• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tung stund 😱, men Rangmannen fĂ„r respass. Den Ă„ker tillbaka. Den Ă€r för stor för mig, sĂ„ det blir ingen modd.
Den Àr sÄ lÄng pÄ undersidan alltsÄ, i övrigt Àr den ju mindre Àn min Mudmaster, men MM sitter mycket bÀttre.
Jaja, jag har gett den en Àrlig chans iaf.
 
Tung stund 😱, men Rangmannen fĂ„r respass. Den Ă„ker tillbaka. Den Ă€r för stor för mig, sĂ„ det blir ingen modd.
Den Àr sÄ lÄng pÄ undersidan alltsÄ, i övrigt Àr den ju mindre Àn min Mudmaster, men MM sitter mycket bÀttre.
Jaja, jag har gett den en Àrlig chans iaf.
Trist :confused: Vad stÄr nÀst pÄ tur?
 
En Rainbow pĂ„ armen och en som laddas🌈🌈
D2EB9D05-580A-4CA2-8FF2-443090F0AB8D.jpeg
Snygg! 😉
 
Nej usch, nu ska vi inte prata sĂ„nt dĂ€r. Jag bor i ett ombyggt sommarhus som byggarna inte haft hundra koll pĂ„ hur man gör id husbyggen. Det Ă€r ett hus som skulle passa i ”arga snickaren” eller ”fuskbyggarna” el. liknande program. Som förstagĂ„ngs husköpare gjorde vi bort oss helt enkelt och sĂ„g bara lĂ€get och alla smĂ„saker var ju inte sĂ„ farliga. Sen de som inte syntes mĂ€rktes ju nĂ€r vintern kom DĂ„ blev det kallt. Drog om skallen nĂ€r man satt i soffan och kyliga vindistrĂ„k genom huset. En del Ă€r bĂ€ttre nu men tyvĂ€rr Ă€r det nĂ„gra saker som Ă€r svĂ„rare. Exempelvis plast som ligger pĂ„ fel skikt i vĂ€ggarna och istĂ€llet leder in luft i utrymmet mellan undervĂ„ning och övervĂ„ning. Ett för klent tilltaget tak sĂ„ tjockleken pĂ„ isoleringen Ă€r undermĂ„lig och taket borde höjas. 😔

SĂ„ vintern Ă€r en mardröm för mig. 😳
NÀr vi bodde i ett fuskbyggt lÀgenhets komplex för 20 talet Är sedan sÄ löste man kalldraget pÄ ett vÀldigt kreativt sÀtt. Man satte in ventiler bakom varje element. Tanken Àr att huset drar in luften pÄ kontrollerat sÀtt istÀllet för genom fönster, dörrar, glipor i vÀggar osv. Luften vÀrmdes upp av radiatorerna och ALLA problem var ur vÀrlden. Dessutom fick vi mycket bÀttre luft inomhus. Kanske vÀrt att testa?
 
HĂ€r i min familj Ă€r uttrycket ”nyskick” förbjudet att anvĂ€nda vid försĂ€ljning oavsett vad det gĂ€ller. Det Ă€r min fru som bestĂ€mt det. Vi har sĂ„lt en del saker pĂ„ Tradera och vissa helt nya men nix, beskrivningen blir ”i mycket fint skick”. Tror att @Derix nog kan hĂ„lla med om att det begreppet stĂ€mmer pĂ„ klockan (klockorna) jag lĂ€t flytta. SĂ„ det finns de som beskriver lite mer försynt oxĂ„. Men dĂ„ blir det en glad överraskning för köparen. 😊
Blir lika förvÄnad varje gÄng jag lÀser en bilannons, dÀr bilen har 7 Är pÄ nacken o 11000 mil pÄ mÀtare o fortfarande Àr i nyskick...
 
Tung stund 😱, men Rangmannen fĂ„r respass. Den Ă„ker tillbaka. Den Ă€r för stor för mig, sĂ„ det blir ingen modd.
Den Àr sÄ lÄng pÄ undersidan alltsÄ, i övrigt Àr den ju mindre Àn min Mudmaster, men MM sitter mycket bÀttre.
Jaja, jag har gett den en Àrlig chans iaf.
Var det en ny du köpte??
 
NĂ„gon som verkar ha gjort ett tortyrtest och lyckats.. Kanske en kopia?!

 
Tung stund 😱, men Rangmannen fĂ„r respass. Den Ă„ker tillbaka. Den Ă€r för stor för mig, sĂ„ det blir ingen modd.
Den Àr sÄ lÄng pÄ undersidan alltsÄ, i övrigt Àr den ju mindre Àn min Mudmaster, men MM sitter mycket bÀttre.
Jaja, jag har gett den en Àrlig chans iaf.
Trist. Jag förstÄr absolut vad du menar. Som tur Àr finns mycket annat bra som man kan skaffa istÀllet.
 
NĂ„gon som vet vilka modeller ingĂ„r i Master of G kollektionen? Tittar man pĂ„ officiella bilder frĂ„n Casio sĂ„ Ă€r det olika modeller hela tiden. 🙄
 
Hus Àr najs men fÄr Ängest av radondöttrar, fuktiga krypgrunder, mögel, vÀrmekostnader...
On topic : En nÀtt och fin samling. Vilken Àr din favvo dÄ?

Off topic: ja det Àr ett jÀdra gissel med hus. Har vÀl ett "okej" hus egentligen, drÀnerat och bytt tak under dom senaste 15 Ären. Torrt och fint pÄ entréplan samt tidigare Àgare som var haft vett och inte anvÀnt plastfÀrger i sutterÀngdelen. Men vi ska fixa,

Badrum
BergvÀrme
Fönster pÄ övervÄningen
Kök

Och allt som kommer dĂ€remellen 😭

On topic: tackar! MÄste sÀga att Gold Speed Àr favoriten men gillar mina andra G:s vÀldigt mycket :)
 
Tillbaka
Topp