• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

HÄller med i det mesta du skriver. Radiosynken Àr inte lika stabil som pÄ gw-m5610. Men min synkar mot bluetooth av sig sjÀlv ett par gÄnger om dagen. Klart eller molnigt vet jag inte om det spelar roll, men solljus har en negativ effekt pÄ radiovÄgor. Jag har synkat manuellt pÄ natten med lyckat resultat. Andra eller tredje försöket i Stockholm och pÄ första i Spanien.
E9436969-A5CD-4138-A7DF-954D69D0D041.jpeg

*noterade att det var GW och inte gmw du menade... men solljus Àr fortfarande haram för radiovÄgor ;)

Vart hittar man den hÀr modellen till ett bra pris? Den verkar svÄr att hitta. Denna Àr vÀl full metal varianten?

Har lÀst pÄ lite mer om den. Var en betydligare saftigare prislapp Àn vad jag Àr van vid nÀr det gÀller Casio. Men begÀret Àr stort nÀr man ser hur snygg den Àr i full metal silver.

Antar att ni Àr nöjda ni som har den. Trots lite strul med radio delen? FÄr en kÀnsla att den fÄr mycket fingeravtryck, kan det stÀmma?

Funkar lika bra pÄ jobbet som i trÀdgÄrden och stranden...
A20E3CF4-2BF0-484B-9E1B-4BD853E69C14.jpeg

Bara klicka hem nya gula delar frÄn tiktox ikvÀll. NÄgon som vet om de Àr snabba pÄ att skicka? :)

Edit: delar bestÀllda, bara vÀnta tÄlmodigt och sen ska 5610 bli sommarfin!

Senast Àndrad:
EDIT1:
Kanske, men tror ÀndÄ inte det.
Nej. Det var inte detta beteende förra Äret, sÄ jag skyller pÄ vÀdret :cool:
EDIT2: LÀste lite fel i tabellen - nÀr vi har sommartid/DST görs 4:e försöket vid midnatt nÀsta dag (istÀllet för 5:e), alltsÄ Àr sannolikheten för att man ska fÄ "problemet" som jag sett högre.
... och i morse kl 3:09 lyckades den synka igen. DÄ kan vi avsluta detta Àmne. :D

Du ser! Allt har sin naturliga förklaring! Skönt att du djupade sÄ i den frÄgan! Utrett o klart!

Sjukt lÀckra bÄda tvÄ!

Har du fler? Eller Àr det kanske samma i olika klÀder?

Det Àr inte samma, en GWF-D1000MB-3 resp GWF-D1000K-7JR.
Har blivit svÄrt förtjust i Frogmans och förutom dessa har jag:

GWF-1000-1

GWF-D1000-1

GWF-D1000NV-2

Och GWF-D1000B-1

Är rĂ€dd för att det inte kommer att sluta dĂ€r...

Har lÀst pÄ lite mer om den. Var en betydligare saftigare prislapp Àn vad jag Àr van vid nÀr det gÀller Casio. Men begÀret Àr stort nÀr man ser hur snygg den Àr i full metal silver.

Antar att ni Àr nöjda ni som har den. Trots lite strul med radio delen? FÄr en kÀnsla att den fÄr mycket fingeravtryck, kan det stÀmma?
En underbar klocka tycker jag Ä jag tycker att den klarar sig bra frÄn fingeravtryck. Jag var lite orolig sjÀlv över detta men det var obefogat:)

Haha! Helt sjukt!
:angel: Vilken samling! Den skojar man inte bort!
Finns det fler? NÄgon du har pÄ radarn?

Tycker som synes mest om de senaste generationerna och nÄgra som skulle vara skoj att vÀlkomna Àr:
‱ GWF-D1035B
‱ GWF-D1000JCG
‱ GWF-1000NV
Finns ju ocksÄ nÄgra limiterade versioner jag gÀrna skulle vilja testa men priserna gör det orealistiskt.

Tycker som synes mest om de senaste generationerna och nÄgra som skulle vara skoj att vÀlkomna Àr:
‱ GWF-D1035B
‱ GWF-D1000JCG
‱ GWF-1000NV
Finns ju ocksÄ nÄgra limiterade versioner jag gÀrna skulle vilja testa men priserna gör det orealistiskt.

SĂ„g pĂ„ seya! Är det mer som skiljer dem Ă„t de med och utan djupmĂ€tare? KvalitetsmĂ€ssigt menar jag?

