• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Mycket sÄnt nu, "för nÀrvarande okÀnt". Man avskyr ju vÀntan, kliver ju hellre barfota pÄ kidsens lego Àn vÀntar en dag extra nÀr man köpt en klocka ;)

Godafton pĂ„ er! 😊

Det Ă€r kul att komma in hĂ€r pĂ„ kvĂ€llen och lĂ€sa ikapp om vad som hĂ€nt och hĂ€nder. 😊
Har sett att det undrats lite sĂ„ jag fĂ„ krypa till korset och tala om att det var jag som slog till pĂ„ Grodisen som @-RI- lockade med. 😊

TÀnkte jag skulle testa och se vad jag tycker om Froggisar eftersom jag aldrig Àgt nÄgra tidigare. Fick min första idag och tackar @Derix för den. Tycker redan om den, vi fÄr se om det Àr nyhetens behag eller om det hÄller i sig. KÀnns gedigen och sitter kanonskönt pÄ handleden trots att den Àr stor.

Stort tack @Derix, mycket fint skick som utlovatđŸ‘đŸŒ Nu Ă€r jag glad och nöjd i nĂ„gra dagarâ˜ș
Lova du tar vĂ€l hand om den dĂ€r och ger den en trygg tillvaro. Hade aldrig slĂ€ppt ivĂ€g den stackarn om jag anat att det skulle bli flytt pĂ„ flytt och ny miljö hela tiden 😱😉
Var förbi igen idag, de har 50% pÄ ett flertal stÄl-squares! Hade jag inte haft en svart semi-stÄlis hade jag haft svÄrt att stÄ emot...
1612895549716.jpeg
MÄste frÄga. Vad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?

Senast Àndrad:
Godafton pĂ„ er! 😊

Det Ă€r kul att komma in hĂ€r pĂ„ kvĂ€llen och lĂ€sa ikapp om vad som hĂ€nt och hĂ€nder. 😊
Har sett att det undrats lite sĂ„ jag fĂ„ krypa till kkorset och tala om att det var jag som slog till pĂ„ Grodisen som @-RI- lockade med. 😊

TÀnkte jag skulle testa och se vad jag tycker om Froggisar eftersom jag aldrig Àgt nÄgra tidigare. Fick min första idag och tackar @Derix för den. Tycker redan om den, vi fÄr se om det Àr nyhetens behag eller om det hÄller i sig. KÀnns gedigen och sitter kanonskönt pÄ handleden trots att den Àr stor.

Lova du tar vĂ€l hand om den dĂ€r och ger den en trygg tillvaro. Hade aldrig slĂ€ppt ivĂ€g den stackarn om jag anat att det skulle bli flytt pĂ„ flytt och ny miljö hela tiden 😱😉

MÄste frÄga. Vad innebÀr semi-stÄlis? Kan man köpa dessa via nÄgon hemsida?

StĂ„lis med vanligt resinband â˜ș

Semi-stÄlis Àr en stÄlis, men med gummiband pÄ om jag inte förstÄtt fel :)
Edit: Tajt som fan, men tvÄa ;)

App app app, jag skulle vilja lÀgga in mitt veto hÀr.
En stÄlis Àr vÀl alltid en stÄlis om det Àr screwback. Vad den har för armband Àr irrelevant tycker jag.
En semistÄlis Àr vÀl en sÄn hÀr:
AlltsÄ en vanlig resin med stÄl bezel.
🧐

App app app, jag skulle vilja lÀgga in mitt veto hÀr.
En stÄlis Àr vÀl alltid en stÄlis om det Àr screwback. Vad den har för armband Àr irrelevant tycker jag.
En semistÄlis Àr vÀl en sÄn hÀr:
AlltsÄ en vanlig resin med stÄl bezel.
🧐
Jag har ocksÄ uppfattat en semistÄlis som en stÄlsquare med gummiarmband. Typ en sÄn hÀr alltsÄ.
20210206_090214.jpg

De dÀr med stÄlskal vette fan vad man ska kalla, har aldrig varit intresserad av dem.

