• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Hur gör ni med era klocklÄdor, sparar ni alltid dom för att vara full set inför en eventuellt försÀljning?

Jag avskyr att behöva spara alla lĂ„dor och dylikt till allt jag köper och brukar oftast slĂ€nga dom. Även plĂ„tlĂ„dor till g shocks har Ă„kt ivĂ€g. Men inser att en sĂ„n grej verkligen kan dra ner pĂ„ priset. Om inte iaf att helhetsintrycket sjunker nĂ„got
Jag sparar klocklÄdor men har försökt bli bÀttre pÄ att göra mig av med andra, tex lÄdor till datorer, pennor, mobiler, kameror osv. Saker som jag anvÀnder sÄ lÀnge att vÀrdet ÀndÄ Àr nÀstan noll nÀr de sÀljs.
Jag slÀngde lÄdan till min gw-m5610 för klockan var sÄ billig, och jag skulle ÀndÄ aldrig sÀlja den. Det var lite irriterande nÀr jag sÄlde den för nÄgon vecka sedan.

Jag sparar klocklÄdor men har försökt bli bÀttre pÄ att göra mig av med andra, tex lÄdor till datorer, pennor, mobiler, kameror osv. Saker som jag anvÀnder sÄ lÀnge att vÀrdet ÀndÄ Àr nÀstan noll nÀr de sÀljs.
Jag slÀngde lÄdan till min gw-m5610 för klockan var sÄ billig, och jag skulle ÀndÄ aldrig sÀlja den. Det var lite irriterande nÀr jag sÄlde den för nÄgon vecka sedan.
DetdĂ€r lĂ„ter klokt. Jag Ă€r fortfarande kvar dĂ€r du en gĂ„ng var, att allt ska sparas. Det kan nog vara dags att tĂ€nka om nĂ€r det kommer till prylar man Ă€ndĂ„ kör slut pĂ„, t.ex boxen som mobilskalet kom i 🙄

För mig Ă€r det nĂ€stan en helig liten stund nĂ€r nĂ„got ska unboxas och sparar pĂ„ allt för att ge samma upplevelse till nĂ€sta köpare. Jag har t.om sparat alla gamla iPhone-lĂ„dor, ps4-kartong och dylikt, lĂ„dor som legat och samlar damm i +/- 10Ă„rđŸ€”

Har ni inga förrĂ„d? Ner med allt i en kartong och ner i förrĂ„det, sen om ni skall sĂ€lja av nĂ„n klocka Ă€r det bara att gĂ„ ner och hĂ€mta upp rĂ€tt lĂ„da! đŸ€žđŸ€Œ
Jag har under min uppvÀxt alltid bott i hem med massor av prylar.

Men jag tÀnker ett det blir kanske lÀtt hÀnt sÄ spm @Golle_std skriver.
Efter ett tag sĂ„ kanske fortfarande kartonger Ă„ dyligt, 10 Ă„r gĂ„r och högen vĂ€xer😂

Jag har som vana att oftast slÀnga alla kartonger om det Àr nÄgot jag vet att jag vill behÄlla. Men som sagt, Àger ingen dyr klocka dÀr boxen kanske Àr en del av upplevelsen.

Tycker att den ser hemskt ut...
Screenshot_20210310-145359.jpg
Screenshot_20210310-145305.jpg
FÄr harlequin kÀnslor av den.

Ni som har bÄde titan och vanlig stÄl, hur upplevs skillnaden?
MÀrker man ens att den Àr i titan?

Screenshot_20210310-210906_Chrome.jpg

Jo men det förstÄr jag, limited och exklusiva boxar kan ju vara en del av helheten som köparen vill Ät.

Men frÀmst syftar jag pÄ G-shockplÄtlÄdan. Den upplever jag inte ger mig sÄ mycket mer Àn att den tar plats.

