• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

- Har ocksÄ haft mycket Seiko i alla prisklasser och hÄller med om att monteringsnoggrannheten inte Àr speciellt bra. TyvÀrr gÀller det Àven i mellanprissegmentet. Sedan tycker jag ocksÄ att tidhÄllningen ibland inte Àr speciellt bra, Àven i mellanprisklassen.
LÄter som en Seikodiss, men jag gillar dem ÀndÄ.
Men idag köper jag hellre en trevlig GShock 😀.

Seiko Àr roliga men börjar ocksÄ bli lite vÀl dyra!

SjĂ€lv kom jag in i hobbyn pĂ„ allvar litet för sent för att kunna köpa rolex till "rimliga" priser. En submariner Ă€r ju t.ex. en vĂ€ldigt trevlig dykare, en sort arketyp inom genren, men att betala en bra bit norr om hundra papp för en kĂ€nns inte rimligt ur tvĂ„ perspektiv. Jag skulle strĂ€cka mig bortom min ekonomiska comfort zone samt att den inte Ă€r lyxig utan bruksig och det kĂ€nns tveksamt om jag tycker att den Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket pengar. Visst Ă€r de fina, men Ă€r de SÅ fina? 60-70 skulle vara rĂ€tt pris för den tycker jag, nu kostar de i princip det dubbla.

Seiko Àr fortfarande prisvÀrda men inte lika mycket som förut. Det som lockar mest Àr Grand Seikos trevliga quartzmodeller. Hoppas att de satsar mer pÄ dem!
Jag hÄller pÄ att spana pÄ en sÄn faktiskt. Hoppas kunna hugga en nÄgon gÄng under Äret.
Screenshot_20210305-102538_Chrome.jpg

SjĂ€lv kom jag in i hobbyn pĂ„ allvar litet för sent för att kunna köpa rolex till "rimliga" priser. En submariner Ă€r ju t.ex. en vĂ€ldigt trevlig dykare, en sort arketyp inom genren, men att betala en bra bit norr om hundra papp för en kĂ€nns inte rimligt ur tvĂ„ perspektiv. Jag skulle strĂ€cka mig bortom min ekonomiska comfort zone samt att den inte Ă€r lyxig utan bruksig och det kĂ€nns tveksamt om jag tycker att den Ă€r vĂ€rd sĂ„ mycket pengar. Visst Ă€r de fina, men Ă€r de SÅ fina? 60-70 skulle vara rĂ€tt pris för den tycker jag, nu kostar de i princip det dubbla.
60-70' Ă€r rĂ€tt pris? Köpte min Seadweller för 36' pĂ„ Nymans. Mer Ă€n sĂ„ vill jag absolut inte betala. 😂

NÀr en sportmodell/dykare kostar över 100 tkr Àr det inte realistiskt eller roligt, oavsett producent!

- Har ocksÄ haft mycket Seiko i alla prisklasser och hÄller med om att monteringsnoggrannheten inte Àr speciellt bra. TyvÀrr gÀller det Àven i mellanprissegmentet. Sedan tycker jag ocksÄ att tidhÄllningen ibland inte Àr speciellt bra, Àven i mellanprisklassen.
LÄter som en Seikodiss, men jag gillar dem ÀndÄ.
Men idag köper jag hellre en trevlig GShock 😀.
HÄller med om dÄlig tidhÄllning. Det Àr just det som gör att jag inte skaffa fler Seiko i mellansegmentet.

60-70' Ă€r rĂ€tt pris? Köpte min Seadweller för 36' pĂ„ Nymans. Mer Ă€n sĂ„ vill jag absolut inte betala. 😂
- 36 đŸ€” köpte min första pĂ„ Nymans för 30 😀. Har sĂ€kert haft 25 Sub/Seadweller (nya o beg) genom Ă„ren. Köpte en ny Rolex varje Ă„r pĂ„ Nymans i VĂ€sterĂ„s förr i tiden, sĂ„lde ofta sen för att finansiera nĂ€sta. Men nĂ€r den hĂ€r konstruerade vansinneshypen drogs igĂ„ng av Rolex o ADs lĂ€mnade jag mĂ€rket.

- 36 đŸ€” köpte min första pĂ„ Nymans för 30 😀. Har sĂ€kert haft 25 Sub/Seadweller (nya o beg) genom Ă„ren. Köpte en ny Rolex varje Ă„r pĂ„ Nymans i VĂ€sterĂ„s förr i tiden, sĂ„lde ofta sen för att finansiera nĂ€sta. Men nĂ€r den hĂ€r konstruerade vansinneshypen drogs igĂ„ng av Rolex o ADs lĂ€mnade jag mĂ€rket.
Köpte min första rolex sub nodate 14060 hos Lars Carlsson 1998 i Helsingborg 20700kr..
Har haft mÄnga olika rolex klockor genom Ären, dock inget jag saknar..

Tillbaka
Topp