• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Tack. Mudmastern Àr grÀnsfall för mig. Kanske Rangeman skapar mer överhÀng dÄ...? :(

Grejen Ă€r ju att den Ă€r gjord för att sitta pĂ„ ett visst sĂ€tt, för mig med 16.5cm handled störde det mig nada. Tycker den sitter bra. Nog bĂ€ttre Ă€n Mudmaster pga mindre (Ă€gt den med). Prova och se, jĂ€kligt bra klocka 😊

C8272CB0-9AB5-4137-8714-CD5366AAD929.jpeg
A9297AB3-DF08-4539-BDD0-159373C7F45F.jpeg

God eftermiddag till trÄdens expertis, hÀr kommer en frÄga.

9585DB1F-4E6E-4CA8-B5A7-A66C77975E13.jpeg
Hur kommer armbanden av den hÀr typen att Äldras?

Konceptet kittlar villhöver-nerven som aldrig förr, tycker den klara plasten andas sommar och avslappnad lekfullhet. Har dock en magkĂ€nsla över att den fascinationen sitter just i det ”glasklara” i armbandet, och att den skulle dala ganska ordentligt om det istĂ€llet var ”smutsgult” som sĂ„ mĂ„nga andra klara material har en tendens att bli med tiden.

Konceptet kittlar villhöver-nerven som aldrig förr, tycker den klara plasten andas sommar och avslappnad lekfullhet. Har dock en magkĂ€nsla över att den fascinationen sitter just i det ”glasklara” i armbandet, och att den skulle dala ganska ordentligt om det istĂ€llet var ”smutsgult” som sĂ„ mĂ„nga andra klara material har en tendens att bli med tiden.
Risken Àr överhÀngande stor att de gulnar, sÀrskilt om klockan anvÀnds.

Jag har ingen erfarenhet av dessa transparenta band/bezel men jag tror att det frÀmst Àr jellybanden som gulnar.

Jag har ingen erfarenhet av dessa transparenta band/bezel men jag tror att det frÀmst Àr jellybanden som gulnar.
SÄ Àr det nog.
3e570593ca785cec487004c3cecd2f8c.jpg

SÄ Àr det nog.
3e570593ca785cec487004c3cecd2f8c.jpg

Har förresten bestÀllt en gulnad jelly (och ett par andra balla klockor) frÄn Japan.
Ska se om den gÄr att fÀrga. Finns en bra proxysajt fromjapan.co.jp som @Fujoor tipsade om!

PÄ mig, med 15,2cm handled sitter Mudmaster GG-B100 mycket bÀttre Àn Rangeman gjorde. Rangemannen skapade lufthÄl pÄ bÀgge sidorna om handleden. Dessa lufthÄl fylla ut av Mudmastens vingar.
Exakt sÄ skulle jag ocksÄ sÀga. Rangeman Àr ju nÄgot mindre pÄ handleden men GG-Bn sitter bÀttre. @mr.elcar vi har nog exakt samma storlek pÄ handled med tanke pÄ att tudorn inte krÀvde nÄgon som helst justering. VÀrt att prova Rangeman som redan sagts dÄ det Àr en grym klocka, men förvÀnta dig ingen "fit made in heaven".

Jaha, det tog lite tid efter OWG-skadan đŸ€Ł
Men hĂ€r Ă€r första gĂ„ngen en GWG-1000 sitter pĂ„ den hĂ€r handleden som mĂ€ter 15,2 cm. Stort men jag tĂ€nker fan behĂ„lla den. För jag vill det! 😍
FÄr vÀl köra den utanpÄ tröjan/jackan nÀr det bÀr till skogs.
Tack igen för affĂ€ren @Meraborsten đŸ™đŸ»
AADB3F4A-D039-4BB3-AC6F-D2FF4E9971E1.jpeg

ApropÄ tidigare frÄga om Rangeman vs GG-B100 Mudmaster.
PÄ min handled sitter till och med den hÀr Mudmastern bÀttre Àn Rangemans kantiga underrede.
Men nog har formen pĂ„ handleden betydelse, för med dessa vingar passar min tunna handled rĂ€tt bra i denna GWG-1000 đŸ‘đŸ»

61A23BA5-9D8D-4CD5-82D0-7E43B141FE89.jpeg

I den hĂ€r trĂ„den behĂ„ller vi en klocka i högst nĂ„gra mĂ„nader innan den flippas sĂ„ ingen vet! 😁

Med det sagt har jag en genomskinlig frÄn 2018 som jag anvÀnder ibland och ser ingen skillnad pÄ just den iaf. Men det beror sÀkert helt och hÄllet pÄ hur mycket solsken den fÄr, misstÀnker att det Àr uv-strÄlar som Àr boven.

Tack sÄ mycket för era inputs pÄ hur Rangeman bÀrs i förhÄllande till Mudmaster. Ska nog helt enkelt nöja mig med Mudmastern.

Jaha, det tog lite tid efter OWG-skadan đŸ€Ł
Men hĂ€r Ă€r första gĂ„ngen en GWG-1000 sitter pĂ„ den hĂ€r handleden som mĂ€ter 15,2 cm. Stort men jag tĂ€nker fan behĂ„lla den. För jag vill det! 😍
FÄr vÀl köra den utanpÄ tröjan/jackan nÀr det bÀr till skogs.
Tack igen för affĂ€ren @Meraborsten đŸ™đŸ»
AADB3F4A-D039-4BB3-AC6F-D2FF4E9971E1.jpeg

ApropÄ tidigare frÄga om Rangeman vs GG-B100 Mudmaster.
PÄ min handled sitter till och med den hÀr Mudmastern bÀttre Àn Rangemans kantiga underrede.
Men nog har formen pĂ„ handleden betydelse, för med dessa vingar passar min tunna handled rĂ€tt bra i denna GWG-1000 đŸ‘đŸ»

61A23BA5-9D8D-4CD5-82D0-7E43B141FE89.jpeg
Ser bra ut! Tack sjÀlv!:)

Tillbaka
Topp