SÄ gjorde jag alltid förut. VÀrdelöst, sÄ fort man fick upp ögonen för nÄgot nytt sÄ gick man "all in"Jag Àr typ alltid maximalist All in i alla intressen. Inte helt i tiden kanske, men jag blir alltid uppslukad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SÄ gjorde jag alltid förut. VÀrdelöst, sÄ fort man fick upp ögonen för nÄgot nytt sÄ gick man "all in"Jag Àr typ alltid maximalist All in i alla intressen. Inte helt i tiden kanske, men jag blir alltid uppslukad
Man vet aldrig vad man hittar nÀr man börjar riva Som tur Àr sÄ Àr jag gift med en jurist och vÄran besiktningsman har varit hÀr och skrivet ett intyg om att denne anser att det ska rÀknas som ett dolt fel sÄ vi fÄr la se
Ja det Àr helt galet egentligen! DÀr vi bor skiljer det drygt 1.5 miljoner pÄ att köpa en tomt och bygga alternativt att köpa ett begagnat 70-talshus. Men bankernas kalkyler Àr lika framÄtseende som en kommunalbudget sÄ
Den förbannade elen alltsÄ, min förbrukning i januari mÄnad gick pÄ inte mindre Àn 3,8kJa och 1500000kr kostar i runda slÀngar 2000kr/mÄn att lÄna. Det Àr ungefÀr samma kostnad som min höjda elrÀkning Àr.
I wish.. 330 med M-Paket bara..M Power! .. M5?
Jag brukar ligga dÀr och nosa runt 4-4500/mÄn jag med om jag inte eldar i kaminen, men dÄ kostar veden istÀllet...Den förbannade elen alltsÄ, min förbrukning i januari mÄnad gick pÄ inte mindre Àn 3,8k
Tur det finns rimliga klockor för oss med 70-talsvillor!
Det Àr vÀl inte fy skam det heller. Fina bilar!I wish.. 330 med M-Paket bara..
Korrekt! Var inte meningen att lÄta sÄ!Det Àr vÀl inte fy skam det heller. Fina bilar!
Inte ens hÀr skulle det falla i god jord. DÀr skulle min fru nog satt ner foten för andra gÄngen. Första var ju att ha hojen inomhus, men tji fick jag.Finns ingen Baby-G i vÀrlden som kunna rÀdda hem den situationen...
"-Du Àlskling, Jag har köpt en klocka till.. Den kostade bara strax över miljonen... "
MisstÀnker att hennes svar hade blivit typ " HÀr Àr skilsmÀssopapprena, Tack och hej!"
Shit assÄ. Ser att jag skrev förbrukning men det ska sÄklart vara den totala kostnaden inkl nÀtavgift osv Den var pÄ 2400kwh och Àr nytt all Time high sen vi flyttade in. Inga element pÄslagna, bara en luftvÀrmepump som stÄr Ä gÄr hela tiden och lite eldande i kaminen!Jag brukar ligga dÀr och nosa runt 4-4500/mÄn jag med om jag inte eldar i kaminen, men dÄ kostar veden istÀllet...
Ja det behöver ju inte vara allt eller ingetJag Àr minimalist pÄ allt förutom klockor och parfymer
Jag Àr typ alltid maximalist All in i alla intressen. Inte helt i tiden kanske, men jag blir alltid uppslukad
Termostaten pÄ 16 grader och stödelda med kaminen. Det blir lite gnissel ibland, som imorse nÀr sambon kollade termometern i vardagsrummet och det var 13,6 grader! SÄn tur Àr har vi en ny kamin med stenmagasin som ska hÄlla vÀrmen i 12-14 timmar sÄ det gÄr fort att fÄ upp vÀrmen i kÄken.Shit assÄ. Ser att jag skrev förbrukning men det ska sÄklart vara den totala kostnaden inkl nÀtavgift osv Den var pÄ 2400kwh och Àr nytt all Time high sen vi flyttade in. Inga element pÄslagna, bara en luftvÀrmepump som stÄr Ä gÄr hela tiden och lite eldande i kaminen!
Galet fin den dÀr Àr!
Snygg klocka!
Ja och 1500000kr kostar i runda slÀngar 2000kr/mÄn att lÄna. Det Àr ungefÀr samma kostnad som min höjda elrÀkning Àr.
Den förbannade elen alltsÄ, min förbrukning i januari mÄnad gick pÄ inte mindre Àn 3,8k
Det hÀr Àr vad en utflyttad svenne-banan gillar att höra. Jag har 0 element i min nuvarande lÀgenhet, det nÀrmsta jag kommer en vÀrmekÀlla Àr tv'n.Termostaten pÄ 16 grader och stödelda med kaminen. Det blir lite gnissel ibland, som imorse nÀr sambon kollade termometern i vardagsrummet och det var 13,6 grader! SÄn tur Àr har vi en ny kamin med stenmagasin som ska hÄlla vÀrmen i 12-14 timmar sÄ det gÄr fort att fÄ upp vÀrmen i kÄken.
