Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Lova du tar vÀl hand om den dÀr och ger den en trygg tillvaro. Hade aldrig slÀppt ivÀg den stackarn om jag anat att det skulle bli flytt pÄ flytt och ny miljö hela tidenStort tack @Derix, mycket fint skick som utlovat Nu Àr jag glad och nöjd i nÄgra dagar
MÄste frÄga. Vad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?Var förbi igen idag, de har 50% pÄ ett flertal stÄl-squares! Hade jag inte haft en svart semi-stÄlis hade jag haft svÄrt att stÄ emot...
StÄlis med vanligt resinbandVad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?
Semi-stÄlis Àr en stÄlis, men med gummiband pÄ om jag inte förstÄtt felMÄste frÄga. Vad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?
Men det Àr ett hÀrligt vansinne!En liten hög börjar ta form.. GW-M5610 Àr en inkörsport i missbruk ingen lÀrare varnade mig för. GrÀs och folköl has nothing on G-Shock
SÄpass Kör dom 50% pÄ alla G-Shocks?Var förbi igen idag, de har 50% pÄ ett flertal stÄl-squares! Hade jag inte haft en svart semi-stÄlis hade jag haft svÄrt att stÄ emot...
Godafton pÄ er!
Det Àr kul att komma in hÀr pÄ kvÀllen och lÀsa ikapp om vad som hÀnt och hÀnder.
Har sett att det undrats lite sÄ jag fÄ krypa till kkorset och tala om att det var jag som slog till pÄ Grodisen som @-RI- lockade med.
TÀnkte jag skulle testa och se vad jag tycker om Froggisar eftersom jag aldrig Àgt nÄgra tidigare. Fick min första idag och tackar @Derix för den. Tycker redan om den, vi fÄr se om det Àr nyhetens behag eller om det hÄller i sig. KÀnns gedigen och sitter kanonskönt pÄ handleden trots att den Àr stor.
Lova du tar vÀl hand om den dÀr och ger den en trygg tillvaro. Hade aldrig slÀppt ivÀg den stackarn om jag anat att det skulle bli flytt pÄ flytt och ny miljö hela tiden
MÄste frÄga. Vad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?
StÄlis med vanligt resinband
Semi-stÄlis Àr en stÄlis, men med gummiband pÄ om jag inte förstÄtt fel
Edit: Tajt som fan, men tvÄa
Jag har ocksÄ uppfattat en semistÄlis som en stÄlsquare med gummiarmband. Typ en sÄn hÀr alltsÄ.App app app, jag skulle vilja lÀgga in mitt veto hÀr.
En stÄlis Àr vÀl alltid en stÄlis om det Àr screwback. Vad den har för armband Àr irrelevant tycker jag.
En semistÄlis Àr vÀl en sÄn hÀr:
AlltsÄ en vanlig resin med stÄl bezel.G-SHOCK | Watches | Products | CASIO
Durable materials, innovative functions and unmistakable design: Discover G-SHOCK watches. â Find comprehensive information about the brand.www.casio-europe.com
Skal-stÄlis?Jag har ocksÄ uppfattat en semistÄlis som en stÄlsquare med gummiarmband. Typ en sÄn hÀr alltsÄ.
De dÀr med stÄlskal vette fan vad man ska kalla, har aldrig varit intresserad av dem.
Just nu Àr det huvudinventeringen. Den Àr en gÄng om Äret. Och den blir ju inte direkt smidigare ATG genomföra pga det berömda viruset.Men vad ni inventerar hela tiden? Trodde man gjorde det typ en gÄng om Äret?
Skal-stÄlis! HahaSkal-stÄlis?
- StÄlis
- Semi-stÄlis
- Skal-stÄlis
Deal
Skal-stÄlis?
- StÄlis
- Semi-stÄlis
- Skal-stÄlis
Deal
En sÄn G saknas i min kollektion .. Blir min nÀsta köp!Jag har ocksÄ uppfattat en semistÄlis som en stÄlsquare med gummiarmband. Typ en sÄn hÀr alltsÄ.
De dÀr med stÄlskal vette fan vad man ska kalla, har aldrig varit intresserad av dem.
Eller som tabloiderna skulle skrivit: Nakenchock!Grabbar, ni glömde en till: NĂCKIS
Skal-stÄlis! Haha
NÄja, man har vÀl aldrig kallat dom Àldre screwbacks för stÄlisar sÄ jag fÄr vÀl backa lite dÄ.
