• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Casio DW5000ML.
En ganske sÄ spesiell screwback jeg har jaktet pÄ lenge.
Ble ganske sÄ fin etter litt cleaning.
Ny pakning, batteri og spring-rods, og denne perlen er klar til Ă„ luftes. â˜ș

20210416_195843.jpg
20210415_230836.jpg
En ML! Not bad!

God morgon trĂ„den! Idag ska jag Ă€gna mig Ă„t mĂ„lning, sĂ„ rent teoretiskt en perfekt G-Shock aktivitet, problemet Ă€r bara att jag inte har nĂ„gon som kĂ€nns tillrĂ€ckligt risig för att riskera att fĂ„ fĂ€rg pĂ„. Min Rangeman har ju nyss fĂ„tt nya fina klĂ€der, DW-5900 Ă€r knappt anvĂ€nd och worldtimen, iofs inte g-shock, Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt fin Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Det Ă„terstĂ„r nog bara att anvĂ€nda den klocka som minst handledstid i Ă„r, noll ingen nada, Day-daten... đŸ€”đŸ€ŻđŸ€Ș

God morgon trĂ„den! Idag ska jag Ă€gna mig Ă„t mĂ„lning, sĂ„ rent teoretiskt en perfekt G-Shock aktivitet, problemet Ă€r bara att jag inte har nĂ„gon som kĂ€nns tillrĂ€ckligt risig för att riskera att fĂ„ fĂ€rg pĂ„. Min Rangeman har ju nyss fĂ„tt nya fina klĂ€der, DW-5900 Ă€r knappt anvĂ€nd och worldtimen, iofs inte g-shock, Ă€r ocksĂ„ vĂ€ldigt fin Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Det Ă„terstĂ„r nog bara att anvĂ€nda den klocka som minst handledstid i Ă„r, noll ingen nada, Day-daten... đŸ€”đŸ€ŻđŸ€Ș
Det hĂ€r lĂ„ter inte sunt đŸ€” DĂ„ har du alldeles för fĂ„ g-shocks helt enkelt 😁. Köp en dw5600, gĂ„r att hitta riktigt billigt om man letar. HĂ€r Ă€r min med lite fĂ€rgstĂ€nk bland annat, anvĂ€nder den jĂ€mt nĂ€r det ska grisas lite extra och Ă€ndĂ„ Ă€r den fortfarande i bra skick👍
IMG_20210417_092834.jpg
IMG_20210417_092822.jpg

Det hĂ€r lĂ„ter inte sunt đŸ€” DĂ„ har du alldeles för fĂ„ g-shocks helt enkelt 😁. Köp en dw5600, gĂ„r att hitta riktigt billigt om man letar. HĂ€r Ă€r min med lite fĂ€rgstĂ€nk bland annat, anvĂ€nder den jĂ€mt nĂ€r det ska grisas lite extra och Ă€ndĂ„ Ă€r den fortfarande i bra skick👍
IMG_20210417_092834.jpg
IMG_20210417_092822.jpg
Det fick bli casion som blev mĂ„larkompis. Jag hĂ„ller med dig i att jag har för fĂ„ G-Shocks men det Ă€r ju en del av sjukdomsbilden 😬

Ni som moddar G-Shocks var köper ni delarna frÄn?

Obligatorisk wristshot :)

E58A7F85-FD16-4439-A68D-3FDA7260EC95.jpeg
PĂ„ Ebay eller Aliexpress finns en hel del🙂
LĂ€nkar med @rstattin 's schyssta moddar👍
Kom en leverans idag pÄ ett nytt mod till min GA-2100SKE-7AER /GA-2110-8AER. Vilken kombinationslÄs gillar ni bÀst? Personligen tycker jag Svart/Guld och GrÄ/Silver.
Rösta enligt följande:
😍= Svart + Guld, GrĂ„ + Silver
đŸ˜Č= GrĂ„ + Guld, Svart + Silver
20210413_190608.jpg
20210413_190621.jpg
20210413_185044.jpg
20210413_185016.jpg

- Förmodligen, gjorde samma sak för nĂ„gra Ă„r sedan. Men sĂ„lde allt till en samlare förra Ă„ret. Fyllde en stor kombibil 🙂.
MÄnga modulhus och mycket Batman, Àven den första Batmobilen i obruten kartong.
SĂ„ du har ocksĂ„ varit nere i detta trĂ€sket alltsĂ„ 😁 Kul hur mycket hĂ€nger ihop. Vi Ă€r nog galna samlare hela bunten - om det inte Ă€r Lego eller klockor sĂ„ Ă€r det parfym, knivar eller pennor. Tur att vi har ett forum att trĂ€ffas pĂ„ :)

SĂ„ du har ocksĂ„ varit nere i detta trĂ€sket alltsĂ„ 😁 Kul hur mycket hĂ€nger ihop. Vi Ă€r nog galna samlare hela bunten - om det inte Ă€r Lego eller klockor sĂ„ Ă€r det parfym, knivar eller pennor. Tur att vi har ett forum att trĂ€ffas pĂ„ :)
- Har samlat pĂ„ nĂ„t hela mitt liv: serietidningar, frimĂ€rken, MĂ€rklintĂ„g, Leica- och Hasselbladkameror, Lego, Funkofigurer och klockor. Lego och Funko efter inspiration frĂ„n barnbarnen 😀. Idag har jag en lite lugnare instĂ€llning till samlande 🙂

DÀr har vi en! Hur Àr den att ta sig runt med, som vÀntat eller en överraskning? Min sambo anser att mitt senaste G-shock inköp Àr en tjejklocka, sÄ jag fÄr steppa upp lite.
Har fĂ„tt mycket komplimanger pĂ„ jobbet Ă€ven av kollegor som Ă€r ointresserade av klockor sĂ„ fĂ„r sĂ€ga att den flyger vĂ€l. Nu vet jag inte vad du köpte sist men tycker verkligen inte det Ă€r en "tjejklocka"😃

Tillbaka
Topp