• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Haha, kĂ€nde att jag behövde trösta mig med nĂ„got nu nĂ€r jag ska lĂ€gga 170 lök pĂ„ bergvĂ€rme 😃
minusminus_494x140.jpg

Om det Àr till nÄgon tröst vet jag hur det kÀnns. NÀsta blir byte av takpannor. FÄtt offert pÄ 500k. Blir nog att göra det sjÀlv. Perfekt jobb för en G-Shock.
500k? mĂ„nga kvm tak dĂ„ eller? Bort du i Sthlm slott (som iof saknar takpannor, men Ă€ndĂ„)? 😃

500k? mĂ„nga kvm tak dĂ„ eller? Bort du i Sthlm slott? 😃
Det Àr ganska stort, Ca 300m2 valmat tak. Tror det va i överkant. Han kanske sÄg att jag hade rolex pÄ armen nÀr han va hÀr och kollade och trodde jag hade mer pengar Àn förstÄnd. FÄr ta in en ny offert och ha G-Shock :D Tror det gÄr att hitta nÄgon seriös som gör det billigare men jag Àr nog inne pÄ att köra sjÀlv i alla fall. DÄ vet man att det blir ordentligt gjort.

Fina bilder, man nĂ€stan kĂ€nner hur friskluften flĂ€ktarđŸ”ïž. GrĂ„ Casioak Ă€r grym. Jag hade en gul/svart och tyckte den satt perfekt pĂ„ handleden, men negativ display och avsaknaden av sekundvisare tippade över för flip. Kanske man mĂ„ste pröva en grĂ„ med positiv display nu? đŸ€”
Jadu. Det dÀr Àr vÀrt ett:
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP 😁

HÄller med, allt har blivit dyrt, det skall krÀmas ut varenda krona. Kolla bara vad ett badrum kostar att fixa idag och ex 10 Är sen, stooooooor skillnad!
Jag lever kvar i priserna för tio Är sedan. Kan ocksÄ vara dÀrför jag aldrig anlitar hantverkare mer Àn nÀr det krisar (el, vatten och sÄdant jobbigt) :shifty:

Jag lever kvar i priserna för tio Är sedan. Kan ocksÄ vara dÀrför jag aldrig anlitar hantverkare mer Àn nÀr det krisar (el, vatten och sÄdant jobbigt) :shifty:
Det blir ju sÄ nÀr man punga ut med en massa cash, dÄ blir det ju att göra det mesta sjÀlv! El och vatten förstÄr jag, kan blir katastrofalt, men snickra Àr ju rÀtt lungt bortsett fr bÀrande vÀggar typ! Tur man Àr elektriker sjÀlv hehe

Det blir ju sÄ nÀr man punga ut med en massa cash, dÄ blir det ju att göra det mesta sjÀlv! El och vatten förstÄr jag, kan blir katastrofalt, men snickra Àr ju rÀtt lungt bortsett fr bÀrande vÀggar typ! Tur man Àr elektriker sjÀlv hehe
Friskt kopplat, hĂ€lften brunnet fick jag lĂ€ra mig nĂ€r jag bidde elektriker en gĂ„ng i tidenđŸ˜†đŸ’ĄđŸ”„

Det Àr ganska stort, Ca 300m2 valmat tak. Tror det va i överkant. Han kanske sÄg att jag hade rolex pÄ armen nÀr han va hÀr och kollade och trodde jag hade mer pengar Àn förstÄnd. FÄr ta in en ny offert och ha G-Shock :D Tror det gÄr att hitta nÄgon seriös som gör det billigare men jag Àr nog inne pÄ att köra sjÀlv i alla fall. DÄ vet man att det blir ordentligt gjort.

Haha, trodde det var en vanligare storlek (typ runt 100kvm). Ibland sĂ„ Ă„ngrar jag att vi inte köpte en tomt i ett mindre populĂ€rt omrĂ„de och byggde ett hus bara. Hade sparat pengar och huvudvĂ€rk pĂ„'t đŸ€Ł

Eller sÄ kan man spara pengar genom att köpa misshandlade trÄksubar :angel:

Vad tror ni att den kommer att landa pÄ?
Den Ă€r redan uppe i 1500 men jag har svĂ„rt att tro att den gĂ„r för mer Ă€n 3000 kr. Även om det Ă€r en ovanlig modell sĂ„ Ă€r den inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ett samlarex, ej full set samt att skicket Ă€r svĂ„rt att avgöra. Skulle resinbandet vara skadat eller slitet sĂ„ blir det nog svĂ„rt att fĂ„ tag i reservdelar.

Den Ă€r redan uppe i 1500 men jag har svĂ„rt att tro att den gĂ„r för mer Ă€n 3000 kr. Även om det Ă€r en ovanlig modell sĂ„ Ă€r den inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ett samlarex, ej full set samt att skicket Ă€r svĂ„rt att avgöra. Skulle resinbandet vara skadat eller slitet sĂ„ blir det nog svĂ„rt att fĂ„ tag i reservdelar.
Sant! Är inte bland dom modeller dĂ€r delar Ă€r direkt lĂ€tt att hitta.

Jag gillar den, eller ialla fall modulen, med grÄ bezel och rött band sÄ hade den varit super! Displayen pÄminner om Froggie Resarch

TĂ€nkte jag skulle köpa den för typ 1900 bagis 😉

TyvĂ€rr inte den blekaste men hoppas den blir dyr son fan sĂ„ jag inte köper den đŸ˜‚đŸ€Ł.

Jag gillar den, eller ialla fall modulen, med grÄ bezel och rött band sÄ hade den varit super! Displayen pÄminner om Froggie Resarch

Jag gillar den ocksÄ! Men jag skulle inte vÄga chansa för mer Àn ett tre tusen.
KÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!! ;)

Jag tÀnkte precis pÄ det tidigare ikvÀll. Med den knapphÀndiga objektbeskrivningen sÄ vet man egentligen inte ifall box och stuff finns kvar. Men det Àr vÀl bara önsketÀnkande.
Troligtvis sĂ„ Ă€r det watch only dock, man tycker ju att det borde skrivits/varit med pĂ„ bild ifall det fanns box etc. 😒

Tillbaka
Topp