• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag var ganska schamponerad av ”bara” GWF-1000-1 med resin stronk och mineralglas som jag testade först mest av en slump (blev trugad att ta en i inbyte om jag minns rĂ€tt),

NÀr jag sedan testade den senare generationen med CF band & djupmÀtare var det TKO och klock-jackpot pÄ en och samma gÄng.
Har en Tornado pÄ ingÄng nu och hoppas kunna fÄ fatt pÄ en JCG ocksÄ men det lÀr bli svÄrt...
BÄde jcg och tornadon Àr ju svÄrt lÀckra.

Jag var ganska schamponerad av ”bara” GWF-1000-1 med resin stronk och mineralglas som jag testade först mest av en slump (blev trugad att ta en i inbyte om jag minns rĂ€tt),

NÀr jag sedan testade den senare generationen med CF band & djupmÀtare var det TKO och klock-jackpot pÄ en och samma gÄng.
Har en Tornado pÄ ingÄng nu och hoppas kunna fÄ fatt pÄ en JCG ocksÄ men det lÀr bli svÄrt...

Trugad och trugad... du borde tacka mig istÀllet :D

• Like
Reactions: S.L
Jag tÀnkte köpa mig min första g-shock inom en snar framtid och har fastnat för 5610. ;)
Var köper man lÀmpligast en 5610?

Var lĂ€ngesen jag fick tummen ur och tog lite bilder. HĂ€r kommer iaf nĂ„gra pĂ„ steptrackern! VĂ€ldigt behaglig storlek faktiskt. Inte mycket större Ă€n en square. Om man nu bara ska ha en g-shock och vill hĂ„lla koll pĂ„ antal steg sĂ„ Ă€r det ju en rĂ€tt kul pryl. Även kul med avancerad timer.

DSC_0005.jpg
DSC_0019.jpg

Jag Ă€r pĂ„ jakt efter en G-shock för att ta tid nĂ€r jag kör enduro och hoppas pĂ„ lite hjĂ€lp frĂ„n er experter. Nu har jag en DW-5600BB-1ER som jag Ă€r mycket nöjd med, men knapparna Ă€r alldeles för smĂ„ för att anvĂ€nda med handskar pĂ„. DĂ€rför letar jag nu en G-shock med rejĂ€la knappar för att starta/stoppa tidtagning. Övriga funktioner spelar inte nĂ„gon större roll. Jag har spanat lite pĂ„ G-9000-1VER som verkar ha rejĂ€la knappar och funktion för splittider. NĂ„gon som har erfarenhet av denna modell eller har tips pĂ„ andra lĂ€mpliga modeller?

casio-g-9000-1ver-g-shock-mudmaster.jpg

Jag Ă€r pĂ„ jakt efter en G-shock för att ta tid nĂ€r jag kör enduro och hoppas pĂ„ lite hjĂ€lp frĂ„n er experter. Nu har jag en DW-5600BB-1ER som jag Ă€r mycket nöjd med, men knapparna Ă€r alldeles för smĂ„ för att anvĂ€nda med handskar pĂ„. DĂ€rför letar jag nu en G-shock med rejĂ€la knappar för att starta/stoppa tidtagning. Övriga funktioner spelar inte nĂ„gon större roll. Jag har spanat lite pĂ„ G-9000-1VER som verkar ha rejĂ€la knappar och funktion för splittider. NĂ„gon som har erfarenhet av denna modell eller har tips pĂ„ andra lĂ€mpliga modeller?

G-9000 serien har ganska "tröga" knappar. Men det kanske iofs Àr nÄnting positivt i detta sammanhang? Det krÀvs lite extra för att trycka in knapparna alltsÄ.
I övrigt sÄ har den ju en smidig storlek och mycket pang för pengarna samt finns i en mÀngd olika fÀrger...

9000.jpg

LÀste nÄgonstans tidigare i trÄden att find my phone bara rÀckte nÄgon meter och var onödig. Det Àr skitsnack kan jag rapportera. AnvÀnde funktionen i köket dÄ jag inte hittade luren. 4 meter till en betongvÀgg pÄ 40 cm och vidare in 4 meter till i soffan. Funkade klockrent.
Sicken hÀrlig klocka GMW-B5000 Àr. Jag som för ett par Är sen sa aldrig mer kvarts. Jag har börjat nynna pÄ gamla godingar frÄn XTZ och Ultravox igen. Aaaa Vienna... :)

UrsÀkta bildbombandet men jag trodde aldrig jag skulle vara sÄ nöjd efter att jag spenderat 5995:- idag. Mer nöjd med denna Àn fler som jag betalat 5-6 ggr mer för. Utan tvekan den bekvÀmaste klocka jag haft pÄ armen. NÀrvarande med lite lagom tyngd men ack sÄ mjuk och bekvÀm. Jag kommer fortsÀtta att bildbomba till admin ger mig en egen trÄd för sinnesslöa:)
60E245D2-63E1-48F6-B2A8-453521D07D0F.jpeg

Var lĂ€ngesen jag fick tummen ur och tog lite bilder. HĂ€r kommer iaf nĂ„gra pĂ„ steptrackern! VĂ€ldigt behaglig storlek faktiskt. Inte mycket större Ă€n en square. Om man nu bara ska ha en g-shock och vill hĂ„lla koll pĂ„ antal steg sĂ„ Ă€r det ju en rĂ€tt kul pryl. Även kul med avancerad timer.

DSC_0005.jpg
DSC_0019.jpg
Hur Àr den jÀmfört med Gulfmastern som Àr en bjÀsse? Hittade följande specar:
Steptracker: 54.1×48.6×15.5 mm
Gulfmaster: 57.3 × 48 × 17 mm

Snyggt. Trodde först det var DW-5600C du hade pÄ dig...
Hur Àr Gulfmastern jÀmfört med Steptrackern?
SvÄrt att jÀmföra. TvÄ helt olika klockor. Jag tycker fortfarande gulfmastern bÀrs bekvÀmt trots sin storlek pga sin i bekvÀmlighet. Klart bÀttre finish ocksÄ. Tavlan Àr ju en njutning att se .

Blev ju bra med barsen!
Ja, det blev ju snyggt trots fel fÀrg men snart borde de guldiga komma ocksÄ vilket blir intressant att testa för oss :) Har ju ett jÀkla gÀng bullbars hemma nu eftersom de skickar fel hela tiden, blir en annons pÄ k&s för ett par silvriga bars till 5610 sÄ smÄningom. Det Àr ju shysst av dem att jag fÄr behÄlla de felskickade iaf.

Tillbaka
Topp