Jag översÀtter lite: anvÀnd spetsen pÄ en sÀkerhetsnÄl pÄ tappen sÄ lossnar bygeln
Jo men ska man trycka in tappen horisontellt, vertikalt eller lyfta den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag översÀtter lite: anvÀnd spetsen pÄ en sÀkerhetsnÄl pÄ tappen sÄ lossnar bygeln
Blir inget sĂ„nt denna gĂ„ngen. Det var kul att bygga ihop min DW-5030-1 efter mycket tips och hjĂ€lp frĂ„n din sida.Ăr man hĂ€ndig hade man ju kunnat plocka ut modulen, ta ut alla knappar, ta isĂ€r allting, fetta in dom och stoppa tillbaka dom i samma ordning. Ăr ju sĂ„klart ett JĂTTEMEK för normalanvĂ€ndaren om man inte Ă€r extremt nördigt lagd och har förstoringsglas / lupp hemma.
Hmm ja det framkommer inte riktigt nej, bara att testa sig fram och peta lite dÀrJo men ska man trycka in tappen horisontellt, vertikalt eller lyfta den?
Hmm ja det framkommer inte riktigt nej, bara att testa sig fram och peta lite dÀr
Blir inget sÄnt denna gÄngen. Det var kul att bygga ihop min DW-5030-1 efter mycket tips och hjÀlp frÄn din sida.
Det hade kanske varit kul att skruva och pilla lite men jag köpte den med instÀllningen och intrycket att det bara var att anvÀnda. Sen Àr det Àven en principsak att göra rÀtt för sig nÀr man gör affÀrer, iaf i min vÀrld.
Hoppas att nÄgon annan Àr sugen pÄ den annars fÄr det i sista hand bli auktion för vÀlgörenhet.
Blev klockbyte igen
Yes. FÄr försöka bidra och göra nÄgot gott av det istÀllet.Köpte du den hÀr pÄ forumet? Trist att det strulade för dig.
Den Àr riktigt bra.Har kikat pÄ GW9300. Verkar rÀtt bra
Faen vad drygt . Med tanke pÄ priset och det synliga skicket sÄ var det sÀkert fler som var intresserade och var pÄ vÀg att slÄ till pÄ den. Hoppas det löser sig.Yes. FÄr försöka bidra och göra nÄgot gott av det istÀllet.
@parasec aha, det var du som hann före mig , har skickat ivÀg ett pm, jag Àr intresserad.Planen var att köra en GW-6900 igen.
Hittade en i jÀttefint skick.
DessvÀrre hade den en stum Mode-knapp som bara reagerar var tredje eller fjÀrde gÄng och inte "fjÀdrar" tillbaks. Just den knappen Àr ganska central för klockan. Dessutom visade den sig ha ett spÀnne i plast.
Ointresset av att hÄlla med mig och hitta en lösning verkar dessvÀrre vara stor hos bÄde senaste och nÀst senaste sÀljaren. Det Àr mycket bortförklaringar kring att mÄnga G-SHOCK:s har tröga knappar och att man inte mÀrkt nÄgot och verkar inte leda nÄgonvart. (Personligen vet jag mycket vÀl skillnaden mellan en trög knapp och en stum knapp).
Nyskicksbeskrivningen gÀllde dÀrmed inte funktionalitet eller att originalspÀnnet inte var med.
Kanske Àr en lÀtt fix men i nulÀget Àr jag inte jÀttesugen pÄ att skruva. Har Àven kontaktat @Fujoor om ett experutlÄtande gÀllande hur lÀtt det skulle kunna vara att fixa.
Vill passa pÄ att lÀgga upp ett par bilder och samtidigt höra om nÄgon Àr intresserad av att köpa den? Jag lovar att skÀnka hÀlften till BCF.
Ja @Aros nÀmnde den oxÄ för ett tag sedan. Verkar dock svÄra att hitta beggade. Men ska hÄlla utkik och försöka byta bort min RangemanDen Àr riktigt bra.
Ser precis ut som G-9300 som tex @Aros körde OWGM med. Billiga extraklÀder om man vill byta fÀrger pÄ den ocksÄ
Fast GW-modellen har MB och TS
HÀr i Norrköping har det snöat sen runt 10 i förmiddags, inget som ligger kvar pÄ backen Àn sÄ lÀnge iaf...Har plockat fram hojen idag! Ingen snö i UmeÄ iaf.
Otroligt krispig bild
(GW-5000)
Den gröna Ă€r ju superhĂ€rlig! Hur ser belysningen ut? Ăr det olika pĂ„ de olika displayerna (tĂ€nker pĂ„ den röda i förhĂ„llande till den andra)TĂ€nkte bara pĂ„minna om att jag fortfarande letar!
https://klocksnack.se/threads/g-shock-screwback.147828/
LÀgger in bilder pÄ mina Rangemans bara för att jag gillar dom.
Japp den skiljer sig, totalt omöjligt att fota bakgrundsbelysning med min iPhone... Det Ă€r Ă€ven en specialare pĂ„ den övre skĂ€rmen eftersom den Ă€r en begrĂ€nsad upplaga.Den gröna Ă€r ju superhĂ€rlig! Hur ser belysningen ut? Ăr det olika pĂ„ de olika displayerna (tĂ€nker pĂ„ den röda i förhĂ„llande till den andra)
Vilken hjÀlte!!@parasec aha, det var du som hann före mig , har skickat ivÀg ett pm, jag Àr intresserad.
Fick hemma denna idag. KÀnns riktigt bra! Dock fÄr jag inte tiden att bli rÀtt. Har Àndrat till Stockholm men signalen sÀger error efter ca 7 minuter.
.
Signalen tas emot bÀst under nattetid. "L1" indikerar att radiosignalerna Àr för svaga.
StÀll in manuellt först och lÄt synken ske under natten.
HÀr 9300 och 9400 bredvid varandraJa @Aros nÀmnde den oxÄ för ett tag sedan. Verkar dock svÄra att hitta beggade. Men ska hÄlla utkik och försöka byta bort min Rangeman
FrÄgade eftersom jag redan har en ny GM-5600B-3 liggandes och köper jag en billig beg. repig trÄksub och flyttar över klÀderna blir den mer i min stil.Ok, hÀr kommer en lurig frÄga. Passar band/bezel frÄn nya stÄlisarna GMW-serien pÄ nya GM-serien? Det ser ju ut att passa med samma storlek pÄ knapparna osv.