Det Àr en handlare i HK som sÀljer den. De har Àven denna pÄ lager. HÀr snackar vi dyr g-shock.
Edit: priset Àr i HKD
Ja, jag vet att i Hongkong Àr man galen i allt som Àr i begrÀnsad bilaga. Jag föddes i Hong Kong.
Har aldrig sett en liten affÀr i storlek av en svensk korvkiosk som har sÄ mÄnga limited edition klockor ligga tÀtt ihop som "skrÀp klockor", fast klockor i 500k-2000k klassen nÄgon annanstans i vÀrlden.
Ăven 7eleven leksaker som man byter med hjĂ€lp av kupong samlar folk pĂ„ och försöker tjĂ€na pengar pĂ„. Allt har typ ett vĂ€rde dĂ€r, speciellt saker som man inte kan köpa direkt av och mĂ„ste anstrĂ€nga sig för att kunna fĂ„ köpa.
Ălskar att vara dĂ€r pĂ„ semester, men gillar inte kulturen dĂ€r mĂ„nga rĂ€knar allt i pengar. Nu Ă€r alla inte sĂ„na, men tyvĂ€rr ganska mĂ„nga, speciellt dem Ă€ldre generationen.
Den klockan Àr inte konstig att den Àr hög vÀrderad, nÀr den Àr i 24K guld och bara finns i 35 ex. Sen finns det mÄnga sjukt rika mÀnniskor i Asien som gÀrna köper dyra saker för att visa att man har rÄd, sÄ marknaden Àr helt annorlunda Àn tex Europa.
Finns skolungar som inte Àter lunch pÄ mÄnader/Är för att kunna ha tex en Gucci vÀska.
Tur att jag Àr uppvÀxt hÀr i Sverige och inte har dem vÀrderingarna. Fast det finns ju mÄnga sÄna mÀnniskor hÀr ocksÄ, avslutade precis min anstÀllning hos
en elitskola dÀr barn pratar om att lÀgenheter i stan Àr billiga nÀr dem kostar 25 miljoner. (mÄste tillÀgga att det finns mÄnga fina mÀnniskor i den skolan ocksÄ)
Jag trivdes och gjorde ett bra jobb dÀr, men kan sÀga att det Àr inte direkt "min" vÀrld. MÄnga uppskattade mig, men de flesta sÄg mig bara som arbetskraft.
Ska bli skönt sen att ha ett "normalt" jobb sen.