• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GWF-A1000XC-1AJF
7AD9CCA9-F788-43A1-802A-D046483BEB30.jpeg
Stentuff đŸȘ–đŸ–€

Körde setup med hjÀlp av en youtube-video. Kan jag sÀtta igÄng DST manuellt och sÄ hÀmtar den automatiskt ÀndÄ inatt, eller stÀngs det av dÄ? :) FÄr den inte att synka just nu :p

DST ska stÄ pÄ auto och sen lÄter du den synka. Synkningen sker som bÀst nattetid. LÄt den ligga vid ett fönster eller ha den pÄ dig nÀr du sover.

Nu behöver jag de lÀrdas kunskap
Finns det nÄgon G-shock som har funktionerna rangeman har men som Àr mindre? Klarar mig utan temp o baro men kul om Àven detta finns
Multiband samt solcell vill jag absolut ha

Nu behöver jag de lÀrdas kunskap
Finns det nÄgon G-shock som har funktionerna rangeman har men som Àr mindre? Klarar mig utan temp o baro men kul om Àven detta finns
Multiband samt solcell vill jag absolut ha
Du har ju Mudman G-9300, min OWG-klocka, den Àr mindre. Men i G-modellen har den bara solar, inte MB6, dÄ behöver du hitta GW-9300.
Utöver att vara geggtÄlig, sÄ har den temp och kompass. Inte barometer och altimeter.
Den bÀrs ganska mycket bÀttre Àn Rangeman för mig iaf.
2021-03-07 17.05.57.jpg

2021-01-29 20.10.36.jpg

Du har ju Mudman G-9300, min OWG-klocka, den Àr mindre. Men i G-modellen har den bara solar, inte MB6, dÄ behöver du hitta GW-9300.
Utöver att vara geggtÄlig, sÄ har den temp och kompass. Inte barometer och altimeter.
Den bÀrs ganska mycket bÀttre Àn Rangeman för mig iaf.
2021-03-07 17.05.57.jpg

2021-01-29 20.10.36.jpg
Tack, hmm kanske fÄr leta efter en GW i sÄn dÄ.
Baro och altimeter klarar jag mig utan. Har den sol up/ner oxÄ? Den funktionen Àr rÀtt najs faktiskt och anvÀnds ibland

Börja leta efter nÀsta köp?
Dagens bÀsta tips! Du kommer snart se att casio Àr jÀvligt smarta, du kommer hela tiden hitta nÄgot som saknas, som naturligtvis finns i en annan modul, eller sÄ kommer du inse att du behöver en positiv och en negativ, en med sensorer, en med screwback och sÄ Àr karusellen igÄng

DST ska stÄ pÄ auto och sen lÄter du den synka. Synkningen sker som bÀst nattetid. LÄt den ligga vid ett fönster eller ha den pÄ dig nÀr du sover.
Funkar det bra nÀr man har den pÄ sig? Bra dÄ kan jag testa hur den kÀnns sÄ med i natt, jag tycker den Àr rÀtt nice som den Àr men har adapters och ska testa med nato nÄgon dag ocksÄ :)

Tillbaka
Topp