• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Bild frĂ„n i förrgĂ„r men samma klocka... 🙈
4D111A65-FC39-45A8-AC3D-310283C88742.jpeg

Nu har jag nog fÄtt allt att funka som det ska. Den synkade tiden 4.03 inatt och haft den pÄ laddning i förmiddagssolen.

Den Àr mkt skönare att ha pÄ sig Àn vad jag hade vÀntat mig, men inte helt sÀker pÄ om jag verkligen gillar den inverterade displayen. Ibland kÀnner jag att den kan vara lite svÄrlÀst, frÀmst inomhus i lite skum belysning dÄ auto backlight inte gÄr igÄng.

Tips pÄ hÀrliga mods? BestÀllde 2 bezel/strap frÄn kina precis, men de lÀr ju dröja innan de kommer (coffee och lila)

IMG_20210416_113056__01.jpg

Original resin dessutom?
RÀtt fantastiskt och ÀndÄ lite mÀrkligt att den Àr intakt.
Nog för att resin rockar men sĂ„Ă„Ă„ bra Ă€r det inte att det hĂ„ller sĂ„ lĂ€nge. 😉
(StÄr att det Àr nytt band/bezel).

Grym klocka, tycker det Ă€r helt otroligt att den första G-Shocken och tillika fyrkanten fortfarande Ă€r den överlĂ€gset bĂ€sta i min bok. đŸ€Ż

Nog för att resin rockar men sĂ„Ă„Ă„ bra Ă€r det inte att det hĂ„ller sĂ„ lĂ€nge. 😉

Grym klocka, tycker det Ă€r helt otroligt att den första G-Shocken och tillika fyrkanten fortfarande Ă€r den överlĂ€gset bĂ€sta i min bok. đŸ€Ż

"..originalplasten pÄ boettlocket fortfarande sitter kvar sÄdÀr 37 Är senare!" Ok, jag lÀste för hastigt. Band och bezel verkar vara made in Brazil?

Vilken deal förra Ă€gare har gjort. Köpte pĂ„ loppis för 5 dollar. 😂

Nu har jag nog fÄtt allt att funka som det ska. Den synkade tiden 4.03 inatt och haft den pÄ laddning i förmiddagssolen.

Den Àr mkt skönare att ha pÄ sig Àn vad jag hade vÀntat mig, men inte helt sÀker pÄ om jag verkligen gillar den inverterade displayen. Ibland kÀnner jag att den kan vara lite svÄrlÀst, frÀmst inomhus i lite skum belysning dÄ auto backlight inte gÄr igÄng.

Tips pÄ hÀrliga mods? BestÀllde 2 bezel/strap frÄn kina precis, men de lÀr ju dröja innan de kommer (coffee och lila)

IMG_20210416_113056__01.jpg
En kombilĂ€nk Ă€r ett hĂ€rligt tillbehör! Billigast/enklast/roligast Ă€r vĂ€l att köpa en gw-b5600 pĂ„ lĂ€nk och skifta runt lĂ€nk och band. Om man hittar en sĂ„dan till bra pris sĂ„ Ă€r skillnaden mot att köpa lĂ€nken lös inte sĂ„ stor. Och du fĂ„r ytterligare en klocka 😁

Edit: fast din kanske Àr en 5610? - lite dÄlig pÄ att se skillnad - och dÄ vet jag inte om lÀnken frÄn 5600 passar

En kombilĂ€nk Ă€r ett hĂ€rligt tillbehör! Billigast/enklast/roligast Ă€r vĂ€l att köpa en gw-b5600 pĂ„ lĂ€nk och skifta runt lĂ€nk och band. Om man hittar en sĂ„dan till bra pris sĂ„ Ă€r skillnaden mot att köpa lĂ€nken lös inte sĂ„ stor. Och du fĂ„r ytterligare en klocka 😁

Edit: fast din kanske Àr en 5610? - lite dÄlig pÄ att se skillnad - och dÄ vet jag inte om lÀnken frÄn 5600 passar
StÀmmer bra, det Àr en 5610 :)

Aight cool, tÀnkte om den blev lite efterbliven om man var uppe sent pÄ kvÀllen, men dÄsÄ, dÄ ska jag dra igÄng PS igen dÄ, tack för svar! :)
Den kan ju fÄ för sig att "somna" pÄ handleden framöver smÄtimmarna, speciellt om man inte rör sÄ mycket pÄ sig och man sitter mörkt. Men isÄfall sÄ vaknar den ju direkt om man tippar upp handleden en/par ggr, utsÀtter den för ljus eller trycker pÄ nÄn av knapparna. Och nÀr den vaknar sÄ visar den förstÄs rÀtt tid pÄ direkten (ingen "slö" start eller nÄt sÄnt).

Fördelarna med att ha PS aktiverat (batteritid) övervÀger ordentligt de fÄ gÄnger den rÄkar somna pÄ handleden om man sitter stilla och mörkt kl 02:30 och det lilla "besvÀret" att vÀcka den igen. :D

Tillbaka
Topp