• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

G2000 har en annan bandinfĂ€stning Ă€n G1000 serien med de s.k ”L/R-ΔLoc”-skriuvarna: http://www.nejilaw.com/news_and_pressrelease_20181001.html
Att byta band pĂ„ G2000 modellerna krĂ€ver ett specialverktyg som mĂ„ste bestĂ€llas separat frĂ„n Casio. KM Globen upptĂ€ckte detta nĂ€r jag ville byta till svart band pĂ„ min ”Bruce” i höstas sĂ„ nu har de verktyg för att lösa det. G1000 modellen finns det tyvĂ€rr ingen modell med band till, bara lĂ€nk.

SÄ det betyder att du mÄste Äka till globen varje gÄng du vill byta band. Vad kostar en sÄn dÀringa specialverktyg?
Vore ju kul ocksÄ om Casio kunde slÀppa lite roliga band till G2k.

SÄ det betyder att du mÄste Äka till globen varje gÄng du vill byta band. Vad kostar en sÄn dÀringa specialverktyg?
Vore ju kul ocksÄ om Casio kunde slÀppa lite roliga band till G2k.
Precis, det kn jag inte göra sjÀlv. Ingen aning vad det kostar. Kanske gÄr det att hitta nÄnstans pÄ nÀtet men KM Globen var tvugna att bestÀlla det frÄn Casio direkt (efter lite förvirring, Casio Europe var inte ens medvetna om detta verktygs existens innan KM Globen kontaktade dem). Det finns ju tre band Àn sÄ lÀnge iaf, svart, gult och mörkblÄtt.

Var tog solen vĂ€gen??? Och vem har hĂ€llt ut mjöl pĂ„ min altan??? 😁
IMG_20210307_072607.jpg

LĂ„g över hos svĂ€rförĂ€ldrarna som bor mitt i landet, dĂ€r var det ocksĂ„ puder pĂ„ morgonen men pĂ„ vĂ€stkusten var det vĂ„rigt 😁

Vet inte om denna har figurerat i trÄden Ànnu? MRGB2000R-1A.
0DF38F13-FAA3-485C-AC26-70C71945BB46.jpeg
D71E503B-00EF-4517-BA7B-79CA1606EC08.jpeg
43CADA76-F15E-4AD8-8F0D-D2ACC9B3AD5B.jpeg
CC5C8DCB-082C-4F26-9169-2640FFEF8486.jpeg
D2AB681E-DE50-46A1-A272-40782EF1A4F7.jpeg

Precis, det kn jag inte göra sjÀlv. Ingen aning vad det kostar. Kanske gÄr det att hitta nÄnstans pÄ nÀtet men KM Globen var tvugna att bestÀlla det frÄn Casio direkt (efter lite förvirring, Casio Europe var inte ens medvetna om detta verktygs existens innan KM Globen kontaktade dem). Det finns ju tre band Àn sÄ lÀnge iaf, svart, gult och mörkblÄtt.

Synd ÀndÄ att det krÀvs specialverktyg. Skruvsystem som inte lossnar av sig sjÀlvt Àr ju tufft men kanske lite gimmick.Jag föredrar vanliga skruvar och lite loc-tite.

BlÄtt band? Till vilken modell hör den till? Jag Àlskar blÄtt.

£216 Àr inte sÄ farligt. Trodde att det skulle kosta det dubbla.
Jag minns inte exakt vad det kostade, jag bestĂ€llde/betalade det svarta bandet samtidigt som jag köpte ”Bruce”. Men jag minns att jag trodde att det skulle ha varit dyrare. Dessa ”dura soft fluoro” band Ă€r f.ö grymma, mycket bekvĂ€ma trots sim tjocklek och trots sitt Bishamon Kikko mönster sĂ„ samlar de inget damm eller skrĂ€p alls.

Tillbaka
Topp