• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

FC22E56F-9CBF-4150-85DA-1C3584854941.jpeg

Vem var det som köpte den dÀr otroligt ledsna stÄlisen?
TÀnkte att jag har ju originaldelarna frÄn en svart semistÄlis liggandes som aldrig nÄgonsin kommer anvÀndas av mig.
”I vĂ€ldigt bra skick” vĂ„gar jag vĂ€l beskriva dem ;)

SĂ„ sant. Ibland kommer större saker emellan. Önskar dig allt gott och saknar ditt bidrag hĂ€r pĂ„ forumet. Dina vĂ€ltagna bilder pĂ„ roliga klockor har uppskattats, bara sĂ„ att du vet. 🙂

Edit; upptÀckte att jag citerat litet tokigt. Det jag skrev var förstÄ Àmnat till @S.L
Tack för de snÀlla orden.
Än Ă€r ju inte rullgardinen helt neddragen och fortfarande finns ju nĂ„gra klockor i samlingen. NĂ€r vĂ„ren och ljuset kommer sĂ„ kanske klock-andarna vaknar till liv igen, vem vet? NĂ„n bild hĂ€r i trĂ„den dĂ„ och dĂ„ kanske det fortfarande kan bli.

Jag ska inte ljuga. Jag har unboxat klockor i bilen utanför utlÀmningsstÀllet. Men det Àr ÀndÄ sÄ hÀr det görs bÀst. Ungen sover, gravida frun ligger i badet. Jag har hÀllt upp en stadig stout i glaset, Spiegelau utvecklat för just stilen (som om man kÀnner nÄgon skillnad). Och lugnet infinner sig. Drar ut pÄ det lite grann. Snart fÀller jag upp kniven och ger mig in i boxen.
PXL_20210201_181312209.jpg

Sitter och byter batteri pĂ„ den nya, GA-1000. RĂ„kade vĂ€nda den upp och ner 😂🙈🙈 trillade ner en fjĂ€der... Men kan bannemig inte hitta vart den skulle ha suttit?? Tycker de som skall kunna ha försvunnit redan finns pĂ„ plats? NĂ„gon som har en sprĂ€ngskiss?
IMG_20210201_123344.jpg
Kan det vara fjÀrdern under metaldelen som hÄller batteriet, det bruka finnas en fjÀdern som ska nudda kretskortet och sjÀvla metaldelen.

Jag ska inte ljuga. Jag har unboxat klockor i bilen utanför utlÀmningsstÀllet. Men det Àr ÀndÄ sÄ hÀr det görs bÀst. Ungen sover, gravida frun ligger i badet. Jag har hÀllt upp en stadig stout i glaset, Spiegelau utvecklat för just stilen (som om man kÀnner nÄgon skillnad). Och lugnet infinner sig. Drar ut pÄ det lite grann. Snart fÀller jag upp kniven och ger mig in i boxen.
PXL_20210201_181312209.jpg
En sÄdan brun lÄda Àr alltid ett gott förstatecken :cool:

Tillbaka
Topp