• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Jag gjorde en gÄng i tiden en batteribytesguide. DÀr har jag ocksÄ lite bilder. Kolla dÀr och se om du blir klokare.

Mm jag har sett den. FlÀrpen som sitter pÄ square Àr dock annorlunda. Men jag ser att @Sonnyboy postade en bild som liknar min - DÀr skriver han att man ska trycka dÀr nÄlen Àr. Men jag antar att han menar pÄ den dÀr lilla metallspaken, dvs trycka Ät höger. SjÀlv var jag och grÀvde under flÀrpens kortsida. :)

HÀr Àr @Sonnyboy bild ;

nÄl.jpeg

Mm jag har sett den. FlÀrpen som sitter pÄ square Àr dock annorlunda. Men jag ser att @Sonnyboy postade en bild som liknar min - DÀr skriver han att man ska trycka dÀr nÄlen Àr. PÄ plasten alltsÄ?

HÀr Àr @Sonnyboy bild ;

nÄl.jpeg
Du sÀtter in den dÀr haugesund visade och petar horisontellt. DÄ lossnar den. Ibland lossnar hela. Det Àr inget som kan gÄ fel egentligen. Det Àr enkel att klicka tillbaka.

Jag Àr lite trög men jag förstÄr fortfarande inte exakt var nÄlspetsen ska vara. NÄlspetsen ska alltsÄ in mellan den lilla metallflÀrpen och ramen och sen ska den tryckas Ät vÀnster?

Se bifogad bild. Gul prick Àr nÄlspets och röd pil visar riktning som nÄlespetsen ska tryckas till.
TĂ€nker jag tokigt?
IMG_20210422_091816.jpg
Tillhör den dÀr metallflÀrpen sjÀlva batterikÄpan? Isf ska vÀl nÄlen in pÄ andra sidan din gula markering och sedan bÀndas upp?

Edit: SĂ„g att du redan löst det. 👍

Inget vĂ€rre Ă€n standard vĂ€rde pĂ„ runt 500kr pĂ„ den va? Bara sĂ„ att jag vet om den möjligen Ă€r rÀÀÀÀr eller nĂ„tt? 🙂
Kollade lite och dom finns nog att hitta mellan 500-1500 pÄ Ebay, och dÀr kÀnns det som att priserna Àr högre Àn inomlands.
Men dra igÄng den istÀllet , det har ju ett sentimentalt vÀrde som inte gÄr att ersÀtta :D

Inget vĂ€rre Ă€n standard vĂ€rde pĂ„ runt 500kr pĂ„ den va? Bara sĂ„ att jag vet om den möjligen Ă€r rÀÀÀÀr eller nĂ„tt? 🙂
Batteri till den Ă€r nĂ€stan skamligt dyrt😁

Godmorgon,
Testade att göra ett nytt armband för att ha pÄ mig med mina G-shocks.
Gillar att man kan trycka pÄ den övre högra knappen pÄ hemmaskÀrmen sÄ att den visar 2 tidszoner samtidig.
Smidigt om man Àr ute och reser.

IMG_6091.JPG
Snyggt alltsĂ„! 👍
SĂ„na dĂ€r tunna paracordlinor mĂ„ste jag nog fasen skaffa... đŸ€”

Tillbaka
Topp