• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hade en Ă„skĂ„dare som satt o knirpade i buskarna nĂ€r Gameboy hamnade pĂ„ bild😁
IMG_20210129_125026.jpg

IMG_20210129_125412.jpg

SÄlde mina Frogman för ett tag sedan, tyckte jag klarade mig utan dem.
Gick inget vidare, kom en ny med posten igÄr frÄn Klockmaster Globen. InstÀlld och synkad nu.
Bara att konstatera att det Àr den mest vÀlbyggda och robusta GShocken!
Blev en GWF-D1000-1ER, alltsÄ den första med safirglas och djupmÀtare.
15BF7E4E-9F23-48A0-99B8-E21971A4709E.jpeg
FF03BFBF-42F9-45A2-B910-E6E2BBF6FDD9.jpeg

Yes! Det var ett bra beslut. :)

Den Àr saknad. Gillar kombon av positiv display och polerad bezel. Synd att den Àr sÄ otroligt repkÀnslig bara.
Exakt. Jag har Àgt den tvÄ gÄnger och det har slutat pÄ samma sÀtt bÄda gÄngerna: med repor. Den Äldras verkligen inte bra. Vissa, eller mÄnga G-Shocks, ser ju faktiskt trevliga ut Àven nÀr de fÄtt lite stryk.

Exakt. Jag har Àgt den tvÄ gÄnger och det har slutat pÄ samma sÀtt bÄda gÄngerna: med repor. Den Äldras verkligen inte bra. Vissa, eller mÄnga G-Shocks, ser ju faktiskt trevliga ut Àven nÀr de fÄtt lite stryk.
Är den mer repkĂ€nslig Ă€n den med negativ display? Har sjĂ€lv den med negativ display sen den kom ut och inga repor alls pĂ„ den.

Lustigt att Bling-bling Ă€r sĂ„ repkĂ€nslig egentligen.. Casio kanske gav den lika dĂ„lig tĂ„lighet som riktigt guld bara för att?? đŸ€” 😁

Hej jag heter Danne.l. Jag har trott att det skulle vara nog med "Peggy" men fÄr krypa till korset och erkÀnna det oundvikliga, jag har ett missbruk!
Nu till den mer intressanta delen av inlÀgget:
Jag Àr lite bekvÀm av mig och söker dÀrför hjÀlp av den samlade expertisen i trÄden. Jag söker efter nÀsta G-shock och har kommit fram till följande; Square (inte hugget i sten), solar och fÀrgglad (typ de rosa som frekvent figurerar i trÄden).
Kan expertisen hjÀlpa mig, kom gÀrna med förslag.

Hej jag heter Danne.l. Jag har trott att det skulle vara nog med "Peggy" men fÄr krypa till korset och erkÀnna det oundvikliga, jag har ett missbruk!
Nu till den mer intressanta delen av inlÀgget:
Jag Àr lite bekvÀm av mig och söker dÀrför hjÀlp av den samlade expertisen i trÄden. Jag söker efter nÀsta G-shock och har kommit fram till följande; Square (inte hugget i sten), solar och fÀrgglad (typ de rosa som frekvent figurerar i trÄden).
Kan expertisen hjÀlpa mig, kom gÀrna med förslag.
Jag skulle rÄda dig att börja modda lite sjÀlv! Köp en Square till ett bra pris och shoppa loss pÄ lite olika kostymer till den :cool: Just fÀrgglada Squares med solar Àr ganska ovanligt (?)

Jag har ett paket som Postnord skickar runt till sina sorteringshallar i Stockholm, jag bor nÀra en av dem. Leveransdatum okÀnt.
Nu ser jag pÄ appen att de har lÀmnat paketet utanför min dörr. För h***ete, jag vald ju att om paketet inte fick plats leverera det till postombud och inte
lÀmna utanför dörren. Var upptagen pÄ jobbet och kunde inte checka min postnord app, paketet har varit utanför min dörr sedan 13:31.
Bor ju i orten ju, hÀr lÀmnas ingen paket utanför nÄgon dörr. :eek:
Ringde frugan som rÄkade vara hemma idag och tur sÄ lÄg den kvar.
SÄ ena G-shock Àr hemma nu.

Sen en bra nyhet, DHL express har kommit och vÀntar pÄ mig hos postombudet. SÄ ikvÀll kan jag njuta av 2 G-shocks mohahahahha.

Jag skulle rÄda dig att börja modda lite sjÀlv! Köp en Square till ett bra pris och shoppa loss pÄ lite olika kostymer till den :cool: Just fÀrgglada Squares med solar Àr ganska ovanligt (?)
Tack för tipset! Jag fÄr kolla runt lite, har du nÄgra tips pÄ bra sidor att handla moddelar ifrÄn, redan kollat in tiktox?

Tack för tipset! Jag fÄr kolla runt lite, har du nÄgra tips pÄ bra sidor att handla moddelar ifrÄn, redan kollat in tiktox?
Lista pÄ fÀrgglada G, gw-m5610 Àr det som gÀller

G-shock experter, jag behöver er hjÀlp!

Har upptÀckt att det bildas kondens pÄ insidan av glaset pÄ min DW-6900. Har skett tvÄ gÄnger nu nÀr jag haft den pÄ mig och varit ute, senast för 15 minuter sedan. Tog en promenad pÄ ca 10 minuter och detta uppstod. Försvinner direkt nÀr jag kommer in i vÀrmen igen, men det kÀnns inte helt hundra.

Har lĂ€st lite pĂ„ nĂ€tet och verkar vara relativt vanligt förekommande i G-Shocks. NĂ„gon hĂ€r som varit med om samma sak? Och hur löste du det dĂ„? Öppna upp klockan och lĂ„ta den torka verkar vara nĂ„got man kan göra sjĂ€lv, men tĂ€nker att det Ă€r bĂ€st att jag kollar hĂ€r först.

PÄ bilden syns kondensen i mitten av glaset ungefÀr:
IMG_2634.jpeg

Tillbaka
Topp