• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GrÄter inte om den betingar ett högre vÀrde Àn 2500. Knappt anvÀnd. SnÀllare Àn dig kan ingen vara Hasse, dÀr Àr du ohotad :)
HÀr Àr min gamla annons. 2600 sÄlde jag den för. De gick för ungefÀr det dÄ.

Wohoo, blir att mysa dit den i helgen! Det gröna bandet fĂ„r ligga i lĂ„dan ett tag! đŸ€™đŸ˜œ
BĂ€sta kombon
20210210_165254.jpg

Bjuder ut svart stÄlis till priset av 3' inkl rek frakt + en kexchoklad. Som sagt, knappt anvÀnd sÄ förvÀnta dig fint opolerat skick! :D Dra ivÀg ett PM vettja.
IMG_20210127_161052_772.jpg
IMG_20210207_155108_776.jpg
Svarade inte tidigare men 3k kÀnns absolut rimligt! Ointressant vad du gav (min personliga Äsikt). Var det Mayern som var din G? Diggar den, men hade byggt upp Mycket RikliGare förvÀntningar.

Dagens andra nyförvÀrv - GG-B100

Inte samma kÀrlek vid första ögonkastet men jag skall lÀra kÀnna den iallafall.

Edit: enda negativa egentligen Àr hur den sitter pÄ min handled som Àr platt och bred. Hamnar mellan hÄl i bandet och klÀmmer knölen pÄ handleden men hoppas det mjukas upp.

IMG_20210210_173712.jpg

En frÄga...
Armband pĂ„ GW5000 som ser lite solkiga ut fast de bara legat i klocklĂ„dan, vad beror det pĂ„? Är det nĂ„got med materialet? De sĂ„g inte alls ut sĂ„ nĂ€r de köptes juh. Vad hĂ€nder? 😳

NĂ„gon som vet?

HÀmtade ut G5600-KG-3 Military Limited collection frÄn 2012.
Synd att solpanelen syns sÄ mycket. Gillar verkligen det orangea mot olivgrön.
Den ligger pÄ laddning med led charger nu, efter 2 timmar var den pÄ Medium.
Tack @Daion.

IMG_5782.JPG
Har samma irritation över att solpaneler syns pÄ min 5610a men hÀr tycker jag att fÀrgerna lirar bÀttre ihop.

IstÀllet för att plöja igenom instruktionsboken eller kolla pÄ 30 min genomgÄng pÄ youtube av stÄlisen sÄ testar jag en genvÀg och frÄgar hÀr:

-GĂ„r det att se batteristatus?
-Den piper en gÄng i timmen, hur stÀng av?
-GÄr det att fÄ den att tÀnda sig genom att lyfta pÄ handleden? Isf hur?

Dagens andra nyförvÀrv - GG-B100

Inte samma kÀrlek vid första ögonkastet men jag skall lÀra kÀnna den iallafall.

Edit: enda negativa egentligen Àr hur den sitter pÄ min handled som Àr platt och bred. Hamnar mellan hÄl i bandet och klÀmmer knölen pÄ handleden men hoppas det mjukas upp.

IMG_20210210_173712.jpg

Var mitt problem med, jag tyckte dock bandet blev lite bĂ€ttre med tiden. Funkade annars bra agnellistyle i fjĂ€llen förra Ă„ret, körde stĂ„lklocka pĂ„ lĂ€nk detta Ă„r och nja ingen höjdare 🙈

IstÀllet för att plöja igenom instruktionsboken eller kolla pÄ 30 min genomgÄng pÄ youtube av stÄlisen sÄ testar jag en genvÀg och frÄgar hÀr:

Om du kopplar den mot mobiltelefon med G-shock appen sÄ ser du en batterisymbol. Men det stÄr inte som de Àldre G-shocken L-M-H.
I appen kan du stÀlla in allt.

1. Appen
2. GĂ„ till alarm och scrolla till SIG
3. HĂ„ll inne lysknappen i 5 sekunder tror jag.

Tillbaka
Topp