• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

NÄn som hunnit testa funktionerna Àn? Och vet hur man Àndrar till "world time" samtidigt som man ser datumet utan att göra det i appen?

Kan man fÄ bort datumet och ha en worldtime dÀr istÀllet?
Försökt trixa med app och utan app men fÄr inte till det.

Löste worldtime som ”huvudtid” och Sthlmtid i lilla rutan men jag vill ha tvĂ€rtom.

Sen vad Àr fördelen med att lÀgga klockan i fönstret för sync?

Sorry, min första GShock sÄ kan komma idiotfrÄgor

Löste worldtime som ”huvudtid” och Sthlmtid i lilla rutan men jag vill ha tvĂ€rtom.

Ja tryck pÄ nedersta vÀnster knapp sÄ har du "worldtime" utan datum. Fördelen med att synca klockan vid ett fönster varje natt Àr att den kommer gÄ "exakt " pÄ sekunden helatiden. Men mÀrkt Àven att sÄ fort man loggar in pÄ appen sÄ syncar den direkt. Jag undrar om man kan "vÀxla" mellan world time och hometime och se datum utan att gÄ in i appen.:)

SjÀlv inbillar jag mig att min synkar bÀst nÀr jag har pÄ mig den under natten.
Till störst del handlar det nog om var man bor.

SjÀlv inbillar jag mig att min synkar bÀst nÀr jag har pÄ mig den under natten.
Till störst del handlar det nog om var man bor.
Jag la min klocka igÄrkvÀll, pÄ morgonen var displayen blank.
Lagom svettig man blev, men verkar vara nÄn sorts powersave vad jag kunde lÀsa mig till.

Jag köpte en GW-5000 som synkades i Japan den 3/2 enligt klockan nÀr den kom den 16/4. Den gick dÄ mindre Àn en halv sekund fel. SÄ Àven om den bara synkar en gÄng i mÄnaden sÄ kommer den gÄ hyfsat bra ÀndÄ ;) Men med GMW-B5000 kan du ju lika gÀrna synka med bluetooth.

Ja tryck pÄ nedersta vÀnster knapp sÄ har du "worldtime" utan datum. Fördelen med att synca klockan vid ett fönster varje natt Àr att den kommer gÄ "exakt " pÄ sekunden helatiden. Men mÀrkt Àven att sÄ fort man loggar in pÄ appen sÄ syncar den direkt. Jag undrar om man kan "vÀxla" mellan world time och hometime och se datum utan att gÄ in i appen.:)

Det fungerar dock blir min worldtime huvudtid dÄ och min svenska tid hamnar dÀr datumet befinner sig.

Jag Àr ute efter tvÀrtom.

Fick rÀtt pÄ det nu faktiskt :)
Kör ni med datum eller?

Blir nog att stÀnga av powersaven.
Nu stÄr de rcvd pÄ min display ocksÄ.

KÀnner jag fÄr lÀsa pÄ lite

NÄn som vet hur man vÀxlar mellan "hometime" och "worldtime" och se datum?
Utan att gÄ in i appen alltsÄ med klockan..

Pew Pew!
B28C2D8F-93DF-4D17-A0E9-14CE881D680C.jpeg
1E31E1B4-3BE0-43F6-A73B-0ABD825317BE.jpeg
B8CBB97E-3B62-4F7C-AD3C-50257D63620C.jpeg
0E7CA8C1-2245-4520-8904-A93B50C29F7B.jpeg

Snyggt jobbat! Precis sÄ den ska se ut! Jag fick samma tanke sÄ fort jag sÄg första produktbilden. Kanske fÄr bli en att modda framöver.

Senast Àndrad:
Syncningen med mobilen gick ju riktigt smidigt. Har inte utforskat funktionerna sÄ jÀttemycket, rÄkade sÀtta en time and place av misstag. Kan ju kanske vara en nyttig funktion om man hittar nÄgot cool spot o sen vill kunna peka ut exakt pÄ en karta. Hade vart nyttigare med denna funktion med gps oberoende av mobil imho som nog mÄnga andra pÄpekat ocksÄ.

Enda minuset jag ser Àr vÀl att det inte Àr safirglas. Har iofs inte Àn lyckats sÀtta repor i glaset pÄ nÄgon av mina g-shocks.
Kanske skulle sÀtta ett par bullbars pÄ den och göra utseendet Àn tooligare och skydda glaset ytterligare.
Morgonens bilder. En i skugga och en i solljuset. Bling bling
DSC_8344.JPG
DSC_8345.JPG

Snyggt jobbat! Precis sÄ den ska se ut! Jag fick samma tanke sÄ fort jag sÄg första produktbilden. Kanske fÄr bli en att modda framöver.

SÄ borde den se ut frÄn början = helt i börstad stÄl... sÄg den idag pÄ StjÀrnurmakarna och den Àr verkligen för mycket bling-bling kromad, inte min smak alls...

DÄ har man blivit med i klubben. Var inne pÄ Klockmaster fÀltöversten igÄr och kunde inte lÄta bli. Lillpysen har börjat fÄ tÀnder och vill gÀrna bita pÄ pappas klockor. Vad Àr dÄ bÀttre Àn en G-Shock? Det Àr vÀl ÀndÄ en legit anledning att spontanshoppa lite? ;)
FF1A8401-E100-4061-B8EA-49DADC697720.jpeg

Tillbaka
Topp