• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Godafton pÄ er,

Har blivit ett litet bakslag hÀr sÄ sjukhuset igen. Men kommer troligen hem imorgon om allt ser ok ut. SÄ den utlovade bilden pÄ den svarta kockan kommer inte idag.

Ser oxĂ„ att nĂ„gon annan klocka eftersöktes. Ska se om det kanske kan bli nĂ„gon bild pĂ„ den oxĂ„. 😊

Trevlig afton pÄ er!
Se till att bli bra nu! đŸ€—

Godafton pÄ er,

Har blivit ett litet bakslag hÀr sÄ sjukhuset igen. Men kommer troligen hem imorgon om allt ser ok ut. SÄ den utlovade bilden pÄ den svarta kockan kommer inte idag.

Ser oxĂ„ att nĂ„gon annan klocka eftersöktes. Ska se om det kanske kan bli nĂ„gon bild pĂ„ den oxĂ„. 😊

Trevlig afton pÄ er!
Krya pÄ dig @Daion Det var trÄkigt och höra att du hamnat pÄ sjukhuset igen.

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
Krya pÄ dig. Köp inte allt för mÄnga klockor medan du Àr dÀr. ;)

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
Usch vad trist, hoppas man fĂ„r ordning pĂ„ dig 👍
Krya pÄ dig!

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
Ett steg bak och tre fram, du Àr snart frisk som en lÀrka!

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
- TrÄkigt att höra, hÄller tummarna för att det ordnar till sig snabbt!

Har ju alltid varit svar för Portern, men jag Àr lite nojig kring lÀnken. LÄter som att mÄnga med klena handleder har svÄrt att bÀra upp den pÄ ett bra sÀtt.
TÀnk sÄ hÀr - jag har en omkrets pÄ 18 cm pÄ min handled och jag uppfattar att den just och just funkar pÄ min handled. Det blir liiiiitet luft mellan klockan och armen, men det Àr ok. Om man har mindre handled Àn sÄ skulle jag rekommendera gummit.

Heeelt otroligt...den perfekta jobbklockan! - kĂ€kar upp bĂ„de pallkragar och pallyftare, plastprodukter, kartonger, besvĂ€rliga motarbetare och jobbiga chefer 😂

B1058C60-5ECE-45AD-8652-4C0893DD6CC6.jpeg

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
Krya pĂ„ dig 🙏

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
Krya pÄ dig

Godafton pÄ er,

Trevlig afton pÄ er!
hoppas verkligen att det Àr sista vÀndan pÄ sjukhuset för dig nu, krya!

Ju mer jag hÀnger i Kobra Kai - och sÀrskilt den hÀr trÄden, desto mindre sugen blir jag pÄ att skaffa nÄgot annat Àn asiatiskt. Mina Rolexdagar Àr förbi, Tudor Àr nya Rolex och Omegas listpriser har skjutit i höjden fullstÀndigt.

Nej, tacka vet jag Casio. Mycket klocka för pengarna. Dessutom Ă€r det otroligt bekvĂ€mt med quartz đŸ„Č

Ju mer jag hÀnger i Kobra Kai - och sÀrskilt den hÀr trÄden, desto mindre sugen blir jag pÄ att skaffa nÄgot annat Àn asiatiskt. Mina Rolexdagar Àr förbi, Tudor Àr nya Rolex och Omegas listpriser har skjutit i höjden fullstÀndigt.

Nej, tacka vet jag Casio. Mycket klocka för pengarna. Dessutom Ă€r det otroligt bekvĂ€mt med quartz đŸ„Č
HĂ„ller med!
Även Seiko har ju bumpat upp sina priser, men kan man leva med en ibland inte helt knivskarp linjering mellan index och bezel (varför gör dem inte ett bĂ€ttra jobb?!) sĂ„ Ă€r det mycket klocka för pengen.
Men jag har ju flest G-shock sĂ„ det sĂ€ger vĂ€l nĂ„t om min prioritering ocksĂ„ đŸ™‚đŸ‘đŸ»

Till er som missade den grymma dealen pÄ MRG-G2000R igÄr sÄ fÄr ni en till chans. Denna gÄng till lite högre pris men fortfarande vÀldigt bra.
SkÀrmbild 2021-03-05 100217.png

HĂ„ller med dĂ€r. Jag har ocksĂ„ tappat lite suget för andra klockor. Men G-shocks gillar jag för att jag verkligen gillar dem och inte bara för att de Ă€r bang for the bucks. 🙂

