• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Lite morgongympa.

IMG_20210304_095549.jpg

Ser ut att vara i nyskick. Jag Àr mer inne pÄ en svart med negativ display, annars hade jag plockat upp den

Jag rĂ„kade köpa en igĂ„r annars hade jag knipit den😊
Det var typiskt dÄ! fick precis ett pm om en klocka jag sökt ett tag och denna kommer dÀrför inte lÀngre till anvÀndning :)
Den Àr ju anvÀnd men mycket varsamt sÄ skicket Àr gott!

Jag tycker absolut att det Àr vÀrt att testa en mrg. Vi hÀr i trÄden om nÄgra kan uppskatta dem fullt ut! SjÀlv skickade jag min vidare till en forumkamrat och satte pengarna Ät hÄllet av en Seiko SLA021 istÀllet. Visst har jag saknat Mr G ibland men seikon passar mig och min handled bÀttre.
20190907_163916~2.jpg
- Har haft ett antal MRG genom Ă„ren. SĂ€ljer ibland en, oftast för att kunna finansiera nĂ„t annat, ibland en ny MRG. SĂ„lde en för nĂ„gra dagar sedan till en ” trĂ„dkamrat” som blev vĂ€ldigt glad för den, kĂ€ndes vĂ€ldigt bra!
Men naturligtvis mĂ„ste jag ha minst en i min lilla samling 🙂. Just nu den hĂ€r:
D25CEFF7-D36A-49C1-8463-8A06E2E8DBCA.jpeg

Tjenare alla G-Shockare! Jag Àr ny pÄ KS och ny pÄ trÄden. Jag söker en bra plats att börja för nÄgon som aldrig har haft en G-Shock. Vill gÀrna hitta nÄgot futuristiskt i fÀrgen svart. GÄr rÀtt mycket pÄ utseendet eftersom det Àr just dÀr G-Shock tilltalar för mig personligen. Har fÄtt höra att: DW5600E-1V Àr en bra plats att börja. StrÀcker ut handen i hopp om att fÄ förslag som ska vÀgleda mig till mitt första inköp.

//Ha en fin dag allihopa ☕

Jahopp mina goda vĂ€nner, dĂ„ invĂ€ntar jag "meine bestellung". Klarade hĂ„lla fingrarna borta frĂ„n köpknappen i ca 40h. Men efter att jag hittat en youtube video som visar klockans alla aspekter sĂ„ förlorade jag striden snabbt dĂ€r pĂ„. Uppdaterar med lite bilder nĂ€r den kommer. 👍

bestÀllning.PNG

Av alla balla klockor du har valde du den att ha som owgm? Lolz!
Boetten Àr av plast men Àr mÄlad med silverfÀrg för att efterlikna stÄl va?
Jag tror faktiskt att boetten Àr i metall, men Àr inte hundra pÄ att det Àr rostfritt stÄl, kan vara nÄgon basmetall ocksÄ. Belagd med guldfÀrg Àr den dock. Nja, tanken var att utmana sig sjÀlv att bÀra nÄt jag annars inte skulle ha. Jag fick det jag bestÀllde, ha ha!

- Har haft ett antal MRG genom Ă„ren. SĂ€ljer ibland en, oftast för att kunna finansiera nĂ„t annat, ibland en ny MRG. SĂ„lde en för nĂ„gra dagar sedan till en ” trĂ„dkamrat” som blev vĂ€ldigt glad för den, kĂ€ndes vĂ€ldigt bra!
Men naturligtvis mĂ„ste jag ha minst en i min lilla samling 🙂. Just nu den hĂ€r:
D25CEFF7-D36A-49C1-8463-8A06E2E8DBCA.jpeg
Hamrade ytan pÄ bezel Àr sÄ snyggt.

@Mikko Luiro smĂ€dade mig för mitt val av Rangeman sĂ„ han kan gott lida 😂
Gjorde jag? Nackdelen med att sĂ€ga mĂ„nga saker Ă€r man glömmer vad man sagt... Nej, Rangeman Ă€r en grym klocka, Ă€lskar min och bestĂ€llde nya klĂ€der till den igĂ„r. Jag önskar att jag kört den istĂ€llet. Tittar avundsjukt pĂ„ er som har era pĂ„ er. 😊

Jag tror faktiskt att boetten Àr i metall, men Àr inte hundra pÄ att det Àr rostfritt stÄl, kan vara nÄgon basmetall ocksÄ. Belagd med guldfÀrg Àr den dock. Nja, tanken var att utmana sig sjÀlv att bÀra nÄt jag annars inte skulle ha. Jag fick det jag bestÀllde, ha ha!
KĂ€nner igen det dĂ€r med utmanande.... 😁
IMG_20210304_115204.jpg

SÄ Àr det ju. GÄ OWGM med sin favvoklocka Àr ju inte det svÄraste som finns. Den verkliga utmaningen ligger i att vÀlja den som man inte riktigt kan med :)

Tillbaka
Topp