Vad fÄr man för klocka för 10 000 kr? 10 klockor, ha ha!10 000 kr kan man fÄ roliga klockor för, sÀrskilt G-Shocks
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad fÄr man för klocka för 10 000 kr? 10 klockor, ha ha!10 000 kr kan man fÄ roliga klockor för, sÀrskilt G-Shocks
Jag tycker som sagt att 10 Àr en rimlig nivÄ men den svenska marknaden Àr mer köparens marknad Àn sÀljarens. Jag har sjÀlv sÄlt av en del under 2020 och Àven hÀr pÄ KS sÄ Àr förstÄelsen för limiterade g-shocks marknadsvÀrde förvÄnansvÀrt lÄgt överlag. Har du tur sÄ ramlar det kanske in ett pm frÄn en seriös intressent i din inkorg nu efter denna diskussion i trÄden och en smidig affÀr har ju ett vÀrde i sig.Tackar för svar. Ja, jag förstÄr vad du menar. Har köpt mkt gitarrer i mitt liv och dÄ ville jag helst inte ha sÀljare frÄn Asien och USA pga moms och tull. Just det, tittar man pÄ sold blir det mer rÀttvisande bild ja.
SÄ min klocka som jag köpte ny hos ÄterförsÀljare i stan och aldrig blivit anvÀnd borde sÄledes kunna sÀljas för ca 10.000kr om det finns nÄgot intresse pÄ den svenska marknaden?
Nu vet jag inte om jag verkligen vill lÄta den flytta men börjar fundera lite i banorna om jag skulle sÀlja av lite för att istÀllet prova en MR-G eller MT-G.
Tack! Wow, vilken trevlig video och kul att höra att Maharishi verkar vara sÄ ovanlig.Enligt "gshock highfashion" sÄ Àr den svÄr att hitta, dessutom en av de bÀttre fÀrgkombinationerna. Du borde kunna fÄ rÀtt bra betalt för den. Hur bra.... testa vetja
(Vid 8:00 in i klippet dyker klockan upp)
Bara detta videoklipp borde höjt vÀrdet pÄ klockan endel, klippet har 21.000 views.Tack! Wow, vilken trevlig video och kul att höra att Maharishi verkar vara sÄ ovanlig.
Jag förstÄr. Kam ju hoppas det finns nÄgon som vill ha just en sÄdan hÀr dÄ och uppskattar dess utseende och ovanlighet.Jag tycker som sagt att 10 Àr en rimlig nivÄ men den svenska marknaden Àr mer köparens marknad Àn sÀljarens. Jag har sjÀlv sÄlt av en del under 2020 och Àven hÀr pÄ KS sÄ Àr förstÄelsen för limiterade g-shocks marknadsvÀrde förvÄnansvÀrt lÄgt överlag. Har du tur sÄ ramlar det kanske in ett pm frÄn en seriös intressent i din inkorg nu efter denna diskussion i trÄden och en smidig affÀr har ju ett vÀrde i sig.
10 000 kr kan man fÄ roliga klockor för, sÀrskilt G-Shocks
Jag tycker sjÀlv att den Àr rolig och lyckad i fÀrgsÀttning och detaljer. Har erbjudit att sÀlja min till 1-2 personer (och dÄ en bit under 10) men av olika skÀl sÄ blev det ingen affÀr och det kÀnns ganska bra, den Àr fortfarande rolig att ha och jag har en ny/oanvÀnd bezel och band liggandes i lÄdan sÄ att jag kan ÄterstÀlla den till absolut nyskick rent kosmetiskt ifall det behovet skulle uppstÄ.Jag förstÄr. Kam ju hoppas det finns nÄgon som vill ha just en sÄdan hÀr dÄ och uppskattar dess utseende och ovanlighet.
Den Àr ju galet snygg tycker jag och det Àr vÀl en av anledningarna til att det kÀnns lite svÄrt att skiljas frÄn den. Men kanske Àr jag sugen att avyttra lite för att bekosta en MR-G eller MT-G. Vi fÄr vÀl se.
Ah, jag förstÄr. Nej, nu mÄste jag gÄ och ta fram klockan och bara titta och kÀnna lite pÄ den.Jag tycker sjÀlv att den Àr rolig och lyckad i fÀrgsÀttning och detaljer. Har erbjudit att sÀlja min till 1-2 personer (och dÄ en bit under 10) men av olika skÀl sÄ blev det ingen affÀr och det kÀnns ganska bra, den Àr fortfarande rolig att ha och jag har en ny/oanvÀnd bezel och band liggandes i lÄdan sÄ att jag kan ÄterstÀlla den till absolut nyskick rent kosmetiskt ifall det behovet skulle uppstÄ.
Ah, det verkar vara tuffa tider att vara bosatt i Sverige och sĂ€lja klockor.Kan ju sĂ€ga att MR-Gâs Ă€r inte heller sĂ€rskilt lĂ€ttsĂ„lt i Sverige. Kanske bara folks ekonomi i januari som spökar men jag tycker Ă€ndĂ„ att jag ligger rĂ€tt i pris.
Köper man begagnat sÄ Àr det oftast ingen fara, men tappet frÄn nypris pÄ en MR-G Àr inte kul.Ah, det verkar vara tuffa tider att vara bosatt i Sverige och sÀlja klockor.
Finns din klocka pÄ sÀljes sidan, ska hoppa dit o kolla.
