• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

DW-5030C-1JR - en av 30-Ärs jubileumsklockorna. I vÀldigt bra skick dessutom.
IMG_20180403_184604.jpg

Har ni haft nÄgot problem med fukt i era Casio? DÄ i synnerhet Mudmaster??
Blev tÀmligen förvÄnad nÀr jag pÄ ca 3000 meter över vattnet skulle ta lite schyssta kort pÄ berg och snö och ser att det Àr fukt innnaför glaset. Trodde inte der skulle hÀnda med denna.
LÀmnar in den i veckan hos lokala urmakaren sÄ fÄr han kolla packningar. BestÀllt den pÄ nÀtet i somras.
F67269BE-C347-4E2C-A9ED-07E854EDE956.jpeg
3DE0C5A0-8941-4189-9145-6E11D18A5AE9.jpeg
B39C9966-CCCD-4B2A-8A9A-69000C82E8DC.jpeg
Det Àr inget ovanligt. MÄnga har drabbats av det och det har diskuterats flera gÄnger pÄ wus. Teorin Àr att klockan monteras i varmt, fuktigt klimat och vid vissa tillfÀllen blir den inneboende fukten synlig som imma. Verkar ffa vara ett problem pÄ G-Shocks som gjorts i Thailand, men det kan jag inte svÀra helt pÄ.

977646F7-E4CE-46E1-8594-7AA2B162A66C.jpeg

Nya Rangeman fÄr min 47mm GS att se ut som en barnklocka. :D
Förutom den avskrÀckande storleken Àr den estetiskt tilltalande, om Àn lite vÀl Ät Garmin-hÄllet mer Àn Rangeman.

Blir intressant att lÀsa din recension av denna, om en sÄdan Àr i antÄgande, mÄnne?

Jag Àr mycket sugen pÄ en negativ square men det verkar att kontrasten Àr bedrövlig frÄn alla vinklar förutom direkt rakt framifrÄn...
Jag tycker inte att det Àr sÄ hemsk display ÀndÄ. Man vÀnjer sig ganska sÄ fort faktiskt.
Bjuder pÄ en inspirationsbild pÄ min andra negativa square:
A0934E38-BCA5-4535-B155-BCFB53C8FE00.jpg

Det Àr enda som finns, fick den pÄ 5-Ärs festen tillsammns med ett livstidsmedlemskap kobra Kai med tillhörande patch pÄ kardborre ;)

Ska ha lite tur ibland ocksÄ!

SÄg ut som du taggade mitt inlÀgg, sorry dude
Np.

Är sugen pĂ„ den silvriga, men kan inte binda upp mig just nu. FĂ„r hoppas bara den guldiga Ă€r limiterad.

Jag gillar att den har index med lume och en bra lÀsbarhet som en analogklocka. Och komplikationerna Àr ju grymma: barometer, mÄntid, höjdmÀtare och temperatur. Solcellsladdning, radiokontroll och dom vanliga komplikationerna.
Metallbrezel och skön storlek. BÀrs lite för sina 56mm

Allt gott

Tillbaka
Topp