• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Limegul pÄ kvÀllskvisten
20210220_211140.jpg

Det kan möjligtvis vara ljuset i bilden som spökar, sĂ„ jag mĂ„ste frĂ„ga: Är det den guld/svarta 9052an?
Minns nÀr det fanns nya varje vecka pÄ tradera, tÀnkte flera ggr köpa, men det blev aldrig av och nu ser man dom aldrig mer dÀr.
Ja, det Àr guld detaljer och displayen Àr lite gul/guld aktig, modellnr DW-9052GBX-1A9.
Tror att jag bestÀllde den frÄn asien en gÄng i tiden.
Finns pÄ bukten fortfarande.

IMG_5801.JPG

Senast Àndrad:
Det postades en bild pÄ en eventuell kommande smartklocka för ett tag sedan men fanns det nÄgon substans bakom det? Det postades lÀnk till nÄgon typ av patentansökan för funktioner men det fanns Àven en prototypbild som kÀndes ganska amatörmÀssig och som jag antar inte Àr officiell?

Det postades en bild pÄ en eventuell kommande smartklocka för ett tag sedan men fanns det nÄgon substans bakom det? Det postades lÀnk till nÄgon typ av patentansökan för funktioner men det fanns Àven en prototypbild som kÀndes ganska amatörmÀssig och som jag antar inte Àr officiell?

Tack! SÄ det var oficiella Casiobilder trots allt. De kanske Àr medvetet otydliga för att inte avslöja för mycket detaljer? Verkar tyvÀrr bli en riktig tjockis som till och med Àr större Àn GBD-H1000 om infon stÀmmer. :nailbiting:

Tack! SÄ det var oficiella Casiobilder trots allt. De kanske Àr medvetet otydliga för att inte avslöja för mycket detaljer? Verkar tyvÀrr bli en riktig tjockis som till och med Àr större Àn GBD-H1000 om infon stÀmmer. :nailbiting:
Ja den verkar bli rejÀl.
SjÀlv Àr jag less pÄ smart watch, eller iaf pÄ mobilaviseringar och ser inte det som ett mervÀrde.
Tycker det Ă€r sjukt skönt att kunna lĂ€gga bort telefonen pĂ„ ljudlös och inte bli pĂ„mind om den via klockan. 🙂

Ja den verkar bli rejÀl.
SjÀlv Àr jag less pÄ smart watch, eller iaf pÄ mobilaviseringar och ser inte det som ett mervÀrde.
Tycker det Ă€r sjukt skönt att kunna lĂ€gga bort telefonen pĂ„ ljudlös och inte bli pĂ„mind om den via klockan. 🙂
Jag hÄller med och har faktiskt ganska dÄlig koll dÄ jag aldrig har testat nÄgon smartwatch men kan man inte vÀlja att bara anvÀnda den till andra funktioner? Jag tÀnker som t.ex. att kunna koppla till ett par hörlurar och lyssna pÄ poddar eller musik i löprundan utan att behöva ha med sig telefonen osv. men det kanske inte fungerar pÄ det viset? :bag:

Och FB...
1FBFE92C-196B-4F82-8049-4555BE7364D4.jpeg
Edit: LÀs ikapp först, posta sen. :banghead:
Har kikat lĂ€nge efter Brandis, men den Ă€r för dyr oftast tyvĂ€rr. Riktigt snygg annars😁 Generalerna har jag inte prioriterat Ă€n, DCn o CTn kĂ€ndes mer mig nĂ€r dom slĂ€pptes. Än har jag inte sett mer Ă€n mina nĂ„gonstans.. đŸ€“
En HR stĂ„r pĂ„ listan nĂ€r tillfĂ€lle ges😁

Jag hÄller med och har faktiskt ganska dÄlig koll dÄ jag aldrig har testat nÄgon smartwatch men kan man inte vÀlja att bara anvÀnda den till andra funktioner? Jag tÀnker som t.ex. att kunna koppla till ett par hörlurar och lyssna pÄ poddar eller musik i löprundan utan att behöva ha med sig telefonen osv. men det kanske inte fungerar pÄ det viset? :bag:
Jag Ă€r heller ingen expert. Har bara Garmin Fenix 6 som trĂ€ningsklocka. Provade ha den pĂ„ jobbet ocksĂ„. Blev tokig pĂ„ att se sms pĂ„ skĂ€rmen eller samtal nĂ€r jag satt i lunchrummet. đŸ˜€

Men man kan ju sĂ„klart stĂ€nga av alla aviseringar. Men jag föredrar Ă€ndĂ„ en ”riktig” klocka bortsett frĂ„n just vid trĂ€ningen dĂ„ jag uppskattar att den har kartor, gps, puls, musik och loggar allt đŸ‘đŸ»

• Like
Reactions: HSK
Har kikat lĂ€nge efter Brandis, men den Ă€r för dyr oftast tyvĂ€rr. Riktigt snygg annars😁 Generalerna har jag inte prioriterat Ă€n, DCn o CTn kĂ€ndes mer mig nĂ€r dom slĂ€pptes. Än har jag inte sett mer Ă€n mina nĂ„gonstans.. đŸ€“
En HR stĂ„r pĂ„ listan nĂ€r tillfĂ€lle ges😁
Jag vill ocksĂ„ gĂ€rna hitta den till acceptabelt pris. Dels för att jag gillar GW-5600-serien som klocka, men frĂ€mst för att det Ă€r just en hyllning till brandkĂ„ren đŸ”„

Jag vill ocksĂ„ gĂ€rna hitta den till acceptabelt pris. Dels för att jag gillar GW-5600-serien som klocka, men frĂ€mst för att det Ă€r just en hyllning till brandkĂ„ren đŸ”„
Du vet att det finns en Rangeman-Brandis oxĂ„ va?? 😁
Screenshot_20210220_231659.jpg

Eller egentligen tre... 😄

Bilagor

• Screenshot_20210220_232401.jpg
    Screenshot_20210220_232401.jpg
    97.2 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_20210220_232443.jpg
    Screenshot_20210220_232443.jpg
    158.6 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp