• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Man vet aldrig vad man hittar nĂ€r man börjar riva 😂 Som tur Ă€r sĂ„ Ă€r jag gift med en jurist och vĂ„ran besiktningsman har varit hĂ€r och skrivet ett intyg om att denne anser att det ska rĂ€knas som ett dolt fel sĂ„ vi fĂ„r la se :)

Ja det Ă€r helt galet egentligen! DĂ€r vi bor skiljer det drygt 1.5 miljoner pĂ„ att köpa en tomt och bygga alternativt att köpa ett begagnat 70-talshus. Men bankernas kalkyler Ă€r lika framĂ„tseende som en kommunalbudget sĂ„ 😑
Ja och 1500000kr kostar i runda slÀngar 2000kr/mÄn att lÄna. Det Àr ungefÀr samma kostnad som min höjda elrÀkning Àr.
Den förbannade elen alltsĂ„, min förbrukning i januari mĂ„nad gick pĂ„ inte mindre Ă€n 3,8k👍
Tur det finns rimliga klockor för oss med 70-talsvillor!
0BF5C3FF-97A5-4AB0-9B35-09936062954F.jpeg

Finns ingen Baby-G i vÀrlden som kunna rÀdda hem den situationen...
"-Du Àlskling, Jag har köpt en klocka till.. Den kostade bara strax över miljonen... "
MisstĂ€nker att hennes svar hade blivit typ " HĂ€r Ă€r skilsmĂ€ssopapprena, Tack och hej!" 😁
Inte ens hĂ€r skulle det falla i god jord. DĂ€r skulle min fru nog satt ner foten för andra gĂ„ngen. Första var ju att ha hojen inomhus, men tji fick jag. 😂

Jag brukar ligga dÀr och nosa runt 4-4500/mÄn jag med om jag inte eldar i kaminen, men dÄ kostar veden istÀllet...
Shit assĂ„. Ser att jag skrev förbrukning men det ska sĂ„klart vara den totala kostnaden inkl nĂ€tavgift osv â˜ș Den var pĂ„ 2400kwh och Ă€r nytt all Time high sen vi flyttade in. Inga element pĂ„slagna, bara en luftvĂ€rmepump som stĂ„r Ă„ gĂ„r hela tiden och lite eldande i kaminen!

Jag Ă€r minimalist pĂ„ allt förutom klockor och parfymer đŸ€·â€â™‚ïž
Ja det behöver ju inte vara allt eller inget
Jag Ă€r typ alltid maximalist 🙄 All in i alla intressen. Inte helt i tiden kanske, men jag blir alltid uppslukad 🙂

Jag blev uppslukad av minimalism och det tog över rejÀlt. Klockinköp fÄr bli rehabilitering för att ÄtergÄ till en mer normal konsumtion.

Shit assĂ„. Ser att jag skrev förbrukning men det ska sĂ„klart vara den totala kostnaden inkl nĂ€tavgift osv â˜ș Den var pĂ„ 2400kwh och Ă€r nytt all Time high sen vi flyttade in. Inga element pĂ„slagna, bara en luftvĂ€rmepump som stĂ„r Ă„ gĂ„r hela tiden och lite eldande i kaminen!
Termostaten pÄ 16 grader och stödelda med kaminen. Det blir lite gnissel ibland, som imorse nÀr sambon kollade termometern i vardagsrummet och det var 13,6 grader! SÄn tur Àr har vi en ny kamin med stenmagasin som ska hÄlla vÀrmen i 12-14 timmar sÄ det gÄr fort att fÄ upp vÀrmen i kÄken.

Ja och 1500000kr kostar i runda slÀngar 2000kr/mÄn att lÄna. Det Àr ungefÀr samma kostnad som min höjda elrÀkning Àr.

Gjorde en överslagsrĂ€kning av dom 12 första mĂ„naderna i huset. I genomsnitt Ă€r huset (rĂ€nta och driftkostnaderna) 2 tkr lĂ€gre per mĂ„nad Ă€n hyresrĂ€tten vi tidigare bodde i đŸ€Ź

Den förbannade elen alltsĂ„, min förbrukning i januari mĂ„nad gick pĂ„ inte mindre Ă€n 3,8k👍
Tur det finns rimliga klockor för oss med 70-talsvillor!
0BF5C3FF-97A5-4AB0-9B35-09936062954F.jpeg

Vi hade ocksĂ„ all time high under januari, 3153 kWh brĂ€nde vi av. KĂ€nner att jag kommer behöva nĂ„got stĂ€rkande nĂ€r el/elnĂ€tsrĂ€kningen kommer đŸ˜€ Februari verkar ju inte bli bĂ€ttre heller 😭

