• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fick hem denna idag. JÀklar vad bra den Àr! Tack @L&W för inspiration!

PORTER
B84656F9-10D4-4DBB-A826-BF765ABBF5EA.jpeg

27B63DAC-B9C1-4809-AF90-31C9AC171DA9.jpeg

1A1F5D3B-3ACB-4E2D-84CB-8BE7837EF819.jpeg
 
Jaha, @lulemarcus det hĂ€r var ju trevligt đŸ€Ł

LĂ€s med rysk brytning.
– Knock-knock
– Who’s there?
– Doris
– Doris who?
– Doris locked, that’s why I had to knock.

@lulemarcus öppnar och vÄr ryske komiker tvekar inte en sekund. Pang!
@lulemarcus far ivÀg och landar en bit söder ut och gÄr nu under nicket umemarcus.
@lulemarcus out!

7996D961-2CB0-4A9C-B368-9231BAEFD4CA.gif
Tur att man Ă€r tuff som en gshock. Förnedringen att stĂ„ med byxorna nere Ă€r betydligt vĂ€rre đŸ„ș
 
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
 
Fördelen med att failat OWG march Àr att jag hunnit bekanta mig med min grÄa Casioak idag. En riktigt fulltrÀff designmÀssigt. Sitter inte lika bekvÀmt som mina andra gshocks, Àven nÀr den sitter lite löst sÄ klÀmmer den pÄ sidorna. Kanske behöver mer tid pÄ att forma sig efter handleden. Stackarn har ju suttit i en plÄtlÄda i snart 30 dagar. NÄgon annan som upplevt liknande gÀllande passformen?
 

Bilagor

  • 20210322_175334.jpg
    20210322_175334.jpg
    310.4 KB · Visningar: 5
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
LÀtt, du mÄste ju köpa en klocka som passar banden!
 
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
Dagens I-landsproblem :)
HÄller med @lulemarcus, köp en klocka ;)
 
NĂ€sta "problem".
Jag mĂ„ste vĂ€lja 18,20,22 eller 24mm đŸ„Ž
MÄste alla tre vara samma storlek? Annars 2st 20mm och 1st 22mm. 20mm Àr ju vanligare, men nÄgra dykare har ju 22, frÀmst hos Seiko. :)

Edit:
Du kan köpa en billig i princip oanvÀnd Orient Mako utan lÀnk frÄn mig till banden. Har bÄde blÄ och svart. Den tar 22mm ;)
blue.jpg
 
Senast Àndrad:
Fick ett meddelande frĂ„n KITH att klockan Ă€r pĂ„ vĂ€g, den skeppas frĂ„n NederlĂ€nderna. 😁
Om den inte Àr direkt frÄn USA och NederlÀnderna Àr med i EU, varför kostar klockan sÄ mycket mer för oss i EU land?
NÄgon som handlat frÄn KITH tidigare?

Om nÄgon undrar, slutnotan hamnade pÄ 4454kr.
 
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
Köp en Seiko 😍
 
Fick ett meddelande frĂ„n KITH att klockan Ă€r pĂ„ vĂ€g, den skeppas frĂ„n NederlĂ€nderna. 😁
Om den inte Àr direkt frÄn USA och NederlÀnderna Àr med i EU, varför kostar klockan sÄ mycket mer för oss i EU land?
NÄgon som handlat frÄn KITH tidigare?

Om nÄgon undrar, slutnotan hamnade pÄ 4454kr.


HollÀndare Àr ju kÀnda för att vara duktiga pÄ dra in kosing. :)
 
Fick ett meddelande frĂ„n KITH att klockan Ă€r pĂ„ vĂ€g, den skeppas frĂ„n NederlĂ€nderna. 😁
Om den inte Àr direkt frÄn USA och NederlÀnderna Àr med i EU, varför kostar klockan sÄ mycket mer för oss i EU land?
NÄgon som handlat frÄn KITH tidigare?

