Det Àr ju skönt med sliten klocka egentligen dÄ kan man ju ha den som en beater utan dÄligt samveteGillar faktiskt utseendet pÄ den, ser (oftast) inte sliten ut men i visst ljus ser man misshandeln
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr ju skönt med sliten klocka egentligen dÄ kan man ju ha den som en beater utan dÄligt samveteGillar faktiskt utseendet pÄ den, ser (oftast) inte sliten ut men i visst ljus ser man misshandeln
Men du var tvungen att köpa tvÄ Baby-G för att fÄ loss den va? Annars skulle den vÀl gÄ till nÀsta namn pÄ listan?Fullset, opolerad, kvitto frÄn handlare, allt i sin ordning!
Det Àr ingen fara, jag Àr sÄ snÀll och givmild sÄ jag delar med mig till mina medmÀnniskor för jag vill se alla glada.LÀgg en 100k pÄ Bukten sÄ ha du en del att sÀlja av sen
Men vad hÀnder om du bara gillar alla frogman du fÄr tag i? DÄ sitter ALLA andra grodlösa?!? Inte bra
Oj, tack!Snygg bild! Kan inte du komma med lite tips hur man fotar snyggare bilder pÄ sina klockor?
Det Àr lugnt!Det Àr ingen fara, jag Àr sÄ snÀll och givmild sÄ jag delar med mig till mina medmÀnniskor för jag vill se alla glada.
Precis som med mina Aqualand Enzos som spred glÀdje till ett antal forummedlemmar.
Inget som faller i smaken frÄn mina klocklÄdor? Finns fortfarande lite klockor kvar dÀrifrÄn.
Vilken modell av Frogman Àr du ute efter, sÄ hjÀlps vi Ät att hitta den. Jag Àlskar att snoka runt pÄ nÀtet, det Àr spÀnningen att leta och sedan kanske lyckas hitta till slut som Àr grejen.Det Àr lugnt!
NÀ, Àr bara nÄn specifik klocka jag Àr ute efter, sen har jag vad jag vill ha! Men tack ÀndÄ
Ibland fÄr jag till det, tack!- Jösses vilken bild
Ăr din bild oxĂ„ tagen med mobil? Den ser galet fin ut!Ibland fĂ„r jag till det, tack!
Korrekt, det Àr sÄ vi rullar. Kom tyvÀrr pÄ att den inte riktigt Àr min stil sÄ tÀnkte krÀnga den för dubbla list...Men du var tvungen att köpa tvÄ Baby-G för att fÄ loss den va? Annars skulle den vÀl gÄ till nÀsta namn pÄ listan?
StĂ€mmer, nĂ„got annat klarar jag inte av att hanteraĂr din bild oxĂ„ tagen med mobil? Den ser galet fin ut!
Hur tycker du den sitter pÄ handleden? TÀnker pÄ ÀndlÀnkarna. Fast du har hyfsat grova handleder va? NÀrmare 17?TrÄksub i snön
Tack! Ska testa att ladda hem och kolla pÄ det dÀr. Men nybörjare som jag Àr sÄ kanske det Àr över min nivÄ.Oj, tack!
I mitt fall, med klockorna Àr bilderna i sig inget mÀrkvÀrdigt, inte utrustningen heller. Den "riktiga" kamerautrustningen tar jag naturbilder med. Klockbilderna Àr fotade med vanlig iPhone.
Det jag gör med dem Àr efterbehandling i Lightroom Mobile pÄ ett sÀtt som tilltalar mig, men smaken Àr ju som baken, sÄ det finns mÄnga Äsikter om hur man bör efterbehandla bilder.
Tack! Ska testa att ladda hem och kolla pÄ det dÀr. Men nybörjare som jag Àr sÄ kanske det Àr över min nivÄ.
En sÄdan hÀr? https://www.blocket.se/annons/orebro/casio_g_shock_mudmaster_gg1000_1a5_i_nyskick/94137283Jag vet inte. FÄr inte riktigt den rÀtta kÀnslan för denna. Vet inte om det Àr fÀrgsÀttningen eller vad det Àr. FÄr vÀl ge det ett par dagar till men eventuellt kommer denna ut pÄ annons. Kanske fÄr leta upp oliven eller testa en GST-B200 som var den ursprungliga planen.
SĂ„, PMa om det finns intresse. 2k!
Stort tack! Ska fördjupa mig i detta. Tack!Den hÀr guiden har postats lite hÀr och dÀr pÄ Klocksnack, tycker det Àr nÄgra bra första steg att ta om man vill ta finare bilder med sin telefon. Man behöver inte gÄ all in men man kan iaf tÀnka pÄ ljus, reflektioner och skuggor.
How To Take Better Photos Of Your Watches â Without Buying A New Camera
Grab your iPhone â here are the basics.www.hodinkee.com
EDIT:
En till bra guide postad hÀr pÄ forumet av Laketwig skriven pÄ svenska.
Laketwigâs enkla tips till lite bĂ€ttre klockbilder
Som jag sa i morse sÄ hade jag helt rent i kalendern idag, sÄ jag tog tag i en sak som jag tÀnkt göra lÀnge. Utöver musiken har foto alltid varit ett stort intresse. Brukade alltid slÀpa med mig en kamera under alla tjÀnsteresor runt i vÀrlden, men den tiden Àr förbi dÄ jag nu Àr pensionÀr...www.klocksnack.se
NÀ, en sÄn hÀr
Hur mycket moms fick du betala i procent? Som jag förstÄr det sÄ Àr priserna pÄ deras hemsida utan moms?Det diskuterades lÀngre bak i trÄden om tullkostnad vid bestÀllning frÄn tiktox.
Fick följande rÀkning sÄ liknande fÄr man nog rÀkna med vid bestÀllningar i fortsÀttningen.
Aha, Àr nog fÀrgblind. Trodde den pÄ blocket var olivgrön FÄr skylla pÄ felkalibrerad skÀrm.NÀ, en sÄn hÀr
Samma, fast grön.
Jag sÄlde min tidigare för 2500 om jag inte minns fel. DÄ försvinner den snabbt!HjÀlp mig lite, vad Àr rimligt att ta betalt för denna utan att vara girig? Hade tur nÀr jag köpte den och fick den billigt men samtidigt Àr det kanske dumt att ge bort den.
Ge den till mig Jag lovar att du fÄr köpa tillbaks den till samma pris nÀr du Ängrar dig!HjÀlp mig lite, vad Àr rimligt att ta betalt för denna utan att vara girig? Hade tur nÀr jag köpte den och fick den billigt men samtidigt Àr det kanske dumt att ge bort den.
LÄter rimligt. Den Àr opolerad, fullset samt kvitto frÄn Finsk AD.Jag sÄlde min tidigare för 2500 om jag inte minns fel. DÄ försvinner den snabbt!
Taget!Ge den till mig Jag lovar att du fÄr köpa tillbaks den till samma pris nÀr du Ängrar dig!
- 2500 kr för en original Metalsquare pÄ lÀnk? Du Àr snÀllare Àn mig tom Listar nÀrmare 7000 kr.Jag sÄlde min tidigare för 2500 om jag inte minns fel. DÄ försvinner den snabbt!
Fullset, opolerad, kvitto frÄn handlare, allt i sin ordning!
Det Àr ju skönt med sliten klocka egentligen dÄ kan man ju ha den som en beater utan dÄligt samvete
Hur tycker du den sitter pÄ handleden? TÀnker pÄ ÀndlÀnkarna. Fast du har hyfsat grova handleder va? NÀrmare 17?