• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Den förbannade elen alltsĂ„, min förbrukning i januari mĂ„nad gick pĂ„ inte mindre Ă€n 3,8k👍
Tur det finns rimliga klockor för oss med 70-talsvillor!
0BF5C3FF-97A5-4AB0-9B35-09936062954F.jpeg

Jag brukar ligga dÀr och nosa runt 4-4500/mÄn jag med om jag inte eldar i kaminen, men dÄ kostar veden istÀllet...

Gjorde en överslagsrĂ€kning av dom 12 första mĂ„naderna i huset. I genomsnitt Ă€r huset (rĂ€nta och driftkostnaderna) 2 tkr lĂ€gre per mĂ„nad Ă€n hyresrĂ€tten vi tidigare bodde i đŸ€Ź

Vi hade ocksĂ„ all time high under januari, 3153 kWh brĂ€nde vi av. KĂ€nner att jag kommer behöva nĂ„got stĂ€rkande nĂ€r el/elnĂ€tsrĂ€kningen kommer đŸ˜€ Februari verkar ju inte bli bĂ€ttre heller 😭

Verkligen trĂ„kiga utgifter! Jag vĂ„gar inte skriva vad vi har i elrĂ€kning i vĂ„rat ombyggda sommarhus. Det Ă€r sĂ„ sjukt vansinnigt att man blir ledsen. 😱
Ett par mĂ„nader om Ă„ret Ă€r det bara att blunda och betala😁 Det kĂ€kar rejĂ€lt med pellets nu nĂ€r det Ă€r kallt, men snart lugnar det ner sig igen😉
Vi fĂ„r vĂ€rma oss inombords med lite kul G-shopping istĂ€llet😃

Moddad stÄlis pÄ em.
Edit: dubbelpostade visst. Börjar bli senil.
@MaBr fick hem denna kastrull/kaffekanna frĂ„n ĂŒberleben igĂ„r. Hört talas om dom? Trodde sĂ„klart den var den Tyskland men det var ett amerikanskt företag. Som tur var betalade jag endast en liten summa moms.
5EC51CC9-4E07-4D91-A459-1144B1B211B1.jpeg
B97CFAF4-D8BE-4D5E-8F1B-6B37FE1A0430.jpeg
8CED77F5-0683-46D1-B002-52B1D9107D2F.jpeg

Senast Àndrad:
Är inte tillrĂ€ckligt mogen att skaffa sĂ„na "lyxiga" g-shocks.. 😀

Ja det Àr en process som fÄr ta den tid som krÀvs! :-D
Det tog ganska lÄng tid för mig att komma över den tröskeln.
Men sÄ Àr det ju med mÄnga klockmÀrken som gemene man inte direkt skulle förknippa med lyx.
T ex Seiko, Citizen, Casio - anses vÀl som mest erbjuda prisvÀrda klockor men samtidigt erbjuder de ju Àven high-end men alla dessa gÄr ju under radarn ÀndÄ. Det tycker jag Àr skönt.

Moddad stÄlis pÄ em.
Edit: dubbelpostade visst. Börjar bli senil.
@MaBr fick hem denna kastrull/kaffekanna frĂ„n ĂŒberleben igĂ„r. Hört talas om dom? Trodde sĂ„klart den var den Tyskland men det var ett amerikanskt företag. Som tur var betalade jag endast en liten summa moms.
5EC51CC9-4E07-4D91-A459-1144B1B211B1.jpeg
B97CFAF4-D8BE-4D5E-8F1B-6B37FE1A0430.jpeg
8CED77F5-0683-46D1-B002-52B1D9107D2F.jpeg
Ser riktigt fin ut! 👌 Följer Überleben pĂ„ Instagram sĂ„ har koll pĂ„ deras grejer (och att det Ă€r USA 😉). Har sjĂ€lv varit sugen pĂ„ att bestĂ€lla ett tĂ€ndstĂ„l och en kuksa frĂ„n dem men det blev rĂ€tt dyrt med frakt, tullavgift och moms sĂ„ jag köpte aldrig nĂ„got. Hur kĂ€nns kvalitĂ©n pĂ„ den?

Ser riktigt fin ut! 👌 Följer Überleben pĂ„ Instagram sĂ„ har koll pĂ„ deras grejer (och att det Ă€r USA 😉). Har sjĂ€lv varit sugen pĂ„ att bestĂ€lla ett tĂ€ndstĂ„l och en kuksa frĂ„n dem men det blev rĂ€tt dyrt med frakt, tullavgift och moms sĂ„ jag köpte aldrig nĂ„got. Hur kĂ€nns kvalitĂ©n pĂ„ den?
KÀnns riktigt bra. Lite omstÀndigt att skruva pÄ handtaget hela tiden men vill man fÄ ner storleken sÄ... Jag kollade inte ens att det var frÄn usa. LÀste bara namnet och bestÀllde. Klantigt. Men det gick ju bra ÀndÄ.

Tillbaka
Topp