Oh satan! Vi fÄr glÀdja oss Ät att Februari inte Àr lika lÄng som JanuariGjorde en överslagsrÀkning av dom 12 första mÄnaderna i huset. I genomsnitt Àr huset (rÀnta och driftkostnaderna) 2 tkr lÀgre per mÄnad Àn hyresrÀtten vi tidigare bodde i
Vi hade ocksÄ all time high under januari, 3153 kWh brÀnde vi av. KÀnner att jag kommer behöva nÄgot stÀrkande nÀr el/elnÀtsrÀkningen kommer Februari verkar ju inte bli bÀttre heller
Har du sÄlt bort 5035D som kom frÄn mig?! Jag Àr i Shock! Mina smÄ Àlsklingar gillar inte att omplaceras pÄ löpande band utan behöver en stabil och lugn tillvaro. Bara att de kommer ut frÄn sina klocklÄdor Àr en tillrÀckligt skrÀmmande upplevelse.Som jag sa igÄr, det har fyllt pÄ lite för mycket i lÄdan. TvÄ fÄr gÄ. Hör av er innan de hamnar pÄ K&S. BÄda Àr fullset och inkluderar frakt.
1566kr för DW-5035D SÄld!
2066kr för GMW-B5000 (âslitenâ stĂ„lis)
Men stÄlisen frÄn dig fÄr stanna!Har du sÄlt bort 5035D som kom frÄn mig?! Jag Àr i Shock! Mina smÄ Àlsklingar gillar inte att omplaceras pÄ löpande band utan behöver en stabil och lugn tillvaro. Bara att de kommer ut frÄn sina klocklÄdor Àr en tillrÀckligt skrÀmmande upplevelse.
Jag har blivit intresserad av minimalism nu bara för nÄgon mÄnad sedan dÄ jag fick höra talas om det. Har tidigare inte ens vetat att detta begrepp fanns. Finns det nÄgon trÄd pÄ detta forum om det?Ja det behöver ju inte vara allt eller inget
Jag blev uppslukad av minimalism och det tog över rejÀlt. Klockinköp fÄr bli rehabilitering för att ÄtergÄ till en mer normal konsumtion.
Vad jag vet sÄ finns det ingen trÄd om minimalism men vi borde kanske skapa en? Det finns mycket bra filmer och kanaler pÄ Youtube kring Àmnet.Jag har blivit intresserad av minimalism nu bara för nÄgon mÄnad sedan dÄ jag fick höra talas om det. Har tidigare inte ens vetat att detta begrepp fanns. Finns det nÄgon trÄd pÄ detta forum om det?
Ăr vĂ€ldigt intresserad att sprĂ„kas vid om detta (tro det eller ej, ni som vet hur mkt samlingar jag har).
@Derix
Har inte du flera guror oxÄ?
HyresrÀtt Àr aldrig billigt, du ska ju betala nÄgon annans vinst förutom alla omkostnader.Gjorde en överslagsrÀkning av dom 12 första mÄnaderna i huset. I genomsnitt Àr huset (rÀnta och driftkostnaderna) 2 tkr lÀgre per mÄnad Àn hyresrÀtten vi tidigare bodde i
Vi hade ocksÄ all time high under januari, 3153 kWh brÀnde vi av. KÀnner att jag kommer behöva nÄgot stÀrkande nÀr el/elnÀtsrÀkningen kommer Februari verkar ju inte bli bÀttre heller
Jag har inget emot kylan, sÄ lÀnge den Àr pÄ rÀtt sida vÀggen...Det hÀr Àr vad en utflyttad svenne-banan gillar att höra. Jag har 0 element i min nuvarande lÀgenhet, det nÀrmsta jag kommer en vÀrmekÀlla Àr tv'n.
Det Àr ju ÀndÄ ett klockforum och inte vi i villa eller liknande!!!
Verkligen trÄkiga utgifter! Jag vÄgar inte skriva vad vi har i elrÀkning i vÄrat ombyggda sommarhus. Det Àr sÄ sjukt vansinnigt att man blir ledsen.Den förbannade elen alltsÄ, min förbrukning i januari mÄnad gick pÄ inte mindre Àn 3,8k
Pröva fÄ in sÄna hÀr diskussioner i RolextrÄden. DÄ blir man nog blockadDet Àr ju ÀndÄ ett klockforum och inte vi i villa eller liknande!!!
Den dÀr blir toppen i OWGmarchDet Àr ju ÀndÄ ett klockforum och inte vi i villa eller liknande!!!
Exakt, dÀr diskuteras endast prisuppgÄng och kölistorPröva fÄ in sÄna hÀr diskussioner i RolextrÄden. DÄ blir man nog blockad
Jag misstÀnkte det, hur Àr den jÀmfört med den gröna 5610an du köpte?Tycker den Àr riktigt stilren som helsvart men i mörker/dÄlig belysning Àr den dessvÀrre svÄr att lÀsa av . Bra bakgrundsbelysning iallafall .