Nej, det förstĂ„r jag, inte skoj. Men ska lĂ€sa pĂ„ om de olika modellerna du har. Ăr ju helt ny pĂ„ MR-G sĂ„ har inte koll pĂ„ de olika utgĂ„vor som finns. Ăr de olika MR-G klockorna indelade i nĂ„gra tydliga olika klasser eller sĂ„? TĂ€nker om det Ă€r sĂ„ att vissa Ă€r de som Ă€r mest premium och sĂ„ eller hur funkar det? Ăr vissa titan och andra inte? NĂ„got man ska tĂ€nka pĂ„ som Ă€r stora skillnader med dem? Kanske skulle jag skrivit detta i MR-G trĂ„den?Hur stor handled tycker ni man bör ha för att bĂ€ra upp en MR-G pĂ„ 54.7 Ă 49.8 Ă 16.9 mm case diameter?Köper man begagnat sĂ„ Ă€r det oftast ingen fara, men tappet frĂ„n nypris pĂ„ en MR-G Ă€r inte kul.
Alla MRG Ă€r titan.Nej, det förstĂ„r jag, inte skoj. Men ska lĂ€sa pĂ„ om de olika modellerna du har. Ăr ju helt ny pĂ„ MR-G sĂ„ har inte koll pĂ„ de olika utgĂ„vor som finns. Ăr de olika MR-G klockorna indelade i nĂ„gra tydliga olika klasser eller sĂ„? TĂ€nker om det Ă€r sĂ„ att vissa Ă€r de som Ă€r mest premium och sĂ„ eller hur funkar det? Ăr vissa titan och andra inte? NĂ„got man ska tĂ€nka pĂ„ som Ă€r stora skillnader med dem? Kanske skulle jag skrivit detta i MR-G trĂ„den?
Man ska inte stirra sig blind pÄ mÄtten. Jag tyckte att GG-B100 var i största laget pÄ min 16,5cm handled men gjorde en chansning med GWG-1000 trots att den Àr Ànnu större och upptÀckte att den senare satt mycket bÀttre pÄ mig. Nu finns bara GWGn kvar i samlingen.Ni som har GWG-1000, orkar nÄgon bemöda sig mÀta ungefÀrlig lÀngd vid röda strecket vid tillfÀlle?
Funderar pÄ hur mycket större den Àr Àn min GG-B100. Vill sÄ gÀrna kunna klicka hem en GWG-1000 men kÀnner inte att det Àr nödvÀndigt med ett butiksbesök för att prova sjÀlv under rÄdande omstÀndigheter.
Stort tack för info! Uppskattas enormt mycket!Alla MRG Àr titan.
MRG-G1000 serien har alla lÀnk men inte bluetooth/app som den nyare MRG-G2000 serien som Àven har vissa modeller pÄ band (Dura Soft Fluoro Rubber).
Finns en medium size version med B-suffix ocksÄ.
Tack för input! Jag har ca 19cm handled men dÄ kanske det skulle kunna funka utan att se alldeles galet ut.Man ska inte stirra sig blind pÄ mÄtten. Jag tyckte att GG-B100 var i största laget pÄ min 16,5cm handled men gjorde en chansning med GWG-1000 trots att den Àr Ànnu större och upptÀckte att den senare satt mycket bÀttre pÄ mig. Nu finns bara GWGn kvar i samlingen.
Mest âbang for the buckâ i hela klockvĂ€rlden?Fick hem denna godingen idag. Kan sĂ€ga att jag saknat den!
Satte den sĂ„klart pĂ„ gw-5000 band med en gĂ„ng. Jag Ă€r som @roosterman , fast med gw bandMest âbang for the buckâ i hela klockvĂ€rlden?
Min kommer förhoppningsvis imornFick hem denna godingen idag. Kan sÀga att jag saknat den!
Jag tror att det kan funka för dig. Klockorna ser snuskigt coola ut pÄ en litet grövre arm (som @S.L t.ex.). Har sjÀlv 18 cm och tyckte att det var litet grÀnsfall. LÀnken gick liksom rakt ned frÄn klockan.Stort tack för info! Uppskattas enormt mycket!
Tack för input! Jag har ca 19cm handled men dÄ kanske det skulle kunna funka utan att se alldeles galet ut.
Jag förstÄr... det Àr alltid lite svÄrt det dÀr.Tappar upp ett bad Ät b
Jag tror att det kan funka för dig. Klockorna ser snuskigt coola ut pÄ en litet grövre arm (som @S.L t.ex.). Har sjÀlv 18 cm och tyckte att det var litet grÀnsfall. LÀnken gick liksom rakt ned frÄn klockan.
Vad Àr det för ref pÄ denna?Tappar upp ett bad Ät b
Jag tror att det kan funka för dig. Klockorna ser snuskigt coola ut pÄ en litet grövre arm (som @S.L t.ex.). Har sjÀlv 18 cm och tyckte att det var litet grÀnsfall. LÀnken gick liksom rakt ned frÄn klockan.
Jag vet var alla kombilÀnkarna finnsSatte den sÄklart pÄ gw-5000 band med en gÄng. Jag Àr som @roosterman , fast med gw band
Det Àr en mrg-g1000dcVad Àr det för ref pÄ denna?
Riktigt fet! Men GPS-systemet pĂ„ denna, vad Ă€r den till för? Ăr det kompass? Förklara för migDet Ă€r en mrg-g1000dc
Hade jag haft grövre handleder sÄ hade MR-Gn fÄtt stanna, utan tvekan. Nu ligger den i lÄdan pÄ grund av att andra klockor konkurrerar med den.Tappar upp ett bad Ät b
Det Ă€r till för att synka tiden. GPS-signalen anvĂ€nds för att fĂ„ exakt tid i mĂ„nga sammanhang, eftersom hela GPS-systemet bygger pĂ„ att sateliterna Ă€r extremt vĂ€lsynkade tidsmĂ€ssigt.Riktigt fet! Men GPS-systemet pĂ„ denna, vad Ă€r den till för? Ăr det kompass? Förklara för mig