• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har du inte hittat lÄdorna Ànnu? :oops:
Nej, tyvĂ€rr. Det kĂ€nns lite hĂ„rt. Det Ă€r vid sĂ„na hĂ€r tillfĂ€llen som t.o.m. jag inser att jag har för mkt prylar. Glömde ju att nĂ€mna den största samlingen av alla förut, det Ă€r filmer (DVD och Bluray). I stort sett hela VHS samlingen har fĂ„tt flyttat, den var nischad pĂ„ 80-tals filmer, mest b-action som jag minns frĂ„n tiden nĂ€r man kunde stĂ„ lĂ€nge i videobutiken och klura pĂ„ vilken man skulle hyra. 😊
 
Nu Ă€r den snart pĂ„ vĂ€g till sin nya Ă€gare. Packning pĂ„gĂ„r... 🙂
20210131_200435.jpg
 
NÀr det gÀller sjÀlva modden Àr det inte jÀttesvÄrt om man Àr begÄvad med visst sjÀlvförtroende och Àr lite hÀndig.
Jag skulle inte byta knappar. De Àr en vÀldigt liten del, men de riskerar att bli otÀta om man har otur.
Jag bytte inte baklockspackning, bara fettade den som satt. Jag bytte glaspackningen eftersom jag hade en ny, men jag vet inte att det var nödvÀndigt.
Ett par saker:
Glaset Àr tjockt, packningen Àr plast och boetten Àr stÄl, sÄ glaset sitter som berget. Min glaspress (av tÄng-typ) hade inte en chans. Jag testade istÀllet med en snabbtving modell medelstor som gick sönder. Den flexade ocksÄ sÄpass mycket att glaset small ut istÀllet för att pressas snÀllt. Vi har en bÀnkpress pÄ jobbet som löste det vÀldigt lÀtt.
Dock lÀrde jag mig att solcellen sitter limmad i boetten, inte, som pÄ andra modeller och som jag hade gissat, i glaset. Det gjorde att jag sprÀckte en solcell första gÄngen jag moddade. Man mÄste alltsÄ pressa med en kloss mitt i glaset.
Man behöver ocksÄ ett stadigt mothÄll. Jag minns inte var mitt kommer ifrÄn, men det Àr aluminium och rÄkar passa perfekt.
Vid Ätermontering Àr det sen viktigt att glaset monteras rÀtt orienterat mot kontakterna pÄ solcellen. Annars hamnar modulen upp och ner relativt glaset. Jag vill inte gÄ in pÄ hur jag lÀrde mig det.
4EF4D50A-B59D-4F8D-A6DE-C79B005D7679.jpeg

C1B6430C-48FF-41E4-9AFD-0C422FEF11C3.jpeg
Sjukt informativt inlĂ€gg đŸ‘đŸ»
Älskar avslutningen, ”Jag vill inte gĂ„ in pĂ„ hur jag lĂ€rde mig det” 😂
 
En kort uppdatering pÄ bilen. Olja i kylarvattnet, det kan inte vara ett gott tecken? HÀr gÀller att köpa fler klockor för att förtrÀnga problemen :bag:
E5251F36-FB33-41F5-958F-D977EB170656.jpeg
Olja i kylarvattnet lÄter som att topplockspackningen kan ha gett upp... Hur lÀnge körde du bilen för varm?? :nailbiting:
Köööööööööööööp Köööööööööööööp Köööööööööööööööp!!!😁
 
Olja i kylarvattnet lÄter som att topplockspackningen kan ha gett upp... Hur lÀnge körde du bilen för varm?? :nailbiting:
Köööööööööööööp Köööööööööööööp Köööööööööööööööp!!!😁
Jag stannade vid första parkeringsficka. Efter det lÄg den stabilt :bag:
 
Tillbaka
Topp