• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Behöver lite fÀrg nÀr det Àr dyster vÀder ute.

IMG_6080.JPG

KĂ€nner igen kĂ€nslan... Min DW-5900 satt idag för första gĂ„ngen pĂ„ armen mer Ă€n 2min för ws, hade den frĂ„n 8-13ish. Den köpte jag i början pĂ„ mars 😬😬😬
Hahaha dĂ„ fick den lite lite handledstid idag đŸ‘đŸ„ł. Jag hĂ„ller pĂ„ utvĂ€rderar och leker med min Garmin sĂ„ alla G-Shocks ligger pĂ„ is đŸ„¶

Ingen av klockorna Àr ju tung sÄ det stör nu heller. KombilÀnken lÀr ju öka vikten pÄ 5610: en del verkar det som. Men 66 g. för titan pÄ gummi, det blir ju nÀstan onödigt lÀtt, ha ha!

Och tack för berömmet av den fina köksvÄgen. Har inte valt den sjÀlv, ha ha!

Klart du gör! Hur kÀnns den sÄhÀr lÄngt? NÀr jag har pillat pÄ sambons iwatch har jag alltid fÄtt kÀnslan att det finns för mÄnga funktioner.
Den Ă€r grym, stor och manlig med 26mm band 😊. Har haft en hel del olika smartklockor tidigare men aldrig nĂ„gon med sĂ„ mĂ„nga funktioner och instĂ€llningsmöjligheter som Garmin erbjuder sen att batteritiden Ă€r helt insane Ă€r stort plus. Lutar tyvĂ€rr Ă„t ett trĂ„kigt öde för nĂ„gra G’s 😔.

Den Ă€r grym, stor och manlig med 26mm band 😊. Har haft en hel del olika smartklockor tidigare men aldrig nĂ„gon med sĂ„ mĂ„nga funktioner och instĂ€llningsmöjligheter som Garmin erbjuder sen att batteritiden Ă€r helt insane Ă€r stort plus. Lutar tyvĂ€rr Ă„t ett trĂ„kigt öde för nĂ„gra G’s 😔.
Äh, det Ă€r inte synd om g-shockarna, de fĂ„r bara hamna i andra hem dĂ€r de förhoppningsvis fĂ„r mer kĂ€rlek. 🙂

Vet nÄgon om resinband pÄ GMW-B5000 serien ger mindre överhÀng pÄ handleden Àn med lÀnken? Det borde bli som en vanlig screwback?

Edit: SVARA FORT JAG SITTER JU MED FINGRET PÅ KÖPKNAPPEN! đŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚

Senast Àndrad:
Vet nÄgon om resinband pÄ GMW-B5000 serien ger mindre överhÀng pÄ handleden Àn med lÀnken? Det borde bli som en vanlig screwback?
Jag har försökt jÀmföra mina och skulle sÀga att den eventuella skillnad som finns Àr minimal, men ÀndÄ upplever jag och mÄnga andra att de sitter bÀttre med resin istÀllet för metall. Vet inte vad det beror pÄ för de ser vÀldigt lika ut nÀr det gÀller det s.k. lug-to-lug-mÄttet. Möjligen kan lutningen pÄ gummit vara nÄgot brantare men jag Àr inte sÀker och har jag ÀndÄ jÀmfört dem sida vid sida.

Du kan ju jÀmföra sjÀlv.
20210421_181012.jpg

Senast Àndrad:

Edit: SVARA FORT JAG SITTER JU MED FINGRET PÅ KÖPKNAPPEN! đŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚đŸ€ŁđŸ˜‚
KÖÖÖÖÖÖP! De sitter bra. 🙂 Den kommer fortfarande att vara större Ă€n en Ă€ldre resinvariant men kör pĂ„. Du har vĂ€l inte barnstorlek pĂ„ handleden? 😉

KÖÖÖÖÖÖP! De sitter bra. 🙂 Den kommer fortfarande att vara större Ă€n en Ă€ldre resinvariant men kör pĂ„. Du har vĂ€l inte barnstorlek pĂ„ handleden? 😉

Jo jag har ju det... suck 16.5 cm.

HelstĂ„l funkar inte, det blir oskönt överhĂ€ng. Hade nĂ„gon teori om att den första stela lĂ€nkbiten som inte gĂ„r att böja ner blir helt olik mot resinvariantens dito och pĂ„ sĂ„ vis passar mig. Men nu fĂ„r köpknappen vila tills jag hittat en att pröva i butik. Blir riktigt osĂ€ker nĂ€r jag sĂ„g ditt första svar dĂ€r. 😝

Jo jag har ju det... suck 16.5 cm.

HelstĂ„l funkar inte, det blir oskönt överhĂ€ng. Hade nĂ„gon teori om att den första stela lĂ€nkbiten som inte gĂ„r att böja ner blir helt olik mot resinvariantens dito och pĂ„ sĂ„ vis passar mig. Men nu fĂ„r köpknappen vila tills jag hittat en att pröva i butik. Blir riktigt osĂ€ker nĂ€r jag sĂ„g ditt första svar dĂ€r. 😝
Att prova först Ă€r ingen dum tanke. Köp hem och prova, gĂ„r alltid att sĂ€lja igen. 😉

Tillbaka
Topp