Termostaten pÄ 16 grader och stödelda med kaminen. Det blir lite gnissel ibland, som imorse nÀr sambon kollade termometern i vardagsrummet och det var 13,6 grader! SÄn tur Àr har vi en ny kamin med stenmagasin som ska hÄlla vÀrmen i 12-14 timmar sÄ det gÄr fort att fÄ upp vÀrmen i kÄken.
Det hĂ€r Ă€r vad en utflyttad svenne-banan gillar att höra. Jag har 0 element i min nuvarande lĂ€genhet, det nĂ€rmsta jag kommer en vĂ€rmekĂ€lla Ă€r tv'n. đŸ€­đŸ˜đŸ˜ŽâœŒïž

Gjorde en överslagsrĂ€kning av dom 12 första mĂ„naderna i huset. I genomsnitt Ă€r huset (rĂ€nta och driftkostnaderna) 2 tkr lĂ€gre per mĂ„nad Ă€n hyresrĂ€tten vi tidigare bodde i đŸ€Ź

Vi hade ocksĂ„ all time high under januari, 3153 kWh brĂ€nde vi av. KĂ€nner att jag kommer behöva nĂ„got stĂ€rkande nĂ€r el/elnĂ€tsrĂ€kningen kommer đŸ˜€ Februari verkar ju inte bli bĂ€ttre heller 😭
Oh satan! Vi fĂ„r glĂ€dja oss Ă„t att Februari inte Ă€r lika lĂ„ng som Januari 🙌

Som jag sa igÄr, det har fyllt pÄ lite för mycket i lÄdan. TvÄ fÄr gÄ. Hör av er innan de hamnar pÄ K&S. BÄda Àr fullset och inkluderar frakt.

1566kr för DW-5035D SÄld!
2066kr för GMW-B5000 (”sliten” stĂ„lis)
A9E5D3F6-9C9F-4F42-BF73-0BA5DCA03D38.jpeg
Har du sĂ„lt bort 5035D som kom frĂ„n mig?! Jag Ă€r i Shock! Mina smĂ„ Ă€lsklingar gillar inte att omplaceras pĂ„ löpande band utan behöver en stabil och lugn tillvaro. Bara att de kommer ut frĂ„n sina klocklĂ„dor Ă€r en tillrĂ€ckligt skrĂ€mmande upplevelse. 😳😉

Ja det behöver ju inte vara allt eller inget

Jag blev uppslukad av minimalism och det tog över rejÀlt. Klockinköp fÄr bli rehabilitering för att ÄtergÄ till en mer normal konsumtion.
Jag har blivit intresserad av minimalism nu bara för nÄgon mÄnad sedan dÄ jag fick höra talas om det. Har tidigare inte ens vetat att detta begrepp fanns. Finns det nÄgon trÄd pÄ detta forum om det?
Är vĂ€ldigt intresserad att sprĂ„kas vid om detta (tro det eller ej, ni som vet hur mkt samlingar jag har). 😊

@Derix
Har inte du flera guror oxĂ„? 😊

Jag har blivit intresserad av minimalism nu bara för nÄgon mÄnad sedan dÄ jag fick höra talas om det. Har tidigare inte ens vetat att detta begrepp fanns. Finns det nÄgon trÄd pÄ detta forum om det?
Är vĂ€ldigt intresserad att sprĂ„kas vid om detta (tro det eller ej, ni som vet hur mkt samlingar jag har). 😊

@Derix
Har inte du flera guror oxĂ„? 😊
Vad jag vet sÄ finns det ingen trÄd om minimalism men vi borde kanske skapa en? Det finns mycket bra filmer och kanaler pÄ Youtube kring Àmnet.

Jag har faktiskt bara en Telecaster och en Stratocaster kvar. NÀr det var som vÀrst sÄ var klockbudgeten och gitarrbudgeten lika stora :bag:

HyresrÀtt Àr aldrig billigt, du ska ju betala nÄgon annans vinst förutom alla omkostnader.
Det hĂ€r Ă€r vad en utflyttad svenne-banan gillar att höra. Jag har 0 element i min nuvarande lĂ€genhet, det nĂ€rmsta jag kommer en vĂ€rmekĂ€lla Ă€r tv'n. đŸ€­đŸ˜đŸ˜ŽâœŒïž
Jag har inget emot kylan, sÄ lÀnge den Àr pÄ rÀtt sida vÀggen... ;)

Tillbaka
Topp