Om nÄgon undrar, slutnotan hamnade pÄ 4454kr.
Moms 🙂
 
  • Like
Reactions: HSK
Fördelen med att failat OWG march Àr att jag hunnit bekanta mig med min grÄa Casioak idag. En riktigt fulltrÀff designmÀssigt. Sitter inte lika bekvÀmt som mina andra gshocks, Àven nÀr den sitter lite löst sÄ klÀmmer den pÄ sidorna. Kanske behöver mer tid pÄ att forma sig efter handleden. Stackarn har ju suttit i en plÄtlÄda i snart 30 dagar. NÄgon annan som upplevt liknande gÀllande passformen?
Har exakt samma problem. Det blev lite bĂ€ttre efter ett tag, men jag mĂ„ste definitivt ha klockan lösare Ă€n andra, men den sitter Ă€ndĂ„ bra trots att den sitter löst pga att den ”klĂ€mmer Ă„t”.
 
Kollade dÀr ocksÄ. Det stod vid check out att man mÄste hÀmta den i deras fysisk butik sÄ jag sket i det. SÄ de skickar alltsÄ?
Intressant đŸ€”. Jag mejlade butiken nĂ„gra dagar sedan dĂ„ jag ocksĂ„ tĂ€nkte bestĂ€lla en men backade dĂ„ enligt hemsidan var man tvungen att hĂ€mta i fysisk butik i Tyskland. Fick det Ă€ven bekrĂ€ftat pĂ„ mejl đŸ€ŁđŸ˜‚. Kanske borde lĂ€gga en bestĂ€llning trotts allt. Gick ju bra för @Ncs 😎
226A58CE-39E7-4C43-B8AC-150AD9487130.png
 
  • Like
Reactions: L&W
Kollade dÀr ocksÄ. Det stod vid check out att man mÄste hÀmta den i deras fysisk butik sÄ jag sket i det. SÄ de skickar alltsÄ?

"This article can only be picked up in our store in Hamburg Altona."
MĂ€rkligt. De skickade till min till Sverige via UPS för 7,95€.
 
  • Like
Reactions: L&W
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
Den hÀr passar dom vÀl pÄ?? ;)
CASIO-DW-5600THS-1ER-3.jpg
 
Intressant đŸ€”. Jag mejlade butiken nĂ„gra dagar sedan dĂ„ jag ocksĂ„ tĂ€nkte bestĂ€lla en men backade dĂ„ enligt hemsidan var man tvungen att hĂ€mta i fysisk butik i Tyskland. Fick det Ă€ven bekrĂ€ftat pĂ„ mejl đŸ€ŁđŸ˜‚. Kanske borde lĂ€gga en bestĂ€llning trotts allt. Gick ju bra för @Ncs 😎
226A58CE-39E7-4C43-B8AC-150AD9487130.png
Hoppas att det Ă€r inte Becky som tar hand om din order dĂ„. 😂
 
Hej trÄden.

Jag har ett "problem".
I lotteriet sist vann jag 3st band frĂ„n Tid och ting. "Problemet" bestĂ„r av att jag inte vet vad jag ska ha dom till?! 😬
Om jag ska byta band pÄ en G-shock sÄ mÄste dag köpa grejer frÄn JaysAndKays osv eller?
Eller ska jag köpa en klocka bara för att kunna byta band pÄ?

Vad göra? đŸ€”
Du kan ju lÄta vinsten gÄ vidare mot en donation till OWG/MSD? Eller sÀlja paketet vidare? Det verkar ju vara dyra band. Mest gÄngbart generellt Àr nog 20mm. 18mm Àr vanligare pÄ vintage, 22mm pÄ moderna dykare.
Edit: Auktionera i OWG-trÄden?
 
Intressant đŸ€”. Jag mejlade butiken nĂ„gra dagar sedan dĂ„ jag ocksĂ„ tĂ€nkte bestĂ€lla en men backade dĂ„ enligt hemsidan var man tvungen att hĂ€mta i fysisk butik i Tyskland. Fick det Ă€ven bekrĂ€ftat pĂ„ mejl đŸ€ŁđŸ˜‚. Kanske borde lĂ€gga en bestĂ€llning trotts allt. Gick ju bra för @Ncs 😎
226A58CE-39E7-4C43-B8AC-150AD9487130.png

MĂ€rkligt. De skickade till min till Sverige via UPS för 7,95€.
Har den i korgen nu och kan vÀlja UPS för 7,95. Detta trots att det tidigare i processen stÄr att man mÄste hÀmta upp klockan. Men du fick alltsÄ din @Ncs?
 
Tillbaka
Topp