SĂ„g pĂ„ seya! Är det mer som skiljer dem Ă„t de med och utan djupmĂ€tare? KvalitetsmĂ€ssigt menar jag?

Jag tycker kvalitetskÀnslan Àr bra pÄ bÄda versionerna men Ànnu mer pÄtaglig pÄ de med djupmÀtare.
Stor skillnad bara pÄ banden tex. Tror Frogmans mÄste upplevas IRL för att förstÄs till fullo, under snart 20 Ärs klockintresse sÄ hade jag aldrig ens sneglat pÄ en men nÀr jag lite av en slump köpte en för bara nÄgra mÄnader sedan sÄ öppnades en helt ny upplevelse och har svÄrt att intressera mig för andra klockor nu. MÀrkligt.

Eller kan de vara sÄ att casio-g-shock-gmw-b5000 full metal Àr pÄ vÀg att ta slut? Det Àr ju trots allt en limited edition som bör vara sjukt populÀr.

Eller kan de vara sÄ att casio-g-shock-gmw-b5000 full metal Àr pÄ vÀg att ta slut? Det Àr ju trots allt en limited edition som bör vara sjukt populÀr.
Tror inte den Àr limited? Den Àr i vilket fall inte slut dÄ det finns flertalet pÄ KlockmÀster, till listpris. SÄ att betala över det, ens i butik, Àr inte nödvÀndigt.

Tror inte den Àr limited? Den Àr i vilket fall inte slut dÄ det finns flertalet pÄ KlockmÀster, till listpris. SÄ att betala över det, ens i butik, Àr inte nödvÀndigt.

DÄ fÄr jag ta en exra titt pÄ klockmaster, tyckte den var slut Àven dÀr.
Du har nog rÀtt, det Àr guldversionen som Àr LE.

Jag tycker kvalitetskÀnslan Àr bra pÄ bÄda versionerna men Ànnu mer pÄtaglig pÄ de med djupmÀtare.
Stor skillnad bara pÄ banden tex. Tror Frogmans mÄste upplevas IRL för att förstÄs till fullo, under snart 20 Ärs klockintresse sÄ hade jag aldrig ens sneglat pÄ en men nÀr jag lite av en slump köpte en för bara nÄgra mÄnader sedan sÄ öppnades en helt ny upplevelse och har svÄrt att intressera mig för andra klockor nu. MÀrkligt.

NejdÄ! Ibland kör man fast i saker! HÀr Àr du med vÀnner som inte tycker det Àr mÀrkligt, snarare normalt!
TÀnkern att safirglas och kolfiberförstÀrkt band gör stor skillnad. Ska försöka prova nÄgon sÄ snart det gÄr!

• Like
Reactions: S.L
NejdÄ! Ibland kör man fast i saker! HÀr Àr du med vÀnner som inte tycker det Àr mÀrkligt, snarare normalt!
TÀnkern att safirglas och kolfiberförstÀrkt band gör stor skillnad. Ska försöka prova nÄgon sÄ snart det gÄr!

Jag var ganska schamponerad av ”bara” GWF-1000-1 med resin stronk och mineralglas som jag testade först mest av en slump (blev trugad att ta en i inbyte om jag minns rĂ€tt),

NÀr jag sedan testade den senare generationen med CF band & djupmÀtare var det TKO och klock-jackpot pÄ en och samma gÄng.
Har en Tornado pÄ ingÄng nu och hoppas kunna fÄ fatt pÄ en JCG ocksÄ men det lÀr bli svÄrt...

Jag var ganska schamponerad av ”bara” GWF-1000-1 med resin stronk och mineralglas som jag testade först mest av en slump (blev trugad att ta en i inbyte om jag minns rĂ€tt),

NÀr jag sedan testade den senare generationen med CF band & djupmÀtare var det TKO och klock-jackpot pÄ en och samma gÄng.
Har en Tornado pÄ ingÄng nu och hoppas kunna fÄ fatt pÄ en JCG ocksÄ men det lÀr bli svÄrt...

Älskar nĂ€r det nördar ned sig! HĂ€rlig samling :)

Ska vi vara petiga sÄ Àr det en tomahawk. CRKT Woods Chogun. SÄ fort jag fÄr mossa under skosulorna sÄ uppenbarar den sig i min hand.
Min motsvarighet till He-Mans svÀrd :D

Tycker vi kan vara petiga.
SĂ€llan anade jag att ”yxa” kontextuellt kunde vara ett förklenande epitet men vet bĂ€ttre nu.

Tillbaka
Topp