• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bakar vidare. JÀsning nummer tvÄ. Snart sÄ...
F572F231-C1A4-4293-B34A-FEF97E4BC1F6.jpeg

Den dÀr mÄste vara en keeper. Intresset för klockor kan ju svajja men den dÀr bÀr man ÀndÄ. :)
Som lĂ€get och kĂ€nslan Ă€r just nu Ă€r den definitivt en keeper. Jag hoppas givetvis inte att det förĂ€ndras eller att jag hamnar i en dipp 😊. OM det skulle hĂ€nda ska jag be sambon gömma undan den under den perioden 😎.

Om @Meraborsten vĂ€l sĂ€ljer sin Bruce sĂ„ Ă€r det ju bara jag som kan ha den utan att leta ersĂ€ttningsband, eftersom jag antar att bandet Ă€r skuret att passa hans handledsomkrets, som rĂ„kar vara snarlik med min. 🙂
TrĂ„kigt för er andra 😂
#SorryNotSorry

Om @Meraborsten vĂ€l sĂ€ljer sin Bruce sĂ„ Ă€r det ju bara jag som kan ha den utan att leta ersĂ€ttningsband, eftersom jag antar att bandet Ă€r skuret att passa hans handledsomkrets, som rĂ„kar vara snarlik med min. 🙂
TrĂ„kigt för er andra 😂
#SorryNotSorry
Det dÀr Àr nackdelen med gummit. GÄr visserligen att köpa nytt för 1000-1500 kr.

Kan nÄgon snÀllt berÀtta vad jag ska bestÀlla frÄn watchtech om jag vill Ät vanliga skruvar till bezel för min 5610?

Behöver alltsÄ till dessa hÄl:
54670953-C91C-4433-A15D-D7EA18E13D15.jpeg

de som satt pĂ„ tillhörde am-delarna jag sĂ„lde och var lite stora för resin Ă€ndĂ„. TĂ€nkte köpa svart eller blĂ„tt band och vit bezel Ă€ndĂ„ frĂ„n watchtech sĂ„ vill bestĂ€lla skruvar med... đŸ€“

Jag kan tĂ€nka mig att skruvhĂ„len Ă€r större vid bandinfĂ€stningen pĂ„ min modell. Är inte sĂ€ker!
G2000 har en annan bandinfĂ€stning Ă€n G1000 serien med de s.k ”L/R-ΔLoc”-skriuvarna: http://www.nejilaw.com/news_and_pressrelease_20181001.html
Att byta band pĂ„ G2000 modellerna krĂ€ver ett specialverktyg som mĂ„ste bestĂ€llas separat frĂ„n Casio. KM Globen upptĂ€ckte detta nĂ€r jag ville byta till svart band pĂ„ min ”Bruce” i höstas sĂ„ nu har de verktyg för att lösa det. G1000 modellen finns det tyvĂ€rr ingen modell med band till, bara lĂ€nk.

NÄgon form av dykarförlÀngning pÄ den hÀr lÀnken vore topp. I övrigt fÄr den 5/5 burkar dunderhonung.
7E093502-266C-43E0-A1B0-CBE4D58A1E8C.jpeg
HÄller med, snygg och bekvÀm! Tycker ocksÄ att lÄsmekanismen i spÀnnet Àr ett plus i kanten och nÄt som borde implementeras pÄ fler modeller, har alltid önskat att GMW-B5000 serien skulle haft detta ocksÄ.

G2000 har en annan bandinfĂ€stning Ă€n G1000 serien med de s.k ”L/R-ΔLoc”-skriuvarna: http://www.nejilaw.com/news_and_pressrelease_20181001.html
Att byta band pĂ„ G2000 modellerna krĂ€ver ett specialverktyg som mĂ„ste bestĂ€llas separat frĂ„n Casio. KM Globen upptĂ€ckte detta nĂ€r jag ville byta till svart band pĂ„ min ”Bruce” i höstas sĂ„ nu har de verktyg för att lösa det. G1000 modellen finns det tyvĂ€rr ingen modell med band till, bara lĂ€nk.
DĂ€r hör ni, sĂ„ lĂ€gg ner @Meraborstens Bruce nu alla med +15,6cm handled đŸ€Ł

Det dÀr var intressant. Jag har en extra lÀnk frÄn G1000 - betyder det dÄ att den inte kommer passa till G2000?

Tillbaka
Topp