• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hej, jag har en GW-B5600 dĂ€r laddningen Ă€r nere pĂ„ 50%. Har haften ute pĂ„ balkongen 2 dagar i ljuset men det har inte hĂ€nt nĂ„gonting med laddningen. Är det nĂ„gon som har nĂ„got tips pĂ„ hur man kan ladda den pĂ„ ett bĂ€ttre sĂ€tt? Jag vet att det finns en laddare pĂ„ Amazon i England och USA men den finns inte pĂ„ svenska Amazon.
Har du en kraftfull MTB-lampa sÄ funkar det utmÀrkt. Denna gick frÄn halv till full pÄ lite under tre timmar.
2020-12-27 18.30.02.jpg

Hade jag haft grövre handleder sÄ hade MR-Gn fÄtt stanna, utan tvekan. Nu ligger den i lÄdan pÄ grund av att andra klockor konkurrerar med den.
Börjar bli lite sugen pĂ„ en MR-G, men funderar om jag kan bĂ€ra upp den pĂ„ 17,5 cm. GWG-1000 funkar nĂ€tt och jĂ€mnt. Är MR-G Ă€nnu större?

Bilagor

• EC5D57BE-2876-4C81-9C81-5250D84129D0.jpeg
    EC5D57BE-2876-4C81-9C81-5250D84129D0.jpeg
    508.2 KB · Visningar: 11
MTB som i cykel? Nej det har jag inte. Kan du tipsa om var man kan hitta en sÄn?
Japp MTB som i cykel. Jag köpte min Magicshine pÄ XXL. Den har 4 lÀgen varav maxlÀget ger 3200 lumen i ljusstyrka.
Nu i en snabb googling hittar jag dess lillebror pÄ 1000 lumen. Gör nog iof nytta för laddningen ÀndÄ.

Men leta runt pÄ cykelaffÀrer, typ Sportson, Team Sportia, samt Bikester vid nÀthandel. MÀrke pÄ lampan spelar ju egentligen ingen roll, bara den har lite krÀm.
Fördelen med magishine Àr externt batteripack sÄ den kan lysa lÀnge pÄ en laddning.

MTB som i cykel? Nej det har jag inte. Kan du tipsa om var man kan hitta en sÄn?
Ta bara en stark led lampa, typ 200 lumen och uppÄt. Ju mer lumen (starkare ljus) ju snabbare gÄr det att ladda!

Finns diverse ficklampor, Olight, surefire, Ledlenser. Sen Àr det alltid bra att ha en schysst ficklampa (el 2-3, 5) hemma och i bilen. Vet aldrig nÀr det blir strömavbrott el hÀnder nÄtt i trafiken pÄ kvÀll/natt

Tillbaka
Topp