Plastremmen pĂ„ min Casio W-212H började nyss spricka, efter 3Âœ Ă„r. Priset för rem+batteri för denna 220-kronorsklocka gör att det kĂ€nns mer rationellt att byta hela klockan. DĂ„ givetvis till nĂ„got mer hĂ„llbart, sĂ„ det leder snabbt till den uppenbara slutsatsen: det ska vara en G Shock!
Jag gillar ana-digi, bla för att man kan se stoppuret samtidigt som klockslaget. Jag gillar ocksÄ solcell, sÄ att man slipper tÀnka pÄ hur mycket batteri som ÄterstÄr om man ska ut och leva primitivt nÄgra veckor. DÄ verkar AWG-M100 (ca 1200:- pÄ amazon eller 1600:- i affÀren) intressant:
TyvÀrr gÄr bara stoppuret och timern till 60 minuter och de digitala displayerna Àr ganska smÄ och saknar belysning.
En alternativ soldriven ana-digi vore GST-B200 som har 24h stoppur, större display (som det ser ut pÄ bild) och dessutom en belyst sÄdan. Finns
pÄ Klockor & smycken eller
Klockmagasinet för ca 2500:-.
TyvÀrr Àr mina handleder av spagetti-dimension, 16 cm (aka 6 1/4 tum). Finns det nÄgon hÀr som ocksÄ har tunna handleder och en G Shock av liknande dimension (53 x 49 mm), som kan lÀgga upp ett wrist-shot, sÄ att jag kan se om det öht ser acceptabelt ut?