105_203128-01.jpeg
20210105_203024-01.jpeg

Tack @Jaggis!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Muddie idag. Den trillade in igĂ„r. Var sugen pĂ„ Rangeman men började med Mudman pga tunna handleder dĂ€r jag tror att Muddien sitter snĂ€ppet bĂ€ttre. Det bĂ€sta med detta beslutet mĂ„ste ju vara att jag fortfarande har Rangeman kvar att komplettera samlingen med 😂
AE2D2485-46EE-4CBB-94E4-70ED118246BB.jpeg
Jag verkar vara ensam om att tycka det men jag upplevde Mudman som vĂ€ldigt tjock och klumpig och tycker att Rangeman sitter betydligt mer bekvĂ€mt pĂ„ mina smala handleder. đŸ€·â€â™‚ïž
Nix. Börjar pĂ„ R och slutar pĂ„ er II. Mer sĂ€ger jag inte just nu 😄
Inget dÄligt impulsköp! :eek:
Det Ă€r kanske rĂ€cker egentligen. Men jag har en gammal Solarklocka som vĂ€grar vakna fullt ut. Är sugen pĂ„ att testa om den kan vakna om jag köper nĂ„n superladdare

Edit: jag har inte förstÄtt mig pÄ hur jag dubbelciterar. UrsÀkta spammet
Tryck pĂ„ "+citat" under de inlĂ€gg du vill citera. NĂ€r du vill skriva ditt inlĂ€gg sĂ„ trycker du pĂ„ "infoga citat" under textrutan för att infoga citaten och dĂ€r kan du Ă€ven t.ex. Ă€ndra ordning pĂ„ de citerade inlĂ€ggen m.m. â˜ș
Det blev en liten paketöppning sÄ hÀr pÄ kvÀllskvisten. KÀnde att det behövs lite fÀrg i denna grÄa tillvaro!
20210105_202603-01.jpeg
20210105_202643-01.jpeg
20210105_202903-01.jpeg
20210105_202912-01.jpeg
20210105_203128-01.jpeg
20210105_203024-01.jpeg

Tack @Jaggis!
Big up, rasta! 😍

CVTwDWfUsAA0pqH
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
SĂ„ hĂ€r har mina G's legat i snart 24 timmar. StĂ„lisen varnade för Low sĂ„ jag tog till drastiska Ă„tgĂ€rder. Hon varnar dock fortfarande för Low och (i appen) bes jag att utsĂ€tta klockan för en ljuskĂ€lla... jotack. Men om inte kontorslampa funkar verkar jag vara fucked fram till maj eller nĂ„tt? Är det mer tĂ„lamod som gĂ€ller eller behövs nĂ„gon sĂ€rskild ljuskĂ€lla? Jag tĂ€nkar att 24 timmar ivf borde ta mig ur det mest kritiska lĂ€get.
20210105_164323.jpg
Ju kortare vÄglÀngd pÄ ljuset, desto mer energi. BÀst Àr UV, som Àr osynligt och dÀrmed inte önskvÀrt frÄn "vanliga" lampor. LED-lampor har den mesta av sin utstrÄlade energi i det synliga spektrumet, men Àven dÀr finns olika tekniker som funkar olika bra för att ladda solcellsklockor (eller lume, för den delen). Jag skulle misstÀnka att lysrör funkar bÀttre Àn halogen som funkar bÀttre Àn glödlampor som funkar bÀttre Àn LED, men Àr lite osÀker pÄ ordningen (och det beror lite pÄ ljustemperatur och Ra). Oavsett Àr det mycket bÀttre att lÀgga dem i fönstret en mulen dag, och allra bÀst utomhus (dÄ glas absorberar UV).
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag verkar vara ensam om att tycka det men jag upplevde Mudman som vĂ€ldigt tjock och klumpig och tycker att Rangeman sitter betydligt mer bekvĂ€mt pĂ„ mina smala handleder. đŸ€·â€â™‚ïž
Jag har aldrig provat Rangeman sÄ jag kan inte kommentera det. Men dÄ höjdmÄttet, alltsÄ lug to lug, Àr lÀngre pÄ Rangeman tÀnkte jag att Mudman var ett sÀkrare kort.

Önskar alla större pjĂ€ser hade samma design som Mudmaster med de krökta ”inlĂ€ggen” vid bandhornen.

Men jag ska ge mig pĂ„ en Rangeman sĂ„ smĂ„ningomđŸ‘đŸ»
 
Topp