• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Inte mindre diskret Ă€n en vanlig "guldis". Det snyggaste av allt tycker jag Ă€r de olika fĂ€rgerna pĂ„ texten 😍
c09c7869.png

Och tröttnar man pÄ lÀnken gÄr det ju att slÀnga pÄ ett gummi. Svart gummi och guld Àr alltid utsökt bra.

Sitter och kollar tutorial pÄ funktionerna pÄ GWG-1000.
Alla ni som har en. VÀlja hemstad, det Àr Paris som gÀller va? Hittar inte Sthlm pÄ ringen runt pÄ filmen.
@Meraborsten @spammerstakeahike mfl.
- Ja, det Àr Paris som gÀller.
(Och jag har slutat tala om att jag alltid Àr sist pÄ bollen ...)

Senast Àndrad:
LĂ€nge sedan det postades nĂ„got bra tips hĂ€r i trĂ„den 😳 Detta tips tĂ„l att upprepas!
SkÀrmavbild 2021-03-10 kl. 20.08.32.png

Ingen som har nÄn GA-2100/2110 dom vill bli av med? TÀnkte eventuellt introducera min bror hehe!
Hittade en pÄ tradera för 800kr + fraktkostnad pÄ 59kr. Finns ny annars pÄ klockor.com för 942kr inkl frakt.

Auktionens lÀnk: https://www.tradera.com/item/190208/453448189/casio-g-shock-ga-2100-1aer

Klockor.com lÀnk: https://www.klockor.com/casio-g-sho...sjakt_nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Ps. Àr riktigt nöjd med mitt inköp tror GA-2100 kommer sitta fint till din bror.

Hittade en pÄ tradera för 800kr + fraktkostnad pÄ 59kr. Finns ny annars pÄ klockor.com för 942kr inkl frakt.

Auktionens lÀnk: https://www.tradera.com/item/190208/453448189/casio-g-shock-ga-2100-1aer

Klockor.com lÀnk: https://www.klockor.com/casio-g-sho...sjakt_nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Ps. Àr riktigt nöjd med mitt inköp tror GA-2100 kommer sitta fint till din bror.
Grymt! Tackar. Jag har sjÀlv en 2110 grÄ

LĂ€nge sedan det postades nĂ„got bra tips hĂ€r i trĂ„den 😳 Detta tips tĂ„l att upprepas!
SkÀrmavbild 2021-03-10 kl. 20.08.32.png

Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ den och den vanliga stĂ„lisen förutom fancy lĂ„da?

Inga som helst problem du!

Är sjĂ€lv sugen pĂ„ grĂ„ variant, men fĂ„r hĂ„lla mig lite. Kan ju inte bli som @Mikko Luiro och ha 35+ G-Shocks 👀
Vad?! 😂 NĂ€, nu har du blandat ihop mig med nĂ„gon annan. Jag har bara fyra stycken för nĂ€rvarande. Har haft nĂ„gra som fĂ„tt vandra vidare ocksĂ„ men jag Ă€r LÅHÅHÅHÅHÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrĂ„n att vara vĂ€rst i det hĂ€r gĂ€nget! 😇

MÀrkligt att det kan klia sÄ i köptarmen pga annan lÄda. Snacka om att man Àr lÀttsÄld assÄ

Och en korthÄllare!
gmw-b5000gdltd-1er_2.jpg
Hur gör ni med era klocklÄdor, sparar ni alltid dom för att vara full set inför en eventuellt försÀljning?

Jag avskyr att behöva spara alla lĂ„dor och dylikt till allt jag köper och brukar oftast slĂ€nga dom. Även plĂ„tlĂ„dor till g shocks har Ă„kt ivĂ€g. Men inser att en sĂ„n grej verkligen kan dra ner pĂ„ priset. Om inte iaf att helhetsintrycket sjunker nĂ„got

Hur gör ni med era klocklÄdor, sparar ni alltid dom för att vara full set inför en eventuellt försÀljning?

Jag avskyr att behöva spara alla lĂ„dor och dylikt till allt jag köper och brukar oftast slĂ€nga dom. Även plĂ„tlĂ„dor till g shocks har Ă„kt ivĂ€g. Men inser att en sĂ„n grej verkligen kan dra ner pĂ„ priset. Om inte iaf att helhetsintrycket sjunker nĂ„got
Givetvis sparas allt! Ajabaja att slÀnga lÄdor!

Men inte fÄr du göra sÄ. Det Àr ju trÄkigt att inte ha kvar box osv. Kvitto Àr inte lika kul men sÀrskilt om man har en litet finare klocka sÄ.mÄste ju sÄnt finnas. Köpte en begagnad Mr. G utan box en gÄng och den (ursÀkta mig) dumma fan jag köpte av hade kastat bort den pianolackade trÀlÄdan den kom i. SÄnt Àr trist.

Sparar allt. Inkl plast 😎

Givetvis sparas allt! Ajabaja att slÀnga lÄdor!

Men inte fÄr du göra sÄ. Det Àr ju trÄkigt att inte ha kvar box osv. Kvitto Àr inte lika kul men sÀrskilt om man har en litet finare klocka sÄ.mÄste ju sÄnt finnas. Köpte en begagnad Mr. G utan box en gÄng och den (ursÀkta mig) dumma fan jag köpte av hade kastat bort den pianolackade trÀlÄdan den kom i. SÄnt Àr trist.
Ja har förstÄtt mer pÄ senare att mÄnga vÀrderar box och lÄda. Jag som gÀrna Àger lite mindre saker ser mest alla boxar och lÄdor att dom Àr tar plats.

Jag Ă€ger ju ingen dyrare klocka. Men ett exempel Ă€r tex titanaren som jag Ă€r lite sugen pĂ„. Den boxen Ă€r ju nĂ„got mer exklusiv och dĂ€r ser jag helst att jag köper en utan nĂ„gon lĂ„da för att sjĂ€lv slippa slĂ€nga 😂

Ja har förstÄtt mer pÄ senare att mÄnga vÀrderar box och lÄda. Jag som gÀrna Àger lite mindre saker ser mest alla boxar och lÄdor att dom Àr tar plats.

Jag Ă€ger ju ingen dyrare klocka. Men ett exempel Ă€r tex titanaren som jag Ă€r lite sugen pĂ„. Den boxen Ă€r ju nĂ„got mer exklusiv och dĂ€r ser jag helst att jag köper en utan nĂ„gon lĂ„da för att sjĂ€lv slippa slĂ€nga 😂
För mig Ă€r det nĂ€stan en helig liten stund nĂ€r nĂ„got ska unboxas och sparar pĂ„ allt för att ge samma upplevelse till nĂ€sta köpare. Jag har t.om sparat alla gamla iPhone-lĂ„dor, ps4-kartong och dylikt, lĂ„dor som legat och samlar damm i +/- 10Ă„rđŸ€”

Har ni inga förrĂ„d? Ner med allt i en kartong och ner i förrĂ„det, sen om ni skall sĂ€lja av nĂ„n klocka Ă€r det bara att gĂ„ ner och hĂ€mta upp rĂ€tt lĂ„da! đŸ€žđŸ€Œ

Jo men det förstÄr jag, limited och exklusiva boxar kan ju vara en del av helheten som köparen vill Ät.

Men frÀmst syftar jag pÄ G-shockplÄtlÄdan. Den upplever jag inte ger mig sÄ mycket mer Àn att den tar plats.

Var nyfiken pĂ„ hur ni gör med boxarna, jag förstĂ„r att mĂ„nga vĂ€rderar att behĂ„lla allt som klockan kommer i 😄

Tillbaka
Topp