Ser idylliskt ut.
Min första G-Shock som jag hÀmtade ut i mÄndags fick följa med till stranden efter morgonens trÀningspass.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser idylliskt ut.
Min första G-Shock som jag hÀmtade ut i mÄndags fick följa med till stranden efter morgonens trÀningspass.
Den första ser ut att gÄ hand i hand med denna BG-5607De hÀr var rÀtt funky sommarfÀrger.
https://www.g-central.com/g-shock-breezy-rasta-color-series-dw-5600cm-ga-400cm/
Brukar inte titta varje dag men min (som brukar bo i ett rum med fönster söderut) lyckades inatt kl 3 och visar rcvd. Kan försöka hÄlla lite koll nÀrmaste tiden.NÄgon mer Àn jag som har sett att GW-5000 eller annan Multiband 6 inte visar RCVD trots att den lyckats kl 0:03 i morse? Har hÀnt nÄgra gÄnger nu. Tidigare har den alltid synkat mellan 3:00-5:00. Enligt tabellen i manualen (STO som hemort) innebÀr det att den gjort det pÄ 4:e eller 5:e försöket och dÄ blir det nÀsta dag (första försöket sker kl 2:00). Kanske dÀrför RCVD inte syns?
Ăverlag har jag mĂ€rkt att den har haft svĂ„rare med synken nĂ€r vĂ€dret varit varmt och klart. Min teori Ă€r att molnfritt vĂ€der kan innebĂ€ra att radiosignalerna inte har lika mycket att studsa mot pĂ„ vĂ€g upp hit till SkĂ„ne.
@Fujoor och @gdae: Ă sikter?
Sorry. Jag har ingen aning. Min synkar fint. @Sorubim hade problem att synka sin minns jag. NÄgra tankar?NÄgon mer Àn jag som har sett att GW-5000 eller annan Multiband 6 inte visar RCVD trots att den lyckats kl 0:03 i morse? Har hÀnt nÄgra gÄnger nu. Tidigare har den alltid synkat mellan 3:00-5:00. Enligt tabellen i manualen (STO som hemort) innebÀr det att den gjort det pÄ 4:e eller 5:e försöket och dÄ blir det nÀsta dag (första försöket sker kl 2:00). Kanske dÀrför RCVD inte syns?
Ăverlag har jag mĂ€rkt att den har haft svĂ„rare med synken nĂ€r vĂ€dret varit varmt och klart. Min teori Ă€r att molnfritt vĂ€der kan innebĂ€ra att radiosignalerna inte har lika mycket att studsa mot pĂ„ vĂ€g upp hit till SkĂ„ne.
Japp, det stÀmmer. Jag hade en GW-5000 som nog var ett mÄndagsexemplar. Den var snudd pÄ omöjlig att fÄ att synka öht. Köpte senare ett annat exemplar som synkar ungefÀr 8 av 10 nÀtter.Sorry. Jag har ingen aning. Min synkar fint. @Sorubim hade problem att synka sin minns jag. NÄgra tankar?
https://m.caliroots.com/watches/s/621Jag hittar fortfarande casios hos caliroots!
Trodde dom var slutsÄlda...
PÄ Landsort med nyförvÀrvet.
GW-5000
Tredje fyrkantiga pÄ en mÄnad.
Ok den var lÀttare Àn jag troddeNÀ det var nog bara första svÀngen som tog slut snabbt. Verkar finnas i de flests butiker nu Àven guldarn verkar finnas gott om.
@Sorubim @Fujoor
MisstÀnker faktiskt att det Àr sÄ hÀr "by design" och inget fel pÄ klockan utan snarare omgivningen/vÀdret. Det Àr i princip det enda som Àndrats pÄ det dryga Äret jag Àgt klockan
FrÄn manualen:
* The RCVD indicator is displayed only when the watch is able to receive both time
and date data successfully. It does not appear when only time data is received.
* The RCVD indicator indicates that at least one of the auto calibration signal receive
operations was successful. Note, however, that the RCVD indicator disappears from
the display each day when the first auto receive operation of the day is performed.
Eftersom den lyckas efter midnatt men försöket tillhör föregÄende dag kanske RCVD Àr tÀnd fram till 2:00 eller 3:00 dÄ första försöket för befintlig dag genomförs och verkar misslyckas oftare pÄ sistone.
Se bifogad tabell frÄn manualen.
FrÄgor pÄ detta?
EDIT1:Det Àr alltsÄ DLST som stÀller till det lite?
HÄller med i det mesta du skriver. Radiosynken Àr inte lika stabil som pÄ gw-m5610. Men min synkar mot bluetooth av sig sjÀlv ett par gÄnger om dagen. Klart eller molnigt vet jag inte om det spelar roll, men solljus har en negativ effekt pÄ radiovÄgor. Jag har synkat manuellt pÄ natten med lyckat resultat. Andra eller tredje försöket i Stockholm och pÄ första i Spanien.NÄgon mer Àn jag som har sett att GW-5000 eller annan Multiband 6 inte visar RCVD trots att den lyckats kl 0:03 i morse? Har hÀnt nÄgra gÄnger nu. Tidigare har den alltid synkat mellan 3:00-5:00. Enligt tabellen i manualen (STO som hemort) innebÀr det att den gjort det pÄ 4:e eller 5:e försöket och dÄ blir det nÀsta dag (första försöket sker kl 2:00). Kanske dÀrför RCVD inte syns?
... och i morse kl 3:09 lyckades den synka igen. DÄ kan vi avsluta detta Àmne.EDIT1:
Kanske, men tror ÀndÄ inte det.
Nej. Det var inte detta beteende förra Äret, sÄ jag skyller pÄ vÀdret
EDIT2: LÀste lite fel i tabellen - nÀr vi har sommartid/DST görs 4:e försöket vid midnatt nÀsta dag (istÀllet för 5:e), alltsÄ Àr sannolikheten för att man ska fÄ "problemet" som jag sett högre.
EDIT3: BekrÀftat. Klockan synkade precis (började 0:00 och blev klar 0:03) och RCVD Àr pÄ. FÄr se om det gÄr lika bra om nÄgra timmar