• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Kan nĂ„gon snĂ€llt berĂ€tta vad jag ska bestĂ€lla frĂ„n watchtech om jag vill Ă„t vanliga skruvar till bezel för min 5610? 😊

IfrÄn Tyskland kommer pÄ nÄgra dagar. Tror det blir billigare och tar ungefÀr lika lÄng tid. 50kr nÄnting i frakt och inget mera. Jag köpte nyss band och bandsprint.

Var det nÄgon hÀr i trÄden som knep MTGn som lÄg ute pÄ Köp och sÀlj igÄr? SÄg den, googlade ref:en, sÄg en video pÄ 5 minuter och sedan var den borta. SÄg rÀtt ok ut, lite skitig pÄ bilderna och nÄgon repa, men annars en rÀtt intressant modell

NĂ„gra som jag kan resonera om,
5868A12B-9D0A-4B5E-BEEF-3495EF0F1333.jpeg

82123D2C-BE23-4FFC-BEA5-FC5443EACA0E.jpeg

148C137F-9121-4250-BED7-3378D321EEE2.jpeg

2A57D48B-99C2-4CCF-9541-3DBFC6D4B98B.jpeg

Samt denna GMW-B5000G som kommer med Porter bezel & Porter lÀnk:
704E2E32-88DD-45F5-8C34-E282E2150298.jpeg
Har ju alltid varit svar för Portern, men jag Àr lite nojig kring lÀnken. LÄter som att mÄnga med klena handleder har svÄrt att bÀra upp den pÄ ett bra sÀtt.

Herregud man vill ju fan ha alla 🙄

Japp. HÀrliga allihop. Men den dÀr Burton alltsÄ...

Nu man mÀrker att man Àr nybörjare i denna trÄd ingen aning om vad nÄgon av dem kostar sÄ vÄgar fasen inte ens frÄga xD

Nej jag e helt rökt pÄ klockkontot just nu. Har alldeles för mycket liggandes och nytt pÄvÀg in :banghead:

Och jag hÄller med föregÄende talare kring Burton modellen, den Àr grym!!!

Vad vill du ha för dom pÄ en höft? SÀtt gÀrna oattraktiva, höga priser sÄ kan jag ÀndÄ somna gott.
Fan, det Àr nÀstan skamligt! Vi OWGM snubbar Àr hyfsat svÀltfödda och heta pÄ gröten :D
Men @S.L stall gÄr Ä andra sidan inte av för hackor heller!

KÀnns fortfarande bra med mudmastern. Ana/digi Àr helt nytt för mig vilket fÄr OWG att kÀnnas enkelt just nu. Lume Àr ocksÄ nÄtt som gör det lite extra kul pÄ kvÀllarna har jag mÀrkt.

Eventuellt ett inköp av band om nÄgon vecka för att fÄ lite kÀnsla av variation, annars kÀnns det stabilt.

NÄgot som hjÀlper mig Àr pill med andra klockor. Rengöring och allmÀnt fix av slitna glas tex. Bara jag har klockan pÄ mig under tiden dÄ det Àr jÀkligt lÀtt hÀnt att en annan klocka annars smiter upp pÄ armen.

HĂ„ll ut!
IMG_20210304_215317.jpg

KÀnns fortfarande bra med mudmastern. Ana/digi Àr helt nytt för mig vilket fÄr OWG att kÀnnas enkelt just nu. Lume Àr ocksÄ nÄtt som gör det lite extra kul pÄ kvÀllarna har jag mÀrkt.

Eventuellt ett inköp av band om nÄgon vecka för att fÄ lite kÀnsla av variation, annars kÀnns det stabilt.

NÄgot som hjÀlper mig Àr pill med andra klockor. Rengöring och allmÀnt fix av slitna glas tex. Bara jag har klockan pÄ mig under tiden dÄ det Àr jÀkligt lÀtt hÀnt att en annan klocka annars smiter upp pÄ armen.

HĂ„ll ut!
IMG_20210304_215317.jpg
You can do it, hÄll uuuuuuut

Det hade varit gött... Ifall man hade hört och vaknat av klockan :nailbiting:

UrsÀkta OT men det lÄter som att du behöver X-33a i ditt liv ;)

GÄr fortfarande i Square tankarna, ni har halvt övertygat mig om en screwback.

Hur Àr kÀnslan kring moddar, moddat Seiko en del och tycker det Àr charmig att kunna byta klÀder, slappa pÄ en lÀnk, eller kanske sÀtta in en negativ modul eller liknande.
Finns det nÄgon modell som Àr mer kompatibel, fattar inte riktigt...? Eller kan man slÀnga in en 5600 modul i en 5000 screwback och bara tuta och köra..?

Godafton pÄ er,

Har blivit ett litet bakslag hÀr sÄ sjukhuset igen. Men kommer troligen hem imorgon om allt ser ok ut. SÄ den utlovade bilden pÄ den svarta kockan kommer inte idag.

Ser oxĂ„ att nĂ„gon annan klocka eftersöktes. Ska se om det kanske kan bli nĂ„gon bild pĂ„ den oxĂ„. 😊

Trevlig afton pÄ er!

Tillbaka
Topp