• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Blingspam😁 men nu med justerad lĂ€nk och nytvĂ€ttad😉
IMG_20210115_143831.jpg

Blev genast mycket bÀttre. Bra jobbat.
 
DÀr gjorde du ett kap. Den sÄg mycket bÀttre ut efter badet.

Ser bra mycket bÀttre ut nu Àn pÄ bilderna :D
Uttagen dec 2019, fullset med stÀmplat cert o alla lÀnkbitar :)
Nu hÀnger den i ett söderlÀgesfönster o mumsar ljus sÄ den kan komma igÄng med alla funktioner igen.
Men det rĂ€ckte med tvĂ„ timmar i bilen sĂ„ tĂ€nde den upp iaf👍
 
Först och frĂ€mst Stort tack för snabb och bra affĂ€r @daniel svensson 100% Goodguy👊

SÄ hur mycket bÀttre tycker jag att GW-5000 Àr Àn min 5610? Som vÀntat sÄ tycker jag om vikten. Vikten och det lite mjukare materialet gör att den kÀnns mycket bÀttre pÄ armen. Sen skÀms jag lite över det men tycker att "dom som vet - vet" Àr ett plus och att den Àr tillverkad och sÀljs bara (?) i Japan. Tror till och med att jag gillar att den kostar lite mer, vilket Àr orimligt fÄnigt naturligtvis.
För mig Ă€r det helt klart rĂ€tt klocka, men tycker samtidigt att man fĂ„r mer för pengarna med 5610. Skulle jag rekommendera nĂ„gon sin första square sĂ„ hade jag sagt 5610. Att jag inte lyfter 5600 Ă€r helt enkelt för att jag tycker att Solar Ă€r en detalj som för mig Ă€r viktig. Är solar oviktigt för en sĂ„ Ă€r det naturligtvis 5600 bang for the buck pĂ„ fantastisk nivĂ„.
Men prisvÀrdhet Àr ju inte det som ger den dÀr fantastiskan kÀnslan av sin nya klocka. Det Àr allt det dÀr andra som gör och dÀr trÀffar 5000 rÀtt i prick pÄ mig. Jag tÀnker inte ens försöka förklara det för min sambo.

5000.jpg
 
Först och frĂ€mst Stort tack för snabb och bra affĂ€r @daniel svensson 100% Goodguy👊

SÄ hur mycket bÀttre tycker jag att GW-5000 Àr Àn min 5610? Som vÀntat sÄ tycker jag om vikten. Vikten och det lite mjukare materialet gör att den kÀnns mycket bÀttre pÄ armen. Sen skÀms jag lite över det men tycker att "dom som vet - vet" Àr ett plus och att den Àr tillverkad och sÀljs bara (?) i Japan. Tror till och med att jag gillar att den kostar lite mer, vilket Àr orimligt fÄnigt naturligtvis.
För mig Ă€r det helt klart rĂ€tt klocka, men tycker samtidigt att man fĂ„r mer för pengarna med 5610. Skulle jag rekommendera nĂ„gon sin första square sĂ„ hade jag sagt 5610. Att jag inte lyfter 5600 Ă€r helt enkelt för att jag tycker att Solar Ă€r en detalj som för mig Ă€r viktig. Är solar oviktigt för en sĂ„ Ă€r det naturligtvis 5600 bang for the buck pĂ„ fantastisk nivĂ„.
Men prisvÀrdhet Àr ju inte det som ger den dÀr fantastiskan kÀnslan av sin nya klocka. Det Àr allt det dÀr andra som gör och dÀr trÀffar 5000 rÀtt i prick pÄ mig. Jag tÀnker inte ens försöka förklara det för min sambo.

5000.jpg


Kul att du gillar den. Den Àr ju sÄ annorlunda mot andra squares men ÀndÄ inte. VÀldigt trevlig klocka!
 
Först och frĂ€mst Stort tack för snabb och bra affĂ€r @daniel svensson 100% Goodguy👊

SÄ hur mycket bÀttre tycker jag att GW-5000 Àr Àn min 5610? Som vÀntat sÄ tycker jag om vikten. Vikten och det lite mjukare materialet gör att den kÀnns mycket bÀttre pÄ armen. Sen skÀms jag lite över det men tycker att "dom som vet - vet" Àr ett plus och att den Àr tillverkad och sÀljs bara (?) i Japan. Tror till och med att jag gillar att den kostar lite mer, vilket Àr orimligt fÄnigt naturligtvis.
För mig Ă€r det helt klart rĂ€tt klocka, men tycker samtidigt att man fĂ„r mer för pengarna med 5610. Skulle jag rekommendera nĂ„gon sin första square sĂ„ hade jag sagt 5610. Att jag inte lyfter 5600 Ă€r helt enkelt för att jag tycker att Solar Ă€r en detalj som för mig Ă€r viktig. Är solar oviktigt för en sĂ„ Ă€r det naturligtvis 5600 bang for the buck pĂ„ fantastisk nivĂ„.
Men prisvÀrdhet Àr ju inte det som ger den dÀr fantastiskan kÀnslan av sin nya klocka. Det Àr allt det dÀr andra som gör och dÀr trÀffar 5000 rÀtt i prick pÄ mig. Jag tÀnker inte ens försöka förklara det för min sambo.

5000.jpg
VÀntar fortfarande pÄ att handla min första screwback. Har velat mellan nÄgra olika varianter, har lagt semi metallen i varukorgen mer Àn en gÄng, varit nÀra pÄ jubileum modellen men jag kan helt enkelt inte vÀlja. Jag klarar mig gott utan BT, multiband och solar. Uppskattar om det Àr enkelt att hitta reservdelar och att klockan tÄl anvÀndning. DÀrav gÄr guld och silver metallarna bort dÄ jag tror jag kommer störa mig pÄ repor. Tar gÀrna rÄd frÄn er som testat igenom modellutbudet.
 
VÀntar fortfarande pÄ att handla min första screwback. Har velat mellan nÄgra olika varianter, har lagt semi metallen i varukorgen mer Àn en gÄng, varit nÀra pÄ jubileum modellen men jag kan helt enkelt inte vÀlja. Jag klarar mig gott utan BT, multiband och solar. Uppskattar om det Àr enkelt att hitta reservdelar och att klockan tÄl anvÀndning. DÀrav gÄr guld och silver metallarna bort dÄ jag tror jag kommer störa mig pÄ repor. Tar gÀrna rÄd frÄn er som
HÄller med dig om BT, oviktigt för mig med. Gillar inte servicebehovet utan Solar men det Àr ju egentligen en mycket snabb och billig sak. Men solar och MB6 tycker jag Àr kul funktioner som jag faktiskt anvÀnder till skillnad mot tidtagning och alarm etc.
Tycker att metallvarianterna Àr fantastiska, men samtidigt har jag ett flertal klockor i polerat stÄl, med G vill jag ha nÄgonting annat.. Semi hÄller jag med dig om att dom lockar!
 
Tillbaka
Topp