• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Steele-Gs 😀
IMG_20210421_192904.jpg
Vilken anvÀnds mest?

Nydelig klokke 🌞
Skulle ikke tro den er fra '83.
Gratulerer sÄ masse !
Tackar! Ja, skicket Àr verkligen magiskt. Inte den minsta repa pÄ displayen, vilket Àr vÀldigt ovanligt. Ofta fÄr man rÀkna med nÄgot mÀrke. Dessutom Àr klistermÀrket pÄ boetlocket fortfarande kvar. Jag Àr mycket, mycket nöjd!
15C247CA-17E9-482E-B710-257D4CCC0F39.jpeg

AEED288B-08E3-4B45-B191-61121B125989.jpeg

Du kan nog prova den blÄ för nÀr du ser den IRL sÄ kanske du blir sugen pÄ en sÄn istÀllet. Jag tycker den ser fin ut iaf.
Kunde inte lĂ„ta bli ikvĂ€ll. Gick och provade, satt som ett smĂ€ck, inget överhĂ€ng överhuvudtaget. 😳
TyvÀrr hade dom ingen helstÄlis inne för jag började ju undra hur tusan det kunde vara sÄn skillnad i storlek.
Men nÀr man kollar produktbilderna stÄr det ganska klart att det inte Àr samma infattning.
HelstÄlisen har sin vÀldigt raka första lÀnk som Àr stel.
Resinvariantens infÀstning ser ut att vara rundad och följer sÄledes en smalare handled bÀttre.
LÀgger man dom ovanpÄ varandra ser man att det gör ganska mycket i bredd dÀr just efter första lÀnken...
NÄvÀl, jag Àr glad som en lÀrka, detta betyder att jag kan fÄ en tegelstenare med bÄde multiband och tough solar.
Nu Ă€r det bara att hoppas att det kommer en resin bezel ocksĂ„ sĂ„ jag blir 100% nöjd. 😅

j2.jpg j3.jpg j1.jpg

...och nu kom jag sĂ„klart att tĂ€nka pĂ„ att om jag sĂ€tter ett resinband pĂ„ en titanare sĂ„ passar den ju precis lika bra. Åhh neeeeeej. 💾💾💾:banghead:

Blir dyhyhyhyhyyyyyyrt det hĂ€r! 😂

@livinl0ud slĂ€pper sin titanare snart. đŸ˜‰đŸ€Ł

Som tur Ă€r har ingen titanare hittills fallit mig 100% i smaken. Men det har ju all chans i vĂ€rlden att bli Ă€ndring pĂ„ det med dom nya trantixxii. 🙈

Den hÀr dÀremot blir svÄr att lÄta bli. Har inget att anmÀrka pÄ den.
Exakt samma modul/glas som trÄksuben va?
359€ kĂ€nns som ok pris?

IMG_20210421_235823.png

Som tur Ă€r har ingen titanare hittills fallit mig 100% i smaken. Men det har ju all chans i vĂ€rlden att bli Ă€ndring pĂ„ det med dom nya trantixxii. 🙈

Den hÀr dÀremot blir svÄr att lÄta bli. Har inget att anmÀrka pÄ den.
Exakt samma modul/glas som trÄksuben va?
359€ kĂ€nns som ok pris?

IMG_20210421_235823.png
Den dÀr Àr riktigt bra! Det var en sÄn jag utgick frÄn nÀr jag gjorde min portermodd. Gillade den mer Àn jag trodde Àven innan modden.

G2000, bÀr samma modellref som min MRG.

Liten och nÀtt och bekvÀm Àr den, bÀrs ungefÀr som Gulfman. Men tyngden Àr hÀrlig! Tjockt och hÀrligt band. VÀlbalanserad pÄ handleden.

RÀtt fascinerande ÀndÄ att klockan Àr drygt 20 Är gammal men fortfarande fungerar som om den vore tillverkad nyligen. Givetvis Àr Àldre squares Ànnu mer imponerande i det avseendet. Jag skulle tro att dagens elektronik inte hÄller lika bra. Vem vet?

En rÀtt unik modell hursomhelst, med kort produktion och bland de sista modeller med screwbacks.

En nigning till @Fujoor som introducerade denna speciella modell till forumet.

IMG_20210422_070555.jpg

Liten och nÀtt och bekvÀm Àr den, bÀrs ungefÀr som Gulfman. Men tyngden Àr hÀrlig! Tjockt och hÀrligt band. VÀlbalanserad pÄ handleden.

RÀtt fascinerande ÀndÄ att klockan Àr drygt 20 Är gammal men fortfarande fungerar som om den vore tillverkad nyligen. Givetvis Àr Àldre squares Ànnu mer imponerande i det avseendet. Jag skulle tro att dagens elektronik inte hÄller lika bra. Vem vet?

En rÀtt unik modell hursomhelst, med kort produktion och bland de sista modeller med screwbacks.

IMG_20210422_070555.jpg
Kul med vintage och lite "nya" modeller pÄ forumet. Jag hÄller med om att Àldre G-shocks kÀnns jÀkligt gedigna, verkligen made to last. MÄnga vintage har Àven mycket bra och krispiga displayer, till och med bÀttre Àn vissa nya modeller har idag. Screwback gör sitt till kÀnslan ocksÄ, det borde vara standard Àven idag! Bjuder du pÄ en bild pÄ baksidan?

IMG_20210422_070555.jpg
Den Àr vÀldigt intressant, gillar den lite nÀttare designen

IMG_20210422_070555.jpg
Den Àr grym! Byggd som en pansarvagn. Tycker ofta dom Àldre vintage screwbackarna kÀnns gedigna, vÀlbyggda med ordentliga knappar!

Tillbaka
Topp