• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

LĂ€gg en 100k pĂ„ Bukten sĂ„ ha du en del att sĂ€lja av sen 😜

Men vad hÀnder om du bara gillar alla frogman du fÄr tag i? DÄ sitter ALLA andra grodlösa?!? Inte bra
Det Ă€r ingen fara, jag Ă€r sĂ„ snĂ€ll och givmild sĂ„ jag delar med mig till mina medmĂ€nniskor för jag vill se alla glada. 😊
Precis som med mina Aqualand Enzos som spred glĂ€dje till ett antal forummedlemmar. đŸ€—

Inget som faller i smaken frĂ„n mina klocklĂ„dor? Finns fortfarande lite klockor kvar dĂ€rifrĂ„n. 😊
Och i knivtrĂ„den har jag precis basunerat ut att nĂ€stan alla mina knivar söker nya hem. SĂ„ du ser, jag delar med mig givmilt! 😊

Snygg bild! Kan inte du komma med lite tips hur man fotar snyggare bilder pĂ„ sina klockor? 🙏😊
Oj, tack! 🙏:D
I mitt fall, med klockorna Àr bilderna i sig inget mÀrkvÀrdigt, inte utrustningen heller. Den "riktiga" kamerautrustningen tar jag naturbilder med. Klockbilderna Àr fotade med vanlig iPhone.
Det jag gör med dem Àr efterbehandling i Lightroom Mobile pÄ ett sÀtt som tilltalar mig, men smaken Àr ju som baken, sÄ det finns mÄnga Äsikter om hur man bör efterbehandla bilder.

Det Ă€r ingen fara, jag Ă€r sĂ„ snĂ€ll och givmild sĂ„ jag delar med mig till mina medmĂ€nniskor för jag vill se alla glada. 😊
Precis som med mina Aqualand Enzos som spred glĂ€dje till ett antal forummedlemmar. đŸ€—

Inget som faller i smaken frĂ„n mina klocklĂ„dor? Finns fortfarande lite klockor kvar dĂ€rifrĂ„n. 😊
Det Àr lugnt!

NĂ€, Ă€r bara nĂ„n specifik klocka jag Ă€r ute efter, sen har jag vad jag vill ha! Men tack Ă€ndĂ„ 👍

Det Àr lugnt!

NĂ€, Ă€r bara nĂ„n specifik klocka jag Ă€r ute efter, sen har jag vad jag vill ha! Men tack Ă€ndĂ„ 👍
Vilken modell av Frogman Ă€r du ute efter, sĂ„ hjĂ€lps vi Ă„t att hitta den. Jag Ă€lskar att snoka runt pĂ„ nĂ€tet, det Ă€r spĂ€nningen att leta och sedan kanske lyckas hitta till slut som Ă€r grejen. 😊

Vet inte hur mĂ„nga timmar jag spenderat i jakten pĂ„ mina objekt i olika samlingar och kommit i kontakt med mĂ€nniskor i alla möjliga lĂ€nder. 😊

TrĂ„ksub i snön 😅

PXL_20210210_115949171.PORTRAIT.jpg
Hur tycker du den sitter pÄ handleden? TÀnker pÄ ÀndlÀnkarna. Fast du har hyfsat grova handleder va? NÀrmare 17?

Oj, tack! 🙏:D
I mitt fall, med klockorna Àr bilderna i sig inget mÀrkvÀrdigt, inte utrustningen heller. Den "riktiga" kamerautrustningen tar jag naturbilder med. Klockbilderna Àr fotade med vanlig iPhone.
Det jag gör med dem Àr efterbehandling i Lightroom Mobile pÄ ett sÀtt som tilltalar mig, men smaken Àr ju som baken, sÄ det finns mÄnga Äsikter om hur man bör efterbehandla bilder.
Tack! Ska testa att ladda hem och kolla pĂ„ det dĂ€r. Men nybörjare som jag Ă€r sĂ„ kanske det Ă€r över min nivĂ„. 😊

Jag vet inte. FÄr inte riktigt den rÀtta kÀnslan för denna. Vet inte om det Àr fÀrgsÀttningen eller vad det Àr. FÄr vÀl ge det ett par dagar till men eventuellt kommer denna ut pÄ annons. Kanske fÄr leta upp oliven eller testa en GST-B200 som var den ursprungliga planen.

SĂ„, PMa om det finns intresse. 2k!
PXL_20210210_134359459.jpg

Tack! Ska testa att ladda hem och kolla pĂ„ det dĂ€r. Men nybörjare som jag Ă€r sĂ„ kanske det Ă€r över min nivĂ„. 😊

Den hÀr guiden har postats lite hÀr och dÀr pÄ Klocksnack, tycker det Àr nÄgra bra första steg att ta om man vill ta finare bilder med sin telefon. Man behöver inte gÄ all in men man kan iaf tÀnka pÄ ljus, reflektioner och skuggor.

EDIT:
En till bra guide postad hÀr pÄ forumet av Laketwig skriven pÄ svenska.

Jag vet inte. FÄr inte riktigt den rÀtta kÀnslan för denna. Vet inte om det Àr fÀrgsÀttningen eller vad det Àr. FÄr vÀl ge det ett par dagar till men eventuellt kommer denna ut pÄ annons. Kanske fÄr leta upp oliven eller testa en GST-B200 som var den ursprungliga planen.

SĂ„, PMa om det finns intresse. 2k!
PXL_20210210_134359459.jpg
En sÄdan hÀr? https://www.blocket.se/annons/orebro/casio_g_shock_mudmaster_gg1000_1a5_i_nyskick/94137283

Den hÀr guiden har postats lite hÀr och dÀr pÄ Klocksnack, tycker det Àr nÄgra bra första steg att ta om man vill ta finare bilder med sin telefon. Man behöver inte gÄ all in men man kan iaf tÀnka pÄ ljus, reflektioner och skuggor.

EDIT:
En till bra guide postad hÀr pÄ forumet av Laketwig skriven pÄ svenska.

Stort tack! Ska fördjupa mig i detta. Tack! 🙏😊

Det diskuterades lÀngre bak i trÄden om tullkostnad vid bestÀllning frÄn tiktox.
Fick följande rÀkning sÄ liknande fÄr man nog rÀkna med vid bestÀllningar i fortsÀttningen.
Hur mycket moms fick du betala i procent? Som jag förstÄr det sÄ Àr priserna pÄ deras hemsida utan moms?

Fullset, opolerad, kvitto frÄn handlare, allt i sin ordning!

Grymt :D

Det Àr ju skönt med sliten klocka egentligen dÄ kan man ju ha den som en beater utan dÄligt samvete :)

Precis, den har redan fĂ„tt en del stryk sĂ„ lite till gör ju inget 😅

Hur tycker du den sitter pÄ handleden? TÀnker pÄ ÀndlÀnkarna. Fast du har hyfsat grova handleder va? NÀrmare 17?

Sitter riktigt bra pÄ min handled, har runt 19cm (handledsstorlek pratar vi endast om :hilarious:!). Gillar tyngden ocksÄ pÄ klockan :)

Tillbaka
Topp