Var nyfiken pĂ„ hur ni gör med boxarna, jag förstĂ„r att mĂ„nga vĂ€rderar att behĂ„lla allt som klockan kommer i 😄
Har Ă€n sĂ„ lĂ€nge sparat, fĂ„r se nĂ€r frun blir irriterad.... Men tidigare hivades allt. Lite synd sĂ„ hĂ€r i efterhand dĂ„ jag gĂ€rna hade haft kvar lĂ„da, tag och extra lĂ€nkbitar till min seiko quartz kronograf, som jag handlade för mitt studiebidrag 1995. Äger klockan Ă€n idag. Lite kul om allt hade varit komplett

Efter ett tag sĂ„ kanske fortfarande kartonger Ă„ dyligt, 10 Ă„r gĂ„r och högen vĂ€xer😂

Jag har som vana att oftast slÀnga alla kartonger om det Àr nÄgot jag vet att jag vill behÄlla. Men som sagt, Àger ingen dyr klocka dÀr boxen kanske Àr en del av upplevelsen.
LĂ„ter förnuftigt att slĂ€nga gammalt skrĂ€p! KlocklĂ„dor dĂ€remot klassar jag inte som skrĂ€p. TyvĂ€rr har jag dock börjat spara pĂ„ lĂ„dor som jag eventuellt kan skicka klockor i vid försĂ€ljning. Man vet ju aldrig? Suck đŸ€·đŸŒâ€â™‚ïž

Har Ă€n sĂ„ lĂ€nge sparat, fĂ„r se nĂ€r frun blir irriterad.... Men tidigare hivades allt. Lite synd sĂ„ hĂ€r i efterhand dĂ„ jag gĂ€rna hade haft kvar lĂ„da, tag och extra lĂ€nkbitar till min seiko quartz kronograf, som jag handlade för mitt studiebidrag 1995. Äger klockan Ă€n idag. Lite kul om allt hade varit komplett
Ja det Àr det som ibland gör mig lite kluven vid ett eventuellt inköp, om jag ska slÀnga. Jag tycker boxen mest tar plats och ger mig inget. Det Àr ju dÀremot trÄkigt vid en eventuell försÀljning eftersom sÄ mÄnga uppskattar full set.

Jag fĂ„r hĂ„lla mig till klockköp utan tillbehör 👍😄

Jo men det förstÄr jag, limited och exklusiva boxar kan ju vara en del av helheten som köparen vill Ät.

Men frÀmst syftar jag pÄ G-shockplÄtlÄdan. Den upplever jag inte ger mig sÄ mycket mer Àn att den tar plats.

Var nyfiken pĂ„ hur ni gör med boxarna, jag förstĂ„r att mĂ„nga vĂ€rderar att behĂ„lla allt som klockan kommer i 😄
Jag sparar Ă€ven de enklare boxarna pga att jag vet att jag har en tendens att flippa saker fast jag tĂ€nkt behĂ„lla den och vid en eventuell försĂ€ljning Ă€r det inte sĂ„ dumt att ha kvar originallĂ„dan. Är inte lika noggrann med kvitton dock.

Det Ă€r en handlare i HK som sĂ€ljer den. De har Ă€ven denna pĂ„ lager. HĂ€r snackar vi dyr g-shock. 😉😜

Edit: priset Àr i HKD
Screenshot_20210310-135613.jpg

Ja, jag vet att i Hongkong Àr man galen i allt som Àr i begrÀnsad bilaga. Jag föddes i Hong Kong.
Har aldrig sett en liten affÀr i storlek av en svensk korvkiosk som har sÄ mÄnga limited edition klockor ligga tÀtt ihop som "skrÀp klockor", fast klockor i 500k-2000k klassen nÄgon annanstans i vÀrlden.
Även 7eleven leksaker som man byter med hjĂ€lp av kupong samlar folk pĂ„ och försöker tjĂ€na pengar pĂ„. Allt har typ ett vĂ€rde dĂ€r, speciellt saker som man inte kan köpa direkt av och mĂ„ste anstrĂ€nga sig för att kunna fĂ„ köpa.

Älskar att vara dĂ€r pĂ„ semester, men gillar inte kulturen dĂ€r mĂ„nga rĂ€knar allt i pengar. Nu Ă€r alla inte sĂ„na, men tyvĂ€rr ganska mĂ„nga, speciellt dem Ă€ldre generationen.

Den klockan Àr inte konstig att den Àr hög vÀrderad, nÀr den Àr i 24K guld och bara finns i 35 ex. Sen finns det mÄnga sjukt rika mÀnniskor i Asien som gÀrna köper dyra saker för att visa att man har rÄd, sÄ marknaden Àr helt annorlunda Àn tex Europa.
Finns skolungar som inte Àter lunch pÄ mÄnader/Är för att kunna ha tex en Gucci vÀska.

