Köp min trÄksub sÄ kan du föra över band och bezel till din och typ fÄ en helt ny klocka utan att bryta mot owg-reglerna![]()
Bra tips
![Grinning face with big eyes :smiley: đ](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f603.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köp min trÄksub sÄ kan du föra över band och bezel till din och typ fÄ en helt ny klocka utan att bryta mot owg-reglerna![]()
Bra tips. Tar nog band och bezel frÄn min egna trÄksub i sÄ fall dockKöp min trÄksub sÄ kan du föra över band och bezel till din och typ fÄ en helt ny klocka utan att bryta mot owg-reglerna![]()
Det sjuka Àr att det skulle vara helt inom regelverket att göra sÄ!Köp min trÄksub sÄ kan du föra över band och bezel till din och typ fÄ en helt ny klocka utan att bryta mot owg-reglerna![]()
Lite lika hÀr. Jag har ju haft samma klocka lÀnge (lÀs en och en halv veckaFy satan vad jag börjar tröttna nu... Första dagarna var en baggis men nu krÀkas jag snart pÄ den hÀr. Hade aldrig trott att det skulle kÀnnas sÄ hÀr sÄ snabbt....
![]()
Du kanske ska köpa lite AM-delar till din OWG-skönhet?Det sjuka Àr att det skulle vara helt inom regelverket att göra sÄ!![]()
Du fÄr skaffa en svart version av din sÄ har du ocksÄ nya klÀder till dinDet sjuka Àr att det skulle vara helt inom regelverket att göra sÄ!![]()
Usch, ja den Àr fan inte lÀtt! Men samtidigt... Hur fan tÀnkte han dÀr?! BestÀlla ny klocka samtidigt som OWGHan fick nyss hem en superfin MR-G, och jag skulle aldrig kunnat hÄlla mig i 28 dagar, sÄ... antagligen inte han heller![]()
- Vad jag hört frĂ„n en större AD Ă€r att Casio planerar att fasa ut varianterna med GPS-synk och bara ha radio- och blĂ„tandssynk (alltsĂ„ âB2000â-serien).
DÀr ser man. Fick du veta varför de vill fasa ut GPS?
Kanske inte sÄ jÀtteanvÀndbart och en merkostnad (?) om man ÀndÄ fixar synk och annat med BT.
@livinl0ud blev juUsch, ja den Àr fan inte lÀtt! Men samtidigt... Hur fan tÀnkte han dÀr?! BestÀlla ny klocka samtidigt som OWG![]()
SÄ kan det sÀkert vara. Och kanske ocksÄ en möjlighet att komma ner lite i storlek. Men jag tycker att det Àr synd att man i allt större utstrÀckning kopplar ihop klockarna med telefoner.Skulle ocksÄ gissa pÄ att det Àr ett sÀtt för Casio att spara in pÄ produktionskostnaderna.
Kan svara mig sjÀlv hÀr. Boetten Àr inte i rostfritt stÄl för pÄ boettlocket stÄr det stainless steel back... Fulmetall sÄledes.
@livinl0ud blev juoch var tvungen att följa sitt
men samtidigt koppla bort
![]()
OCH stÀlla till det för mig!!![]()
Skulle ocksÄ gissa pÄ att det Àr ett sÀtt för Casio att spara in pÄ produktionskostnaderna.
Det Àr bara att börja bygga
Tack sjÀlv och hoppas bezeln dom ska sitta ocksÄ landar snartDet Àr inte ofta man fÄr handskrivna brev nu för tiden, jaja nu fÄr inte se framsidan men ni fÄr lita pÄ mig. Att man sen kan bli glad och lite upphetsad av en pÄse med fyra smÄ pyttiga skruvar Àr vÀl ÀndÄ rÀtt hÀrligt! Tack @roosterman för en smidig och trevlig affÀr!
![]()
![]()
HÄller tummarna varenda gÄng jag öppnar brevlÄdanTack sjÀlv och hoppas bezeln dom ska sitta ocksÄ landar snart![]()
Riktigt snygg!@HampusJ
DW5600THB klÀder pÄ GW-B5600BC
Jag tror fan att du har rÀtt! NÀr jag knackar litet med nageln pÄ boetten sÄ kÀnns det som plast. Den Àr till och med sÀmre Àn jag trodde, ha ha!PÄ vintage Àr allt i stÄl men pÄ moderna tror jag att boetten alltid Àr i plast men med guld alt silverfÀrg![]()
Hahaha tÀnker inte allsUsch, ja den Àr fan inte lÀtt! Men samtidigt... Hur fan tÀnkte han dÀr?! BestÀlla ny klocka samtidigt som OWG![]()
Det stÀmmer att vintage (alltid? sÄ gott som alltid) Àr i stÄl, men de moderna Àr inte alltid i "kromad" resin/plast. Casio har för nÄgot Är sedan slÀppt en ny modell helt i stÄl men för att citera urmakarn hÀr i stan: "De verkar, med tavlor i pÀrlemor, mest riktas mot en kvinnlig mÄlgrupp."PÄ vintage Àr allt i stÄl men pÄ moderna tror jag att boetten alltid Àr i plast men med guld alt silverfÀrg![]()
Det stÀmmer att vintage (alltid? sÄ gott som alltid) Àr i stÄl, men de moderna Àr inte alltid i "kromad" resin/plast. Casio har för nÄgot Är sedan slÀppt en ny modell helt i stÄl men för att citera urmakarn hÀr i stan: "De verkar, med tavlor i pÀrlemor, mest riktas mot en kvinnlig mÄlgrupp."
Boetten Àr i, ska vi sÀga, unisex-storlek sÄ Casio kan lÀtt tillverka varianter för en manlig mÄlgrupp ocksÄ utan att Àndra pÄ sÄ mycket sÄ det kanske kommer.
En re-issue av gamla Casio Marlin vore ju IMO hur coolt som helst t.ex.
Serien heter A1000M* / A1000D* för den som vill kolla upp den.
![]()
Kanske OT att diskutera Casios icke-G modeller hÀr, men det finns en CasiotrÄd.