• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hoppas man fĂ„r komma frĂ„n jobbet innan dom hinner stĂ€nga utlĂ€mningen ikvĂ€ll😐
Screenshot_20210209_150215.jpg

NĂ€, vafan. Nu drar jag till ombudet. Kan ju inte sitta hĂ€r hemma och jobba som en annan idiot. Den har redan legat i tvĂ„ timmar 🙄

Hoppas man fĂ„r komma frĂ„n jobbet innan dom hinner stĂ€nga utlĂ€mningen ikvĂ€ll😐
Screenshot_20210209_150215.jpg

Jag vill ocksÄ ha paket! PostMord har inte bemödat sig att uppdatera paketets resa :(

Borde ha kört F2F med @Derix sÄ kunde vi passat pÄ att ha en skrotbilstrÀff ocksÄ :hilarious:

Har iofs inte fĂ„tt klagomĂ„l pĂ„ just det, men vem fan vill behöva jobba med andra?? Jag jobbar helst sjĂ€lv! Men ibland mĂ„ste man tyvĂ€rr beblanda sig pöbbeln (mina arbetskamrater đŸ€Ł)
Samma hĂ€r. och det Ă€r cheferna som anser att jag har dom dĂ€r problemen. För att jag inte gör som dom vill och dessutom kan mer Ă€n dom om det vi jobbar med 😁

Samma hĂ€r. och det Ă€r cheferna som anser att jag har dom dĂ€r problemen. För att jag inte gör som dom vill och dessutom kan mer Ă€n dom om det vi jobbar med 😁
Jag slipper jobba med cheferna (fast min chef Àr bra) men har en del arbetskamrater jag gÀrna slipper! Sen sÄ kan man ju Àndra dagen mer om man jobbar sjÀlv, typ skita i frukost o ta lÀngre lunch o sÄ (jobbar som serviceelektriker, fast uteslutande med fiber/data)

Och nĂ„gra j***a praktikanter el lĂ€rlingar/1 Ă„rs elektriker pallar man inte heller med, allting de gör Ă€r f*n bakvĂ€nt och dom tycker allt Ă€r jobbigt eller inte gĂ„r, WTF đŸ€ŻđŸ”«

Mycket bra! Fast det dĂ€r Ă€r ju ingen klocka som anger tiden. 😉
OsÀker pÄ exakt hir teknologin fungerar men verkar vara kanske det vassaste tidreferens systemet som finns?
Refereras till som ”timepiece” faktiskt:

OsÀker pÄ exakt hir teknologin fungerar men verkar vara kanske det vassaste tidreferens systemet som finns?
Refereras till som ”timepiece” faktiskt:
Allt som behövs Àr en tillÀggsmodul som kan sÀnda ut multiband 6-signaler sen Àr man hemma! VÀrlden kan gÄ under men mina G-shock kommer alltid visa rÀtt tid.

Multiband, GPS och atomurs appar i all Àra, man kanske ÀndÄ borde uppgradera till nÄgon mer exakt tidsreferens? En Cryoclock kanske?
370FF581-5B62-43DC-B5D6-EEDFAEE47313.jpeg
F9A28E50-EE39-48B9-BFF4-C4627BF3FD11.jpeg
Fick mig att tÀnka pÄ den hÀr med en noggrannhet pÄ 1 sekund per 1000 Är. Batteritid 36h...

Vet inte om den nÄnsin nÄdde produktion.

TjÄlad bild:
Bathys-Cesium-133-Atomic-Clock-Watch-2.jpg

Fick mig att tÀnka pÄ den hÀr med en noggrannhet pÄ 1 sekund per 1000 Är. Batteritid 36h...

Vet inte om den nÄnsin nÄdde produktion.

TjÄlad bild:
Bathys-Cesium-133-Atomic-Clock-Watch-2.jpg
Bathys, ja jösses, det var ett ”roligt” mĂ€rke pĂ„ mĂ„nga sĂ€tt.

Tillbaka
Topp