Tur att jag Àr uppvÀxt hÀr i Sverige och inte har dem vÀrderingarna. Fast det finns ju mÄnga sÄna mÀnniskor hÀr ocksÄ, avslutade precis min anstÀllning hos
en elitskola dÀr barn pratar om att lÀgenheter i stan Àr billiga nÀr dem kostar 25 miljoner. (mÄste tillÀgga att det finns mÄnga fina mÀnniskor i den skolan ocksÄ)
Jag trivdes och gjorde ett bra jobb dÀr, men kan sÀga att det Àr inte direkt "min" vÀrld. MÄnga uppskattade mig, men de flesta sÄg mig bara som arbetskraft.
Ska bli skönt sen att ha ett "normalt" jobb sen.

Senast Àndrad:
Jag sparar Ă€ven de enklare boxarna pga att jag vet att jag har en tendens att flippa saker fast jag tĂ€nkt behĂ„lla den och vid en eventuell försĂ€ljning Ă€r det inte sĂ„ dumt att ha kvar originallĂ„dan. Är inte lika noggrann med kvitton dock.
En aspekt som mÄnga inte tÀnker pÄ Àr att i Casios garantivillkor sÄ stÄr det nÄt i stil med att köpehandling (originalkvitto) mÄste kunna uppvisas för att garantin ska vara giltig, ett korrekt ifyllt cert/garantikort rÀcker egentligen inte.

Ja, jag tillhör nog den kategorin som samlar pÄ sig. FrÄn leksaker till klockor. Jag kan nog köra en klocka varje dag i en mÄnad utan att ha anvÀnt en klocka 2 gÄnger.
Stackars min fru som fÄr stÄ ut med mina saker.

För mig Ă€r det nĂ€stan en helig liten stund nĂ€r nĂ„got ska unboxas och sparar pĂ„ allt för att ge samma upplevelse till nĂ€sta köpare. Jag har t.om sparat alla gamla iPhone-lĂ„dor, ps4-kartong och dylikt, lĂ„dor som legat och samlar damm i +/- 10Ă„rđŸ€”

Jag Ă€r likadan. MĂ€rkte att jag hade sparat plasten till sladdarna nĂ€r jag packade ner ps4an iochmed köp av PS5 😅

Jag undrar vem/vilka @Kaffe&Snus menar egentligen?? 😁
Jag mÄste leta en svÀng i trÄden, men Àr rÀtt sÀkert pÄ att jag sÄg att det var nÄn trogen G-Shockare som tydligen hade 30 olika G-Shocks. Har hur som helst fungerat lite som reality programmet "Beyond Scared Straight" dÀr jag nu inte vÄgar köpa en till G-Shock i fruktan pÄ att hamna i personlig konkurs.

En aspekt som mÄnga inte tÀnker pÄ Àr att i Casios garantivillkor sÄ stÄr det nÄt i stil med att köpehandling (originalkvitto) mÄste kunna uppvisas för att garantin ska vara giltig, ett korrekt ifyllt cert/garantikort rÀcker egentligen inte.
VĂ€rt att tĂ€nka pĂ„. Jag tycker det Ă€r förvĂ„nansvĂ€rt fĂ„ onlinebutiker som fyller i cert pĂ„ G-shocks faktiskt. Åtminstone i under 5kkr-klassen.

Har en G-Shock liggandes pÄ UPS utlÀmningsstÀlle enligt spÄrningsnumret, men har inte fÄtt nÄgon avisering för att hÀmta ut den. Gissar att det inte funkar at bara komma med spÄrningsnumret? NÄgon som har erfarenhet av liknande?

Jag mÄste leta en svÀng i trÄden, men Àr rÀtt sÀkert pÄ att jag sÄg att det var nÄn trogen G-Shockare som tydligen hade 30 olika G-Shocks. Har hur som helst fungerat lite som reality programmet "Beyond Scared Straight" dÀr jag nu inte vÄgar köpa en till G-Shock i fruktan pÄ att hamna i personlig konkurs.
Fördelen med G-shocks Ă€r att man kan ha över 30st utan att gĂ„ i konkurs 😁
IMG_20210302_155439.jpg

Har en G-Shock liggandes pÄ UPS utlÀmningsstÀlle enligt spÄrningsnumret, men har inte fÄtt nÄgon avisering för att hÀmta ut den. Gissar att det inte funkar at bara komma med spÄrningsnumret? NÄgon som har erfarenhet av liknande?
Om sĂ€ndningen Ă€r skriven pĂ„ dig sĂ„ ska nog kollinr och leg funka fint. đŸ‘đŸ»đŸ™‚

Tillbaka
Topp