NÄn som Àr sugen pÄ en frogman? Dra ett pm
Helt nya klÀder pÄ den och aldrig anvÀnd efter det.
![]()
![]()
![]()
Frogman Àr ju sÄ bra, synd man inte har handleder för den (eller hamnar mellan tvÄ hÄl)...
Grattis till mr-G:n, sjukt bra

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
NÄn som Àr sugen pÄ en frogman? Dra ett pm
Helt nya klÀder pÄ den och aldrig anvÀnd efter det.
![]()
![]()
![]()
Tack, nu blev jag lite mer motiverad att göra om det pÄ nytt.Bra jobbat! Det blev ju riktigt snyggt!
Riktigt braEfter att jag har moddat en Casio illuminator nyligen fick jag blodad tand.
Idag fick jag för mig att modda min GMD-S6900MC frÄn negativ till positiv display.
![]()
Jag sÀger sÄhÀr, detta Àr inte för nÄgon som ogillar smÄskruvar, har ej tÄlamod eller har svagt hjÀrta.
Trodde ett bra tag att jag lyckades förstöra klockan.
Hela processen tog mig sÀkert över 6 timmar.
Att felsöka och komma pÄ var mini fjÀdern satt nÄgonstans (inte den som ger ljud, finns en Ànnu mindre), varför knapparna inte fungerade eller nÀr jag till slut fick igÄng knapparna men nÀr jag tryckte Light-knappen sÄ blev siffrorna konstiga. Till slut fick jag plocka isÀr varenda del.
Ett superbra tips: anvÀnd plasthandskar (jag tror att det Àr en av anledningen till varför siffrorna blev konstiga)
![]()
Tog först ut displayen.
![]()
Sen tog jag en kniv och pillade upp ett hörn och försökte dra av det med hjÀlp av en pincett. Denna gÄng lyckades jag inte dra bort hela polariserings filtret.
Det satt stenhÄrt.
![]()
Efter att jag har anvÀnt Label off pÄ en tops för att torka bort klistret pÄ displayen och sedan torkat av med en duk.
![]()
NÀr jag satte polariserings filter över för att se resultatet och paniken kom.
![]()
Sen tog det mÄnga tries and errors och massor med svordomar.
Det finns 3 st smÄ fjÀdrar som hela tiden envisades med att flyga omkring. Bara att hitta tillbaka dem tog mig ett bra tag.
För dem 2 minsta var i kopparfÀrg som agerade kamouflage pÄ parkettgolvet.
I lilla metalskÄlen hittar man den mystiska fjÀdern som föll ut frÄn nÄgonstans. (den ska vara under batterihÄllaren i metal nÀra den större ljud fjÀdern)
![]()
HÀr nedan för ser ni dem fjÀdrar som envisades med att flyga omkring. (dem Àr viktiga för att siffrorna ska visas rÀtt)
![]()
Eftersom det gamla filtret inte kunde dras bort helt. Var jag tvungen att lÀgga pÄ ett papper och försökte rita av formen pÄ displayen.
![]()
Klippte polariserings filtret efter pappret, det blev lite för liten men det syns inte nÀr man stoppar tillbaka modulen i caset.
![]()
Slut resultatet, efter sÀkert 6-8 timmar. Det vÀrsta Àr att jag ser en liten dammkorn ovanför tio dels sekund siffran under filtret.
FÄ se om jag orka göra om det imorgoneller om en liten stund. Tror att jag har lite OCD för det stör mig verkligen jÀttemycket.
Men om man ser det frÄn den positiva sidan, nu borde jag inte vara rÀdd att ta isÀr nÄgon G-shock mer dÄ jag har redan plockat isÀr hela.
Syns inte pÄ nÄgon av fotona men jag tog loss Àven den vita plasten pÄ baksidan och ledpanelen.
Den negativa displayen var ok frÄn början. Men jag tycker att positiv display Àr bÀttre ÀndÄ.
![]()
Menar du pÄ sjÀlva displayen? Jag vet inte var man fÄr tag i sÄna filter till ett vettigt pris. Men jag tycker nog bÀst om positiv display.Riktigt braNÀr kommer en fÀrgmod dÄ?
