• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tips!

Tycker iofs den Àr lite högt prissatt, men det kanske finns utrymme att diskutera.

Jag har haft span pÄ den modellen lÀnge och ska nog köpa nÄgon gÄng men inte just nu. Har testat i butik och tyckte att det flög pÄ mina 16,2ish handleder. Men det handlar ju mycket om preferenser.

Svart eller stÄl ja. Det Àr frÄgan. Har inte heller bestÀmt mig men ska man köra gummi tror jag att jag skulle siktat pÄ svart.

Roligt med fler som delar med sig av erfarenhet av storlek kontra smÄ handleder - speciellt nÀr det pekar i den riktningen jag hoppats pÄ!

Tack sĂ„ mycket:) đŸ“·
Den Ă€r faktiskt inte sĂ„ farligt stor. Bandhornen/lugsen sluttar fint nedĂ„t och gör att den följer handleden bra 👍
Jag köpte min ny frÄn Klockmagasinet för strax under 2500kr men sÄg att du hittat dit :)
Det lÄg en stÄl pÄ köp&sÀlj för nÄn dag sen. Vet inte om den ligger kvar?

Det ligger en i blankstÄl dÀr, men 1800:- Àr lite för nÀra nypris för att beg ska vara intressant.

@10 över 10
Det var denna video som sÄlde in mig pÄ den svarta.

Jo, jag har spanat in den. Han gör snygga och proffsiga videor, den dÀr gshock highfasion. KvÀllen kommer antagligen att Àgnas Ät youtube-kollande av svarta resp blanka B200or för jÀmförelse. Klockan kÀnns lite som en heavy-duty-motsvarighet till Breitling Aerospace, fast för en brÄkdel av priset.

Rött kit till Rangeman till riktigt bra pris :) RÄkade just köpa ett sjÀlv:angel:

JĂ€dra frestare du Ă€r! TĂ€nkte idag att jag har varit duktig som inte har köpt nĂ„got klockrelaterat pĂ„ en vecka 😅

Har du testat grön/gul bezel+svart band nÄn gÄng?
Nej, har faktiskt bara kört helsvart nĂ€r det vart svart. Körde vit bezel med mörkblĂ„ band. Det blir riktigt bra 😊
JĂ€dra frestare du Ă€r! TĂ€nkte idag att jag har varit duktig som inte har köpt nĂ„got klockrelaterat pĂ„ en vecka 😅
Du vet vad jag brukar sĂ€ga..... Köööööööööööp😁đŸ€Ș

Bilagor

• IMG_20210120_155443.jpg
    IMG_20210120_155443.jpg
    547.1 KB · Visningar: 14
  • IMG_20201229_162626.jpg
    IMG_20201229_162626.jpg
    711.6 KB · Visningar: 4
  • IMG_20201121_185143.jpg
    IMG_20201121_185143.jpg
    924.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_20201121_185131.jpg
    IMG_20201121_185131.jpg
    750.9 KB · Visningar: 2
Kul! Rangeman Àr grym. Klart du ska ÄterstÀlla din 5000c annars hade nog gÀrna mÄnga hÀr försökt köpa den , jag inkluderat :)

Tror du faktiskt kan byta knappen mot en vanlig 5600 knapp. Skruvar och packning sĂ€ljs numera frĂ„n watchtech (om du fĂ„r loss skruvarna, ibland sitter dom fast och dĂ„ Ă€r det lika bra att lĂ„ta dom sitta i). Även originalband sĂ€ljs pĂ„ watchtech dock inte bezels. DĂ€r fĂ„r man köra aftermarket. Finns en anvĂ€ndare pĂ„ Wus som gör grymma aftermarket bezels. Dock i vĂ€ldigt fĂ„ upplagor.

@Haugesund har ju typ 100 st 5000/5600c, har du nÄgra bra tips pÄ bezels? Har sett att du Àven rekommenderar kolfibertejp för larmknappen.
Tack för tipsen. AffektionsvÀrdet Àr högt pÄ min 5000c, sÄ jag fÄr nog försöka fÄ ordning pÄ den.
Är Ă€ven sugen pĂ„ en G-Shock kusin men den ligger pĂ„ 20-25k, sĂ„ man vill inte ta för mycket av den budgeten.
Men om Rangeman och H1000 Àr snarlika i storlek sÄ blir den nog inte sÄ mycket anvÀnd.

Lyckas du med att restaurera din 5000-C sÄ har du en riktig pÀrla i samlingen!

Jag tycker inte det Àr mÄnga som klagar pÄ passformen pÄ RM. Den ser för stor ut pÄ handleden pÄ bilden men jag upplever den ÀndÄ som helt ok att bÀra, (17cm omkrets). Personligen föredrar jag ÀndÄ Mudman, det Àr bara en kÀnsla. Oavsett Àr det aldrig fel med en RM!

Edit: Sorry för lökig bild!
18D1B8A1-C73B-41B9-B383-F1435BAC15BD.jpeg
Kanske ska kÀnna pÄ bÄde Rangeman och Mudman dÄ. Bilden Àr bra. För mig Àr en klocka ett verktyg som ska anvÀndas.
Gillar dÀrför dom positiva displayerna.

Kanske ska kÀnna pÄ bÄde Rangeman och Mudman dÄ. Bilden Àr bra. För mig Àr en klocka ett verktyg som ska anvÀndas.
Gillar dÀrför dom positiva displayerna.
Har för mig att du skrev att Multiband Ă€r ett mĂ„ste? Vanliga Mudman (G-9300) har inte det. DĂ„ mĂ„ste du jaga rĂ€tt pĂ„ en GW-9300. I övrigt hĂ„ller jag med om att Mudman sitter bra. Som ett bevis pĂ„ det ska jag köra den dygnet runt hela mars (don't ask 😔 ) :)

Tillbaka
Topp