• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FĂ„r bli bergvĂ€rme 2022 :) MĂ€rkte nu under vintern att fönstrena hĂ€ruppe lĂ€cker som fan sĂ„ det blir att byta dom under sensommaren 💾💾💾
BergvÀrme Àr min bÀsta investering nÄgonsin. FrÄn att elda med ved till att alltid ha varmt i huset utan minsta anstrÀngning, bÀttre avkastning Àn sÄ kan man inte fÄ.
 
BergvÀrme Àr min bÀsta investering nÄgonsin. FrÄn att elda med ved till att alltid ha varmt i huset utan minsta anstrÀngning, bÀttre avkastning Àn sÄ kan man inte fÄ.

Jo det kommer att hjĂ€lpa, men dĂ„ jag bor i ett 70-tals hus sĂ„ fĂ„r lite fler Ă„tgĂ€rder göras för att minska förbrukningen/öka komforten. FĂ„r se om spaltventiler duger för ventilationen om jag byter fönster. Annars fĂ„r vi Ă€ven uppgradera ventilationen 😑

Bjuder pÄ en viktbild för att hÄlla topic :)

PXL_20210201_095818868.jpg
 
Jo det kommer att hjĂ€lpa, men dĂ„ jag bor i ett 70-tals hus sĂ„ fĂ„r lite fler Ă„tgĂ€rder göras för att minska förbrukningen/öka komforten. FĂ„r se om spaltventiler duger för ventilationen om jag byter fönster. Annars fĂ„r vi Ă€ven uppgradera ventilationen 😑

Bjuder pÄ en viktbild för att hÄlla topic :)

PXL_20210201_095818868.jpg


Hus Àr najs men fÄr Ängest av radondöttrar, fuktiga krypgrunder, mögel, vÀrmekostnader...
On topic : En nÀtt och fin samling. Vilken Àr din favvo dÄ?
 
Oj, ser lite vÀl stor ut. Behöver inte barometer eller sÄna grejer . Bar nÄt slitstarkt som man inte behöver vara rÀdd om. Eller har sönder insidan av goretex jackan. Min breitling beater Àr lite skarp pÄ sina stÀllen.
 
Oj, ser lite vÀl stor ut. Behöver inte barometer eller sÄna grejer . Bar nÄt slitstarkt som man inte behöver vara rÀdd om. Eller har sönder insidan av goretex jackan. Min breitling beater Àr lite skarp pÄ sina stÀllen.
😁 Klicka pĂ„ lĂ€nken.
 
Sitter och byter batteri pĂ„ den nya, GA-1000. RĂ„kade vĂ€nda den upp och ner 😂🙈🙈 trillade ner en fjĂ€der... Men kan bannemig inte hitta vart den skulle ha suttit?? Tycker de som skall kunna ha försvunnit redan finns pĂ„ plats? NĂ„gon som har en sprĂ€ngskiss?
IMG_20210201_123344.jpg
 
Sjukt nice. Visste inte att du Àgde en stÄlis förrÀn igÄr :cool:


Jag fick med överblivet skal och band nÀr jag köpte Porter-modden av Fujoor. :)
MÄste sÀga att lÀnken hÄller bra kvalitét. Inte sladdrigt som det Àr pÄ Seiko SKX.
Skönt ocksÄ att pinsen som hÄller ihop lÀnkarna Àr av fjÀdertyp och inga jobbiga pins & collar.
 
Köpte min förra vecka pĂ„ Blocket för typ 1200 med frakt. "Fin skick" sa sĂ€ljare. Men fins 2 repor pĂ„ glaset đŸ€·â€â™‚ïžđŸ€·â€â™‚ïž.. Men de e ju Rangeman! Och Ă€rret bara passar till 😁
HĂ€r i min familj Ă€r uttrycket ”nyskick” förbjudet att anvĂ€nda vid försĂ€ljning oavsett vad det gĂ€ller. Det Ă€r min fru som bestĂ€mt det. Vi har sĂ„lt en del saker pĂ„ Tradera och vissa helt nya men nix, beskrivningen blir ”i mycket fint skick”. Tror att @Derix nog kan hĂ„lla med om att det begreppet stĂ€mmer pĂ„ klockan (klockorna) jag lĂ€t flytta. SĂ„ det finns de som beskriver lite mer försynt oxĂ„. Men dĂ„ blir det en glad överraskning för köparen. 😊
 
Jag fick med överblivet skal och band nÀr jag köpte Porter-modden av Fujoor. :)
MÄste sÀga att lÀnken hÄller bra kvalitét. Inte sladdrigt som det Àr pÄ Seiko SKX.
Skönt ocksÄ att pinsen som hÄller ihop lÀnkarna Àr av fjÀdertyp och inga jobbiga pins & collar.
LÀnken Àr vÀldigt smidig att justera! Inte som MRG-lÀnken, som Àr i klass med Mensas intagningstest.
 
JassĂ„ du? Det var det jĂ€vligaste, sjĂ€lv lĂ„g jag pĂ„ 2100kWh i januari men dĂ„ har jag bergvĂ€rme. 😀
Nej usch, nu ska vi inte prata sĂ„nt dĂ€r. Jag bor i ett ombyggt sommarhus som byggarna inte haft hundra koll pĂ„ hur man gör id husbyggen. Det Ă€r ett hus som skulle passa i ”arga snickaren” eller ”fuskbyggarna” el. liknande program. Som förstagĂ„ngs husköpare gjorde vi bort oss helt enkelt och sĂ„g bara lĂ€get och alla smĂ„saker var ju inte sĂ„ farliga. Sen de som inte syntes mĂ€rktes ju nĂ€r vintern kom DĂ„ blev det kallt. Drog om skallen nĂ€r man satt i soffan och kyliga vindistrĂ„k genom huset. En del Ă€r bĂ€ttre nu men tyvĂ€rr Ă€r det nĂ„gra saker som Ă€r svĂ„rare. Exempelvis plast som ligger pĂ„ fel skikt i vĂ€ggarna och istĂ€llet leder in luft i utrymmet mellan undervĂ„ning och övervĂ„ning. Ett för klent tilltaget tak sĂ„ tjockleken pĂ„ isoleringen Ă€r undermĂ„lig och taket borde höjas. 😔

SĂ„ vintern Ă€r en mardröm för mig. 😳
 
Tillbaka
Topp