• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

@Crispie man blir ju nyfiken pÄ att höra hur du gillar nya Mudmastern :)
Hoppas du gillar looken med anadigi 👍
Haha. I det hĂ€r kaoset har jag knappt hunnit titta pĂ„ den. Men den sitter pĂ„ och kĂ€nns bra. FĂ„r se hur jag vĂ€njer mig med fĂ€rgsĂ€ttningen, oliven Ă€r ju faktiskt lĂ€ckrare. Än sĂ„ lĂ€nge kĂ€nns den komplex men det ger sig sĂ€kert. MĂ„nga funktioner! Mission log lĂ„ter coolt. Sekundvisaren som kompass Ă€r ocksĂ„ jĂ€kligt ballt mĂ„ste jag sĂ€ga. FĂ„r Ă„terkomma om ett tag 😊

Fick mig att tÀnka pÄ den hÀr med en noggrannhet pÄ 1 sekund per 1000 Är. Batteritid 36h...

Vet inte om den nÄnsin nÄdde produktion.

TjÄlad bild:
Bathys-Cesium-133-Atomic-Clock-Watch-2.jpg
Lite större Ă€n Mudmaster 😁

Haha. I det hĂ€r kaoset har jag knappt hunnit titta pĂ„ den. Men den sitter pĂ„ och kĂ€nns bra. FĂ„r se hur jag vĂ€njer mig med fĂ€rgsĂ€ttningen, oliven Ă€r ju faktiskt lĂ€ckrare. Än sĂ„ lĂ€nge kĂ€nns den komplex men det ger sig sĂ€kert. MĂ„nga funktioner! Mission log lĂ„ter coolt. Sekundvisaren som kompass Ă€r ocksĂ„ jĂ€kligt ballt mĂ„ste jag sĂ€ga. FĂ„r Ă„terkomma om ett tag 😊
Ja nog har den lite funktioner allt :). Just Mission Log kan jag inte sÀga sÄ mycket om, dÀr förlitar jag mig hellre pÄ Garmin Fenix och dess inbyggda GPS och karta.

OsÀker pÄ exakt hir teknologin fungerar men verkar vara kanske det vassaste tidreferens systemet som finns?
Refereras till som ”timepiece” faktiskt:
Korrekt, men fortfarande ingen klocka i den bemĂ€rkelsen att den visar tiden. Det Ă€r en oscillator helt enkelt, sĂ„ med den som en del i systemet kan du förmodligen bygga en ganska precis klocka. 😊

Ja nog har den lite funktioner allt :). Just Mission Log kan jag inte sÀga sÄ mycket om, dÀr förlitar jag mig hellre pÄ Garmin Fenix och dess inbyggda GPS och karta.
Men dĂ€r heter det ju inte 'Mission Log'. RĂ„coolt. 😝
Kommer aldrig ha nytta av funktionerna men coolt att dom finns. Sundet/sunrise Àr iofs ganska najs. Och termometer. SÄ en del bra saker kan man ju ha den till. Men framförallt cool.

Men dĂ€r heter det ju inte 'Mission Log'. RĂ„coolt. 😝
Kommer aldrig ha nytta av funktionerna men coolt att dom finns. Sundet/sunrise Àr iofs ganska najs. Och termometer. SÄ en del bra saker kan man ju ha den till. Men framförallt cool.
Kan erkĂ€nna att nĂ€r jag köpte den för drygt ett Ă„r sen och kollade Youtube sĂ„ diggade jag ocksĂ„ "Mission Log". Black Ops som fan liksom đŸ€Ł
Sunset/sunrise, termometer, kompass och barometer Àr bra grejer tycker jag. Altimetern Àr bra, men krÀver kalibrering för att visa rÀtt och man bör kalibrera sÄ ofta som möjligt för att inte vÀderförÀndringar som pÄverkar barometern ska pÄverka altimetern.
DÀr tycker jag t.ex. Fenix har ett övertag som kör en kombination av GPS-position och barometer för korrekt höjdangivelse. SÄ den har jag aldrig kalibrerat och den har faktisk varit nÀstan spot on (+-5 meter) nÀr jag vart i alperna och knatat pÄ toppar :)

Nu fÄr jag Àntligen gÄ hem frÄn jobbet för idag... Har bara vart hÀr sen 6 i morse... Imorrn morgon börjar vi vid 5 igen.... :banghead:
Inventering Àr skitOkul

Men , nu ska jag Ă„ka o hĂ€mta G iaf😁
Men vad ni inventerar hela tiden? Trodde man gjorde det typ en gÄng om Äret?

@Crispie man blir ju nyfiken pÄ att höra hur du gillar nya Mudmastern :)
Hoppas du gillar looken med anadigi 👍

Finns en dedikerad anadigi trÄd pÄ forumet :D

Om nĂ„gon i Gbg-trakten Ă€r pĂ„ jakt efter guld-stĂ„lis: var precis förbi Klockmaster Frölunda Torg. De har just nu 50% rea pĂ„ denna modell. Dessutom fĂ„r man ju chansen att snacka klockor med urmakaren Dennis, kĂ€nd frĂ„n podden ”Two Watch Guys” 😀

1612628545948.jpeg
Var förbi igen idag, de har 50% pÄ ett flertal stÄl-squares! Hade jag inte haft en svart semi-stÄlis hade jag haft svÄrt att stÄ emot...
1612895549716.jpeg

SkÀmt Ä sido, om man köper en sprillans för 15k, vad kan man vÀnta sig att fÄ tillbaka vid försÀljning tro? Typ 10-12k?

10-12 lÄter rimligt. För 10 gÄr den snabbt, 12 fÄr du vÀnta ett tag.
Jag köpte min i andra hand HÀr pÄ forumet för 12 papp. Skulle nog vÄga pÄstÄ att den var i nyskick faktiskt. Den billigaste har vÀl gÄtt för 10 tror jag.

Tillbaka
Topp