• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Men vad tusan Ă€r det rödmarkerade? Är det en skugga eller Ă€r det delar av modulen som sticker fram?

20180507_113156.jpg

Det Àr inte bara datum rutan, det ser ut att hela displayen sitter liiite snett... helt oacceptabelt med tanke pÄ klockans pris.

TyvÀrr upplever jag att mÄnga tillverkare idag skiter i att faktiskt se till de smÄ detaljerna. Vi ser Casio, en av vÀrldens största som struntar i att göra en ordentlig modul/rÀtta till felet som uppenbart Àr synligt för blotta ögat. Seiko som i mÄnga fall ignorerar missalignerade chapter rings, bezel, dÄlig lumeapplicering.

Kanske Àr jag orÀttvis, har en jobbig dag, men tycker det Àr för dÄligt nÀr det sker sÄ ofta... :sorry:

TyvÀrr upplever jag att mÄnga tillverkare idag skiter i att faktiskt se till de smÄ detaljerna. Vi ser Casio, en av vÀrldens största som struntar i att göra en ordentlig modul/rÀtta till felet som uppenbart Àr synligt för blotta ögat. Seiko som i mÄnga fall ignorerar missalignerade chapter rings, bezel, dÄlig lumeapplicering.

Kanske Àr jag orÀttvis, har en jobbig dag, men tycker det Àr för dÄligt nÀr det sker sÄ ofta... :sorry:

Det Àr det nya. Allt behöver bara vara "good enough" :grumpy:. Jag hör en ny version av Per Gessle...

Det Àr tuffa tider
för en del
För en perfektionist
för en perfektionist

Tunga, tuffa tider
nÀr man stÄr brevé
som en perfektionist,
som en perfektionist

;)

Senast Àndrad:
Det Àr det nya. Allt behöver bara vara "good enough". Jag hör en ny version av Per Gessle...

Det Àr tuffa tider
för en del
För en perfektionist
för en perfektionist

Tunga, tuffa tider
nÀr man stÄr brevé
som en perfektionist,
som en perfektionist

;)
Hehe, men Àr man van vid g-shocks dÀr den enklaste varianten för knappt 500 kr Àr perfekt gjord sÄ stör man ju sig nÄgot enormt om en modul skulle vara sÄ sné. Jag skulle nog inte klara av det. Kommer vÀnta tills dom börjar rÀtta till felet.

Hehe, men Àr man van vid g-shocks dÀr den enklaste varianten för knappt 500 kr Àr perfekt gjord sÄ stör man ju sig nÄgot enormt om en modul skulle vara sÄ sné. Jag skulle nog inte klara av det. Kommer vÀnta tills dom börjar rÀtta till felet.
Japp, jag hÄller med till fullo.
Är sjĂ€lv en perfektionist av rang, har gjort mig av med klockor för sĂ„na "smĂ„"saker som att vridringen inte varit helt centrerad och liknande.
Vintagedinkor Àr en sak, men Àr det fabriksnytt sÄ ska man stÀlla skarpare krav.

Japp, jag hÄller med till fullo.
Är sjĂ€lv en perfektionist av rang, har gjort mig av med klockor för sĂ„na "smĂ„"saker som att vridringen inte varit helt centrerad och liknande.
Man kan ju anta att den nya modulen kanske inte varit helt lĂ€tt att stoppa in rĂ€tt. Har vĂ€l möjligtvis lite andra dimensioner Ă€n övriga. Med dom Ă€ldre DW modellerna sĂ„ gĂ„r det ju nĂ€stan inte att stoppa in den fel. Antingen fĂ„r den plats eller inte. Äldre 5000C/5600C varianter har jag varit med om att dom lĂ€tt kan bli snĂ©a.

Skulle inte bara orolig. Dom flesta Àr nog hela, han hade vÀl otur med ett "MÄndags" exemplar..

SÄ du upplever inte att datumfönstret sitter snett?
Tog mig friheten att mÀta o det skiljer en mm i hörnen pÄ datumfönstret. ( pÄ fotot alltsÄ)
Nja..lite kanske men tror inte nÄn sitter EXAKT. Plus kan bli olika vinklar nÀr man fotar. Men som sagt tror inte nÄn Àr exakt pÄ mm.

Casio Camo.JPG

Min GD-120CM-5ER, frÀmst köpt för att jag gillar grejer med camouflagemönster pÄ, men helt otippat visade det sej bli en av mina favoritklockor. Oöm och lÀtt, och jag gillar det styva bandet som gör att man kan ha det vÀldigt löst pÄ handleden och klockan sitter stadigt ÀndÄ. Trevligt nÀr den kom i en fin liten plÄtburk ocksÄ. HÀr fick jag ett intresse för G-Shock och jag funderar redan pÄ nÀsta, olivgrön eller camo, eller nÄgon av de lite dyrare modellerna...

Casio Camo.JPG

Min GD-120CM-5ER, frÀmst köpt för att jag gillar grejer med camouflagemönster pÄ, men helt otippat visade det sej bli en av mina favoritklockor. Oöm och lÀtt, och jag gillar det styva bandet som gör att man kan ha det vÀldigt löst pÄ handleden och klockan sitter stadigt ÀndÄ. Trevligt nÀr den kom i en fin liten plÄtburk ocksÄ. HÀr fick jag ett intresse för G-Shock och jag funderar redan pÄ nÀsta, olivgrön eller camo, eller nÄgon av de lite dyrare modellerna...

Nejnejnej, lÀgg ned det dÀr innan det Àr försent!
RÀtt vad det Àr sitter du dÀr med ett Peli case med 15st GcShocks och undrar vad f-n som hÀnde... Typ.

Casio Camo.JPG

En tom bild! (J/k)

Bullshit, i princip alla klockor oavsett prisklass har smÄ fel om man letar.

Ascool! Jag var i Alifes butik i NY nĂ€r den var ny. RĂ€tt meckig att hitta och man blev inslĂ€ppt via ”buzzer”.
Du som verkar kunna Casio utantill, vad kan den vara vÀrd? Den bara ligger i en lÄda hos mig sÄ jag tÀnkte lÀgga ut den till försÀljning, men har ingen aning om vÀrdet. Har sett att de ligger pÄ Ebay för upp till 3000-4000 kr, men det kÀnns helt osannolikt i mina ögon. @yonsson

Casio Camo.JPG

Har den nya Rangeman till salu...:)

Tillbaka
Topp