• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

SvÄrt att jÀmföra. TvÄ helt olika klockor. Jag tycker fortfarande gulfmastern bÀrs bekvÀmt trots sin storlek pga sin i bekvÀmlighet. Klart bÀttre finish ocksÄ. Tavlan Àr ju en njutning att se .
TÀnkte om du hade en jÀmförelsebild pÄ alla tre.
Testade faktiskt Gulfmaster-bjÀssen för en dryg mÄnad sedan och den satt förvÀnansvÀrt bra, Àven om den var enorm...

Jag Ă€r pĂ„ jakt efter en G-shock för att ta tid nĂ€r jag kör enduro och hoppas pĂ„ lite hjĂ€lp frĂ„n er experter. Nu har jag en DW-5600BB-1ER som jag Ă€r mycket nöjd med, men knapparna Ă€r alldeles för smĂ„ för att anvĂ€nda med handskar pĂ„. DĂ€rför letar jag nu en G-shock med rejĂ€la knappar för att starta/stoppa tidtagning. Övriga funktioner spelar inte nĂ„gon större roll. Jag har spanat lite pĂ„ G-9000-1VER som verkar ha rejĂ€la knappar och funktion för splittider. NĂ„gon som har erfarenhet av denna modell eller har tips pĂ„ andra lĂ€mpliga modeller?

casio-g-9000-1ver-g-shock-mudmaster.jpg

Jag gillar G-9000 men knapparna kan nog vara lite hÄrda att trycka pÄ med handskar. Jag slÄr ett slag för G7900. Finns Àven den i ett gÀng olika fÀrger och har rejÀlt tilltagna knappar och en storlek som gör den lÀmplig att hantera med handskar pÄ.

327FC368-9041-49F8-9BF6-747BECA1CBC8.jpeg

Jag gillar G-9000 men knapparna kan nog vara lite hÄrda att trycka pÄ med handskar. Jag slÄr ett slag för G7900. Finns Àven den i ett gÀng olika fÀrger och har rejÀlt tilltagna knappar och en storlek som gör den lÀmplig att hantera med handskar pÄ.

327FC368-9041-49F8-9BF6-747BECA1CBC8.jpeg
Tack för tipset! G7900 verkar vara precis vad jag Àr ute efter. Det fÄr nog bli en G-7900A-7DR eller G-7900-2DR dÄ det matchar hojen bÀst... :)

Efter drygt ett dygn med den hittat mer jag tycker om eller saknar:
Plus.. Appen dÀr man kan byta enkelt vilka vÀrldstider man vill ha. 5 rÀcker gott. Tidssynk, vÀxla mÄnad/dag, 12/24 timarsvisning sÀtta larm osv. Sen Àr hitta min lur anvÀndbar och ett hÀrligt partytrick.
Minus... SpĂ€nnet saknar ”glidelock” som min SMPC nu har. Mycket bra att kunna Ă€ndra storlek on the fly. Troligen ett större problem för mig Ă€n andra dĂ„ jag ogillar bilhandlarhĂ€ng.
Sedan har spÀnnet en glipa nÀr den Àr stÀngd som jag kan tycka Àr onödig.

Annars fortfarande vÀldans nöjd med denna efter en dag pÄ kontoret:)

92606118-A6CD-4135-9A33-300D027C961A.jpeg
6A5D0067-F5E6-4300-BFB5-EDCA5DAADCE2.jpeg
DE490B07-EB84-401E-B19E-D6126D7972A8.jpeg

Efter drygt ett dygn med den hittat mer jag tycker om eller saknar:
Plus.. Appen dÀr man kan byta enkelt vilka vÀrldstider man vill ha. 5 rÀcker gott. Tidssynk, vÀxla mÄnad/dag, 12/24 timarsvisning sÀtta larm osv. Sen Àr hitta min lur anvÀndbar och ett hÀrligt partytrick.
Minus... SpĂ€nnet saknar ”glidelock” som min SMPC nu har. Mycket bra att kunna Ă€ndra storlek on the fly. Troligen ett större problem för mig Ă€n andra dĂ„ jag ogillar bilhandlarhĂ€ng.
Sedan har spÀnnet en glipa nÀr den Àr stÀngd som jag kan tycka Àr onödig.

Annars fortfarande vÀldans nöjd med denna efter en dag pÄ kontoret:)

92606118-A6CD-4135-9A33-300D027C961A.jpeg
6A5D0067-F5E6-4300-BFB5-EDCA5DAADCE2.jpeg
DE490B07-EB84-401E-B19E-D6126D7972A8.jpeg
Är det förresten nĂ„gon som vet om det finns armband till GMW B5000 som passar frĂ„n andra modeller? (FrĂ„gar en newbie pĂ„ Casio)

NytvÀttat glas sÄ fick bli en bild :)
ADAB3378-34EF-4FBB-B93F-F919E0529E92.jpeg

Btw nÄgon som bestÀllt frÄn tiktox senaste tiden? BestÀllde i söndags, fick inget konfirmeringsmejl eller liknande. Helt tyst. Bara mejl frÄn paypal att pengar har skickats.

Har skickat ett mejl för att se sÄ allt Àr som det ska men tÀnkte om nÄgon vet :)

Ni som har, och anvÀnder stÄlisen.
Vad har ni för Ă„sikter om denna? Är den vĂ€rd dom extra tusenlapparna kontra en plast?

Börjar nÀmligen vara lite sugen pÄ en ifall jag skulle komma över en fin.

Har nu letat överallt. Vad ligger svenska listpriset pÄ, pÄ helstÄlisen frÄn 5000-serien?

PĂ„ tal om byte sĂ„ fick jag hem Rangeman ”NV” band & bezel idag.
Stödköpte en svart Rangeman av en kollega för nÄgra mÄnader sedan och konstaterade sÄsmÄningom att jag alltid valde annan g-shock framför den. Ska bli intressant att se om detta ombyte Àndrar pÄ det,

D025C444-711F-48AB-835D-C9CC404A7CB6.jpeg
Ni som har, och anvÀnder stÄlisen.
Vad har ni för Ă„sikter om denna? Är den vĂ€rd dom extra tusenlapparna kontra en plast?

Börjar nÀmligen vara lite sugen pÄ en ifall jag skulle komma över en fin.
Jag Àr super nöjd! Tycker de Àr mkt klocka för pengarna och dÄ har jag ÀndÄ en subbe och haft mkt andra klockor. Tycker absolut du ska testa

D025C444-711F-48AB-835D-C9CC404A7CB6.jpeg

Jag Àr super nöjd! Tycker de Àr mkt klocka för pengarna och dÄ har jag ÀndÄ en subbe och haft mkt andra klockor. Tycker absolut du ska testa
HÄller helt med. Har en Omega SMPc som komplement och den har förpassats till klocknurran sen ett par dagar. Extremt bekvÀm:)

Tillbaka
Topp