![]()
Borde vara sÄn hÀr film vÀl?Menar du pÄ sjÀlva displayen? Jag vet inte var man fÄr tag i sÄna filter till ett vettigt pris. Men jag tycker nog bÀst om positiv display.
Fast jag tycker att adrenalin G-shock med röd display ser grym ut.
Om du ger dig pÄ det nÄgon gÄng, köp flera ark. För den dÀr Àr 3 x 3 cm och rÀcker bara Ät en gÄng. BÄda gÄngerna jag har gjort, sÄ krÀvdes 2 försök.Borde vara sÄn hÀr film vÀl?
Hade funderingar tidigare pÄ att testa men fegade ur![]()
Polarized film-faded digit-negative display mod with adhesive-red color | eBay
Polarized film - faded digit - Negative display mod. With adhesives on one side. Pour la France .www.ebay.com![]()
Postat dom hÀr innan, men visst fasen Àr dom frÀcka med annan display fÀrg.![]()
![]()
Ett angenÀmt problem
SugenpÄ en Rangeman ocksÄ
, den e ju sÄÄÄÄ ball!
![]()
Du Àr galen. De saker barn kan utsÀtta klockor för finns det ingen mÀnniska pÄ denna jord som kan förutspÄ och bygga skydd för. Hoppas allt gick bra!![]()
Blev den skitfin dÄ? FörlÄt för dÄligt skÀmt. Kunde inte lÄta bliKan verkligen rekommendera Rangeman, massor av funktioner till ett vÀldigt lÄgt pris
Jag vet vad du menar, min DJ rÄkade ut för en olycka i somras nÀr blöjan ej kunde ta allt ****. KÀndes jÀtteroligt att försöka göra rent en 60-tals DJ dÄ utan att blöta ner den för mycket![]()
Efter att jag har moddat en Casio illuminator nyligen fick jag blodad tand.
Idag fick jag för mig att modda min GMD-S6900MC frÄn negativ till positiv display.
![]()
Jag sÀger sÄhÀr, detta Àr inte för nÄgon som ogillar smÄskruvar, har ej tÄlamod eller har svagt hjÀrta.
Att felsöka och komma pÄ var mini fjÀdern satt nÄgonstans (inte den som ger ljud, finns en Ànnu mindre), varför knapparna inte fungerade eller nÀr jag till slut fick igÄng knapparna men nÀr jag tryckte Light-knappen sÄ blev siffrorna konstiga. Till slut fick jag plocka isÀr varenda del.
Ett superbra tips: anvÀnd plasthandskar (jag tror att det Àr en av anledningen till varför siffrorna blev konstiga)
![]()
Tog först ut displayen.
![]()
Sen tog jag en kniv och pillade upp ett hörn och försökte dra av det med hjÀlp av en pincett. Denna gÄng lyckades jag inte dra bort hela polariserings filtret.
Det satt stenhÄrt.
![]()
Efter att jag har anvÀnt Label off pÄ en tops för att torka bort klistret pÄ displayen och sedan torkat av med en duk.
![]()
![]()
Det finns 3 st smÄ fjÀdrar som hela tiden envisades med att flyga omkring. Bara att hitta tillbaka dem tog mig ett bra tag.
I lilla metalskÄlen hittar man den mystiska fjÀdern som föll ut frÄn nÄgonstans. (den ska vara under batterihÄllaren i metal nÀra den större ljud fjÀdern)
![]()
HÀr nedan för ser ni dem fjÀdrar som envisades med att flyga omkring. (dem Àr viktiga för att siffrorna ska visas rÀtt)
![]()
Eftersom det gamla filtret inte kunde dras bort helt. Var jag tvungen att lÀgga pÄ ett papper och försökte rita av formen pÄ displayen.
![]()
Klippte polariserings filtret efter pappret, det blev lite för liten men det syns inte nÀr man stoppar tillbaka modulen i caset.
![]()
Slut resultatet, efter sÀkert 6-8 timmar. Det vÀrsta Àr att jag ser en liten dammkorn ovanför tio dels sekund siffran under filtret.
FÄ se om jag orka göra om det imorgoneller om en liten stund. Tror att jag har lite OCD för det stör mig verkligen jÀttemycket.