Alldeles för nya begrepp för mig som inte alls kÀnner nÄgot för dessa nya stÄlisar. JÀkla trÄk-subar.
Ordet stÄlis myntades för nÄgra Är sedan nÀr första hel-stÄl fyrkanten slÀpptes. Den har ju lite annorlunda konstruktion Àn en resin eller screwback. DÀremot har ju den resin-varianten med stÄlskal som jag lÀnkade till tidigare samma konstruktion. DÀrav MIN tröghet.Tack allihopa för svar!
Men jag Àr fortfarande inte klar pÄ detta, Àr nog lite trög.
Men ska jag alltsÄ tolka det som att det endast Àr squares och att om klockan (huset), Àr i stÄl och sedan armbandet Àr i annat material sÄ Àr det vad som kÀnnetecknar en klocka benÀmnd semistÄlis?
Eller Àr det att det Àr en form av stÄlram/konstruktion inuti klockan Àven om resten, dvs utsidan Àr i resin?
Och gÀller detta begrepp enbart squres?
Sorry för min tröghet.
StÄlis = Allt Àr stÄlTack allihopa för svar!
Men jag Àr fortfarande inte klar pÄ detta, Àr nog lite trög.
Men ska jag alltsÄ tolka det som att det endast Àr squares och att om klockan (huset), Àr i stÄl och sedan armbandet Àr i annat material sÄ Àr det vad som kÀnnetecknar en klocka benÀmnd semistÄlis?
Eller Àr det att det Àr en form av stÄlram/konstruktion inuti klockan Àven om resten, dvs utsidan Àr i resin?
Och gÀller detta begrepp enbart squres?
Sorry för min tröghet.
Jag köper detStÄlis = Allt Àr stÄl
Vanlig = Allt Àr plast. FörlÄt, resin.
Screwback = StÄlboett, övrigt resin.
SemistÄlis = Allt Àr stÄl, band Àr resin.
SkalstÄlis = resinboett och band, stÄl bezel.
SemistÄlis Àr specifikt GMW-B5000-1ER och GMW-B5000G-1ER som Àr silver eller svart. Till skillnad frÄn helstÄlisarna Àr modulerna inverterade, sÄ man fÄr svart med positiv display eller silver med negativ.
Hur mÄnga RM har du nu?
Stort tack för svar! Jag Àr med nu nÀr jag har texten framför mig men nu gÀller det att prÀnta in detta i min tröga skalle oxÄ, det Àr en en lÀtt uppgift.StÄlis = Allt Àr stÄl
Vanlig = Allt Àr plast. FörlÄt, resin.
Screwback = StÄlboett, övrigt resin.
SemistÄlis = Allt Àr stÄl, band Àr resin.
SkalstÄlis = resinboett och band, stÄl bezel.
SemistÄlis Àr specifikt GMW-B5000-1ER och GMW-B5000G-1ER som Àr silver eller svart. Till skillnad frÄn helstÄlisarna Àr modulerna inverterade, sÄ man fÄr svart med positiv display eller silver med negativ.
Stort tack! Jag försöker fÄ till detta bland mina minneskretsar nu.Ordet stÄlis myntades för nÄgra Är sedan nÀr första hel-stÄl fyrkanten slÀpptes. Den har ju lite annorlunda konstruktion Àn en resin eller screwback. DÀremot har ju den resin-varianten med stÄlskal som jag lÀnkade till tidigare samma konstruktion. DÀrav MIN tröghet.
Ăn sĂ„ lĂ€nge finns dock (konstigt nog) ingen resin bezel till dessa stĂ„lisar.
Jag gissar pÄ 5 stycken.Hur mÄnga RM har du nu?
Nope, men 50% pÄ stÄl-squares, 3 olika modeller som de hade i butiken enligt bildenSÄpass Kör dom 50% pÄ alla G-Shocks?
Kanske den bÀsta stÄlisen. Tycker att den med lÀnk Àr i tyngsta laget.StÄlis med vanligt resinband
Köpstopp va det ja... Knappt 7 rödingar för en guldstÄlis var lockande.Var förbi igen idag, de har 50% pÄ ett flertal stÄl-squares! Hade jag inte haft en svart semi-stÄlis hade jag haft svÄrt att stÄ emot...