Men vad ni inventerar hela tiden? Trodde man gjorde det typ en gÄng om Äret?
Just nu Àr det huvudinventeringen. Den Àr en gÄng om Äret. Och den blir ju inte direkt smidigare ATG genomföra pga det berömda viruset.
Annars inventerar jag robotarna en gĂ„ng i mĂ„naden, mest vĂ€rde i dom sĂ„ revisorerna mĂ„ste hĂ„llas lugna😁

Skal-stÄlis? :rolleyes:

• StĂ„lis
  • Semi-stĂ„lis
  • Skal-stĂ„lis

Deal :)
Skal-stĂ„lis! Haha 😂
NÄja, man har vÀl aldrig kallat dom Àldre screwbacks för stÄlisar sÄ jag fÄr vÀl backa lite dÄ.
Alldeles för nya begrepp för mig som inte alls kĂ€nner nĂ„got för dessa nya stĂ„lisar. JĂ€kla trĂ„k-subar. đŸ€Ș✌

Tack allihopa för svar! 😊

Men jag Ă€r fortfarande inte klar pĂ„ detta, Ă€r nog lite trög. 😂

Men ska jag alltsĂ„ tolka det som att det endast Ă€r squares och att om klockan (huset), Ă€r i stĂ„l och sedan armbandet Ă€r i annat material sĂ„ Ă€r det vad som kĂ€nnetecknar en klocka benĂ€mnd semistĂ„lis? 😊

Eller Àr det att det Àr en form av stÄlram/konstruktion inuti klockan Àven om resten, dvs utsidan Àr i resin?

Och gÀller detta begrepp enbart squres?

Sorry för min tröghet. 🙉🙈😁

Skal-stĂ„lis! Haha 😂
NÄja, man har vÀl aldrig kallat dom Àldre screwbacks för stÄlisar sÄ jag fÄr vÀl backa lite dÄ.
Alldeles för nya begrepp för mig som inte alls kĂ€nner nĂ„got för dessa nya stĂ„lisar. JĂ€kla trĂ„k-subar. đŸ€Ș✌

Tusan, tĂ€nkte att dĂ„ Ă€r min Gold Speed en stĂ„lis 😅

Men ska jag alltsĂ„ tolka det som att det endast Ă€r squares och att om klockan (huset), Ă€r i stĂ„l och sedan armbandet Ă€r i annat material sĂ„ Ă€r det vad som kĂ€nnetecknar en klocka benĂ€mnd semistĂ„lis? 😊

Eller Àr det att det Àr en form av stÄlram/konstruktion inuti klockan Àven om resten, dvs utsidan Àr i resin?

Ordet stĂ„lis myntades för nĂ„gra Ă„r sedan nĂ€r första hel-stĂ„l fyrkanten slĂ€pptes. Den har ju lite annorlunda konstruktion Ă€n en resin eller screwback. DĂ€remot har ju den resin-varianten med stĂ„lskal som jag lĂ€nkade till tidigare samma konstruktion. DĂ€rav MIN tröghet. 😁
Än sĂ„ lĂ€nge finns dock (konstigt nog) ingen resin bezel till dessa stĂ„lisar.

StÄlis = Allt Àr stÄl
Vanlig = Allt Àr plast. FörlÄt, resin.
Screwback = StÄlboett, övrigt resin.
SemistÄlis = Allt Àr stÄl, band Àr resin.
SkalstÄlis = resinboett och band, stÄl bezel.

SemistÄlis Àr specifikt GMW-B5000-1ER och GMW-B5000G-1ER som Àr silver eller svart. Till skillnad frÄn helstÄlisarna Àr modulerna inverterade, sÄ man fÄr svart med positiv display eller silver med negativ.
CB006E2B-3274-4500-B61B-ABC82DAEFB05.jpeg
BBAEDB89-982E-487A-85AF-32BCA828C661.jpeg

StÄlis = Allt Àr stÄl

SemistÄlis Àr specifikt GMW-B5000-1ER och GMW-B5000G-1ER som Àr silver eller svart. Till skillnad frÄn helstÄlisarna Àr modulerna inverterade, sÄ man fÄr svart med positiv display eller silver med negativ.
Jag köper det :)

StÄlis = Allt Àr stÄl

Stort tack för svar! Jag Ă€r med nu nĂ€r jag har texten framför mig men nu gĂ€ller det att prĂ€nta in detta i min tröga skalle oxĂ„, det Ă€r en en lĂ€tt uppgift. 😬😊😂

Ordet stĂ„lis myntades för nĂ„gra Ă„r sedan nĂ€r första hel-stĂ„l fyrkanten slĂ€pptes. Den har ju lite annorlunda konstruktion Ă€n en resin eller screwback. DĂ€remot har ju den resin-varianten med stĂ„lskal som jag lĂ€nkade till tidigare samma konstruktion. DĂ€rav MIN tröghet. 😁
Än sĂ„ lĂ€nge finns dock (konstigt nog) ingen resin bezel till dessa stĂ„lisar.
Stort tack! Jag försöker fĂ„ till detta bland mina minneskretsar nu. 😊

Tillbaka
Topp