• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Joynade @xBjörne i anti-bling klubben :D MisstÀnker att jag aldrig blir mer Àn supleang dock, eftersom jag sparat vissa polerade ytor ;)
C5378052-BDE7-4134-B9FA-AF1203129C06.jpeg

4CF25FCF-51E4-488E-B7A3-B11E0547118A.jpeg

98C8BE3F-24CC-483D-B282-3111494B4FCC.jpeg

Nu kÀnns den lite lugnare och lite mer mogen i mitt tycke. Behöll dom polerade ytorna pÄ kanterna och borstade ovansidan. Skulle kunna göra ett mer nogrant jobb dÄ det var knivigt att komma Ànda in i hörnen, men det duger absolut Ät den som ska ha den ;)

Ah. Jo, man ser t ex inte den aktuella tiden nÀr man Àr i lÀget för tidtagning och nedrÀkning. Det gör man i andra moduler, i DW-5600-modellerna t ex. Och i den nya full metal. Jag finner att jag saknar det.

Villig hÄlla med. Visste det om min 5610 nÀr jag köpte, men var lite störande nÀr jag löpte imorse att inte se tiden. Men ingen dealbreaker, snarare anledning addera en dw-5600e :D

Första dagen pÄ jobbet för den förövrigt :)
EA185611-31E9-41B8-8F1E-899698BB92A6.jpeg

Joynade @xBjörne i anti-bling klubben :D MisstÀnker att jag aldrig blir mer Àn supleang dock, eftersom jag sparat vissa polerade ytor ;)

Nu kÀnns den lite lugnare och lite mer mogen i mitt tycke. Behöll dom polerade ytorna pÄ kanterna och borstade ovansidan. Skulle kunna göra ett mer nogrant jobb dÄ det var knivigt att komma Ànda in i hörnen, men det duger absolut Ät den som ska ha den ;)
Helt rÀtt att. BehÄlla orginalborstningen pÄ bezlen, det Àr den bÀsta ytan pÄ hela klockan orginal.

Villig hÄlla med. Visste det om min 5610 nÀr jag köpte, men var lite störande nÀr jag löpte imorse att inte se tiden. Men ingen dealbreaker, snarare anledning addera en dw-5600e :D

Första dagen pÄ jobbet för den förövrigt :)
EA185611-31E9-41B8-8F1E-899698BB92A6.jpeg

Sen Àr det ochsÄ sÄ att 5610 och 5000 har world time vilken 5635 och jag gisser 5600 inte har. Det helt omöligt att var OG-SG i Àntligen...

Nice! Ser ut som att den borde gjorts sÄdÀr redan frÄn fabrik faktiskt. Ser bÀttre ut Àn originalutförandet. I alla fall som man upplever den pÄ bild!

Tvek alltsÄ, men friskt vÄgat. :)

Men hann du fÄ nÄgra intryck av nya stora GPS-Rangeman?
Ahh lite. Gps navigationen funkar tex fr punkt A till B..sen mÄste man ha mobildata, gps samt bluetooth pÄ samtidigt. Och man kan se en förinspelad video hur man ska gÄ pÄ mobilen. Enkla funktioner. HöjdmÀtare, tryckmÀtare mm. Och fungerar med en app..

Ahh lite. Gps navigationen funkar tex fr punkt A till B..sen mÄste man ha mobildata, gps samt bluetooth pÄ samtidigt. Och man kan se en förinspelad video hur man ska gÄ pÄ mobilen. Enkla funktioner. HöjdmÀtare, tryckmÀtare mm. Och fungerar med en app..
Varit lite nyfiken pÄ den, i jÀmförelse med de typiska trÀningsklockorna. Som Garmin och Suunto. Att du sÄlde Àr ju ocksÄ en form av "betyg".

LÀnge sen man var sÄ nöjd med en ny klocka faktiskt. Varit owg sen jag hÀmtade ut den förra fredagen.
KÀnns surt att behöva jobba idag nÀr det förmodligen blir Ärets bÀsta sommardag idag. Skönt man fÄr ha shorts pÄ jobbet iaf.
DSC_8433.JPG

LÀnge sen man var sÄ nöjd med en ny klocka faktiskt. Varit owg sen jag hÀmtade ut den förra fredagen.
KÀnns surt att behöva jobba idag nÀr det förmodligen blir Ärets bÀsta sommardag idag. Skönt man fÄr ha shorts pÄ jobbet iaf.
DSC_8433.JPG
Fan, jag som precis bestÀmt mig för att avyttra min. Har sÄ svÄrt att bestÀmma om jag ska behÄlla eller inte ...

Ens fru har tydliggjort sin mening, men jag gillar den pÄ nÄt sÀtt. Men den ska ju anvÀndas ocksÄ, för att motivera det relativt höga inköpspriset för en square G.

FörstĂ„r pĂ„ din post att det Ă€r en riktigt bra klocka som funkar bra. Hur Ă€r det med spĂ„r, mĂ€rken och sĂ„nt? Kommer de i vanlig ordning snabbt pĂ„ de polerade ytorna? Är det sĂ„ det mĂ€rks?

Fan, jag som precis bestÀmt mig för att avyttra min. Har sÄ svÄrt att bestÀmma om jag ska behÄlla eller inte ...

Ens fru har tydliggjort sin mening, men jag gillar den pÄ nÄt sÀtt. Men den ska ju anvÀndas ocksÄ, för att motivera det relativt höga inköpspriset för en square G.

FörstĂ„r pĂ„ din post att det Ă€r en riktigt bra klocka som funkar bra. Hur Ă€r det med spĂ„r, mĂ€rken och sĂ„nt? Kommer de i vanlig ordning snabbt pĂ„ de polerade ytorna? Är det sĂ„ det mĂ€rks?

Jag har inte mÀrkt av nÄgra sk hairlines pÄ de polerade ytorna Àn iaf efter snart 2 veckor men de lÀr ju komma med mycket anvÀndande ocksÄ. Funderar om man ska borsta de ytorna kanske.
HĂ€r kommer en bild tagen ihop med sitt syskon.
DSC_8431.JPG

Tillbaka
Topp