Har ingen aning om hur Omegas prisutveckling ser ut idag men jag tycker de har varit dyra vÀldigt lÀnge.
Tudor = nya Rolex? SÄ nu nÀr Rolex stÄlmodeller inte gÄr att fÄ tag i Àr det SS Tudor folk vÀnder sig till? ^^

Rolexklockor i sig Àr rÀtt ok (om man bortser frÄn priset :) ) men den enorma och osunda hypen kring stÄlmodellerna lÀmnar en lite fadd eftersmak. Tittar in sporadiskt i RolextrÄden och alltid Àr det en massa diskussioner om hur lÄnga köer det förvÀntas vara pÄ nÄn stÄlmodell alt diskussioner om vÀrdestegring / investering en stÄlmodell förvÀntas att ge. SÀllan det diskuteras horologi dÀr tyvÀrr. Det diskuteras mer horologi hÀr i G-shocktrÄden ju. :cool:

Med det sagt gillar jag en del Rolexmodeller, t ex helstÄl DJ med jubilee (gubbklassiker om nÄgon) och Submariner (Ànnu en odödlig klassiker)!

Men, kvartsklockor, i synnerhet multifunktionella klockor som G-shock, Àger pÄ alla omrÄden. Förutom i vÀrdestregringen förstÄs.

HĂ„ller med!
Även Seiko har ju bumpat upp sina priser, men kan man leva med en ibland inte helt knivskarp linjering mellan index och bezel (varför gör dem inte ett bĂ€ttra jobb?!) sĂ„ Ă€r det mycket klocka för pengen.
Men jag har ju flest G-shock sĂ„ det sĂ€ger vĂ€l nĂ„t om min prioritering ocksĂ„ đŸ™‚đŸ‘đŸ»
- Har ocksÄ haft mycket Seiko i alla prisklasser och hÄller med om att monteringsnoggrannheten inte Àr speciellt bra. TyvÀrr gÀller det Àven i mellanprissegmentet. Sedan tycker jag ocksÄ att tidhÄllningen ibland inte Àr speciellt bra, Àven i mellanprisklassen.
LÄter som en Seikodiss, men jag gillar dem ÀndÄ.
Men idag köper jag hellre en trevlig GShock 😀.

Till er som missade den grymma dealen pÄ MRG-G2000R igÄr sÄ fÄr ni en till chans. Denna gÄng till lite högre pris men fortfarande vÀldigt bra.
SkÀrmbild 2021-03-05 100217.png

Kul att de gör roliga Äterkommande sales.
Undrar om nÄn pÄ KS knep den förra??

Har ingen aning om hur Omegas prisutveckling ser ut idag men jag tycker de har varit dyra vÀldigt lÀnge.
Tudor = nya Rolex? SÄ nu nÀr Rolex stÄlmodeller inte gÄr att fÄ tag i Àr det SS Tudor folk vÀnder sig till? ^^

Rolexklockor i sig Àr rÀtt ok (om man bortser frÄn priset :) ) men den enorma och osunda hypen kring stÄlmodellerna lÀmnar en lite fadd eftersmak. Tittar in sporadiskt i RolextrÄden och alltid Àr det en massa diskussioner om hur lÄnga köer det förvÀntas vara pÄ nÄn stÄlmodell alt diskussioner om vÀrdestegring / investering en stÄlmodell förvÀntas att ge. SÀllan det diskuteras horologi dÀr tyvÀrr. Det diskuteras mer horologi hÀr i G-shocktrÄden ju. :cool:

Med det sagt gillar jag en del Rolexmodeller, t ex helstÄl DJ med jubilee (gubbklassiker om nÄgon) och Submariner (Ànnu en odödlig klassiker)!

Men, kvartsklockor, i synnerhet multifunktionella klockor som G-shock, Àger pÄ alla omrÄden. Förutom i vÀrdestregringen förstÄs.
- HĂ„ller helt med! Köpte min sista Rolex Sub 2018. Fick dĂ„ förmaningar av ADn om vad jag fick göra och inte göra med den. Efter en diskussion om ”regler” för att fĂ„ köpa Rolex hos dem tackade jag för mig.
Vad gĂ€ller Omega sĂ„ kostar en Speedmaster Professional nĂ€stan 68000 kr idag 😬.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp