• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

I am nöjd alltsĂ„đŸ˜
Muchos bĂ€ttre med blĂ„ text Ă€n mörkgrĂ„đŸ‘
IMG_20210205_174025.jpg
Japp, frÀscht!

Shit assĂ„. Ser att jag skrev förbrukning men det ska sĂ„klart vara den totala kostnaden inkl nĂ€tavgift osv â˜ș Den var pĂ„ 2400kwh och Ă€r nytt all Time high sen vi flyttade in. Inga element pĂ„slagna, bara en luftvĂ€rmepump som stĂ„r Ă„ gĂ„r hela tiden och lite eldande i kaminen!
Jag har eldat hela tiden nÀr det Àr som kallast men det Àr rÀtt sÄ mycket jobb och det blir skrÀpigt. Men i USA finns fÀrdiga gravity fed pellet ovens som sköter sig sjÀlva i 20-30h med endast lite asktömning. De kan stÄ dÀr kaminen Àr. Ganska sÄ smart faktiskt! Kanske det kan vara nÄgot?

Jag har eldat hela tiden nÀr det Àr som kallast men det Àr rÀtt sÄ mycket jobb och det blir skrÀpigt. Men i USA finns fÀrdiga gravity fed pellet ovens som sköter sig sjÀlva i 20-30h med endast lite asktömning. De kan stÄ dÀr kaminen Àr. Ganska sÄ smart faktiskt! Kanske det kan vara nÄgot?
Det dĂ€r lĂ„ter lĂ„ter ju som nĂ„got man verkligen vill ha! Att kliva upp pĂ„ morgonen och möta en tĂ€nd kamin Ă€r nĂ„got jag drömt om lĂ€nge och tĂ€nkt mycket pĂ„. Fantasin har dragit ivĂ€g Ă„t nĂ„gon form av timerstyrd tĂ€ndmekanism, gĂ€rna via app över Wi-Fi. Har dock aldrig kommit pĂ„ lösningen 😂

Det dĂ€r lĂ„ter lĂ„ter ju som nĂ„got man verkligen vill ha! Att kliva upp pĂ„ morgonen och möta en tĂ€nd kamin Ă€r nĂ„got jag drömt om lĂ€nge och tĂ€nkt mycket pĂ„. Fantasin har dragit ivĂ€g Ă„t nĂ„gon form av timerstyrd tĂ€ndmekanism, gĂ€rna via app över Wi-Fi. Har dock aldrig kommit pĂ„ lösningen 😂

Sorry för off topic men det Àr jÀvligt kallt!

Nyinkommet, tur klockmagasinet har fri retur för jag vetefan om den svarta fÄr stanna. Displayen Àr tÀmligen svÄravlÀsta tyvÀrr.

Se sista bilden, verkligen mörkt i vissa vinklar. Trots att bilderna Àr tagna i skenet av taklampa.

DW-5600MW-7 - riktigt frÀsch bekantskap. Sneglat lÀnge pÄ den.
IMG_20210205_200924.jpg
IMG_20210205_200858.jpg
IMG_20210205_200910.jpg

Nyinkommet, tur klockmagasinet har fri retur för jag vetefan om den svarta fÄr stanna. Displayen Àr tÀmligen svÄravlÀsta tyvÀrr.

Se sista bilden, verkligen mörkt i vissa vinklar. Trots att bilderna Àr tagna i skenet av taklampa.

IMG_20210205_200924.jpg
IMG_20210205_200858.jpg
IMG_20210205_200910.jpg

Den vita Àr en keeper. Mycket fin modell.

IMG_20210205_200924.jpg
IMG_20210205_200858.jpg
IMG_20210205_200910.jpg
Det gĂ„r bra att öppna försiktigt, prova och sen skicka tillbaka gratis alltsĂ„? 😛

Vad jag vet sÄ finns det ingen trÄd om minimalism men vi borde kanske skapa en? Det finns mycket bra filmer och kanaler pÄ Youtube kring Àmnet.

Jag har faktiskt bara en Telecaster och en Stratocaster kvar. NÀr det var som vÀrst sÄ var klockbudgeten och gitarrbudgeten lika stora :bag:
Vore intressant med en sĂ„n trĂ„d tycker jag. 👍😊
Pröva fĂ„ in sĂ„na hĂ€r diskussioner i RolextrĂ„den. DĂ„ blir man nog blockad đŸ€Ł
DĂ€rför jag kĂ€nner mig hemma hĂ€r i familjevĂ€rmen. đŸ€—
Vinkelslipen ligger pÄ golvet bredvid mig :D

Better safe than sorry?? 🙄
Hmm, vet inte om jag ska lĂ„ta dig gĂ„ lös pĂ„ den dĂ€r durkplĂ„ten du nĂ€mnde förut! đŸ€”đŸ˜‰
I am nöjd alltsĂ„đŸ˜
Muchos bĂ€ttre med blĂ„ text Ă€n mörkgrĂ„đŸ‘
IMG_20210205_174025.jpg
VĂ€ldigt snyggt! 👍😊

Hade en pelletskamin i förra kÄken, funkade med timer och termostat. Sjukt nice att vakna till att kaminen blÄste pÄ. Det I kombination med en bakmaskin som bakade bröd över natten Àr LYX!

IMG_20210205_200924.jpg
IMG_20210205_200858.jpg
IMG_20210205_200910.jpg
Den vita Àr pÄ min radar med. Blir den mot sommaren och en militÀrgrön med negativ display nu

Den vita Àr en keeper. Mycket fin modell.
Ja den var lika frÀck som jag hypat upp.

Det gĂ„r bra att öppna försiktigt, prova och sen skicka tillbaka gratis alltsĂ„? 😛
Ja, Àr dessutom noga med att inte ens röra plasten pÄ spÀnnet sÄ klockan har endast vilat pÄ handleden i en minut max.

"Vi ger vÄra varor 90 dagars returrÀtt. Varan ska vara i oförÀndrat skick. Konsumentlagens syfte Àr att ge konsumenten rÀtt att bekanta sig med varan pÄ samma sÀtt som i en affÀr. Konsumenten har rÀtt att bekanta sig med innehÄllet i förpackningen och prova varan varsamt. Varan ska vara oanvÀnd, och helt utan synliga spÄr vid en retur. Förpackningen ska öppnas varsamt och försiktigt. Vi stÄr för returfrakten."

Tillbaka
Topp