Men om man ser det frÄn den positiva sidan, nu borde jag inte vara rÀdd att ta isÀr nÄgon G-shock mer dÄ jag har redan plockat isÀr hela.
Syns inte pÄ nÄgon av fotona men jag tog loss Àven den vita plasten pÄ baksidan och ledpanelen.
Den negativa displayen var ok frÄn början. Men jag tycker att positiv display Àr bÀttre ÀndÄ.
![]()
Blev den skitfin dÄ? FörlÄt för dÄligt skÀmt. Kunde inte lÄta bli![]()
Wow! Grymt jobbatFörsökte för nÄgra Är sedan modda ett gammalt Gameboy för att fÄ displayen röd istÀllet för grönaktig. Gjorde dock sönder den
SjÀlv sÄ skulle jag verkligen vilja ha en DW-D5500BB med positiv display
![]()
Lyckades göra rent den utan att fÄ in vatten i klockan![]()
Ăr det sĂ„? Det ser ju ut som en helt vanlig dw-5600bb. Har t.om sett folk pĂ„ insta som satt vanliga bezels pĂ„ stĂ„l modellerna.
![]()
Bra jobbat! Det blev ju riktigt snyggt!
Efter att jag har moddat en Casio illuminator nyligen fick jag blodad tand.
![]()
![]()
Tog först ut displayen.
![]()
Det satt stenhÄrt.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja jag störde mig med pÄ det och valde dÀrför att stÀnga av BT. Jag antar att findfunktionen inte fungerar dÄ men jag har aldrig prövat den.Aha. Najs. Hur gör man det? Om man stÀller in klockan pÄ det sÀttet antar jag att "find"-funktionen blir lidande, eller? NÄgot som stör mig som fan Àr nÀr rcvd lampan slocknar. Stör mig mycket mer Àn nÄgra sekunders diff mot faktisk tid.
Det pratades om att dölja klockinköp för sin respektive i veckan. Fick ett tips frÄn polarn, tror iofs inte det funkar pÄ G men för dyrare klockor.
Han har bestÀllt en ny downhill-cykel och viste att det inte skulle vara 100% uppskattat dÀr hemma. Han löste det med hjÀlp av valutan:
-Àlskling jag har bestÀllt en ny cykel
-va, igen?? Vad kostar den??
-den kostar 8000, jag behöver en ny.
-oj 8000, ja ja det Àr dina pengar och du anvÀnder den ju mycket.
han missade följaktligen den lilla detaljen att det var 8000âŹ
Köp dig en sÄdan sÄ Àr alla problem ur vÀrldenEn dag som denna kanske det funkar att ha en soldriven klocka. Under hösten vintern har den dock inte laddat tillrÀckligt utan den har legat under diverse lampor m.m NÄgon som har samma erfarenhet?
![]()
Tack för ett bra svarKöp dig en sÄdan sÄ Àr alla problem ur vÀrlden.
Amazon.com: CoolFire Solar Watch Fast Charger for All Eco Solar Watches Reloj Hombre Solar Pad Power Smart Watch Portable Battery Charger Automatic 1046
Amazon.com: CoolFire Solar Watch Fast Charger for All Eco Solar Watches Reloj Hombre Solar Pad Power Smart Watch Portable Battery Charger Automatic 1046www.amazon.com
HÀrlig samling och nice förvaring!Ska ge mina screwbacks lite kÀrlek idag
![]()
![]()
Smart! Har en klocka som Àr gömd i garderoben som jag villhövdeDet pratades om att dölja klockinköp för sin respektive i veckan. Fick ett tips frÄn polarn, tror iofs inte det funkar pÄ G men för dyrare klockor.
Han har bestÀllt en ny downhill-cykel och viste att det inte skulle vara 100% uppskattat dÀr hemma. Han löste det med hjÀlp av valutan:
-Àlskling jag har bestÀllt en ny cykel
-va, igen?? Vad kostar den??
-den kostar 8000, jag behöver en ny.
-oj 8000, ja ja det Àr dina pengar och du anvÀnder den ju mycket.
han missade följaktligen den lilla detaljen att det var 8000âŹ
Vilken samling!!!Ska ge mina screwbacks lite kÀrlek idag![]()
![]()
![]()